کد خبر: 5114
1399/10/23 - 17:39


در جلسه علنی شورای شهر مصوب شد:

صدور مجوز ساخت برای فازهای 7 و 8 گلشهر کاظمیه

اعضای شورای شهر زنجان با لایحه شهرداری برای صدور مجوز ساخت برای فازهای 7 و 8 گلشهر کاظمیه موافقت کردند

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- اعضای شورای شهر زنجان با لایحه شهرداری برای صدور مجوز ساخت برای فازهای 7 و 8 گلشهر کاظمیه موافقت کردند.

به گزارش صدای زنجان، جلسه رسمی و علنی شورای شهر زنجان امروز با حضور اعضای شورای شهر و شهردار و اصحاب رسانه برگزار شد، یکی از مهم‌ترین لوایح مطرح شده در این جلسه صدور مجوز برای 400 قطعه زمین در فازهای 7 و 8 گلشهر کاظمیه بود که در نهایت با اصلاحاتی مورد موافقت اعضای شورای شهر زنجان قرار گرفت چرا که برخی از اعضا شورا بر حذف کلمه 400 قطعه و صدور مجوز برای تمامی قطعات فاز 7 و 8 گلشهر تأکید داشته و معتقد بودند برای جلوگیری از ایجاد رانت باید مجوز ساخت و ساز برای تمامی قطعات صادر شود که در نهایت با اصلاح مصوبه و حذف عدد 400 اکثریت اعضا به صدور مجوز ساخت و ساز در فازهای مذکور رای موافق دادند.

عباس راشاد، رئیس شورای شهر زنجان معتقد بود در فازهای 7 و 8 گلشهر کاظمیه در حدود 2 هزار و 200 قطعه زمین وجود دارد که در این بین صدور مجوز صرفاً برای 400 قطعه به صلاح نبوده و باید برای تمامی قطعات این مجوز صادر شود.

به گفته این عضو شورا اختلافاتی که بین شهرداری و شرکت تعاونی گلشهر وجود دارد مربوط به فاز 7و 8 گلشهر نبوده از همین رو با توجه به برطرف‌شدن 13 مورد از اشکالات توسط شرکت تعاونی بهتر است ساخت‌وساز در این فازها عملیاتی شود چرا که در نیک‌شهر که پس از فاز 9 گلشهر قرار دارد چند صد واحد در حال ساخت است و زمین‌های این شهرک نباید معطل اخذ مجوز ساخت باشند.

هیچ محدودیتی برای صدور مجوز ساخت و ساز در فازهای ۷ و ۸ گلشهر نداریم

شهردار زنجان نیز در مورد صدور  مجوز ساخت و ساز برای فازهای ۷ و ۸ گلشهر کاظمیه نیز متذکر شد: توافقات بین شرکت تعاونی گلشهر در راستای انجام تعهدات در حال آماده‌سازی است.

وی با تأکید بر لزوم انجام عملیات اجرایی در دو بخش زیربنایی و روبنایی در تعهدات این شرکت، افزود: صدور مجوز پروانه ساخت برای قطعات اعلام شده متعارف است و نمی‌شود قبل از رفع نواقص و تکمیل زیرساخت‌ها نسبت به تحویل نهایی اقدام شود، به عبارتی محدودیت مجوز در تعداد قطعات فرجه‌ای برای بررسی و تحویل نهایی از سوی شهرداری است.

وی با تأکید بر این‌که هیچ محدودیتی برای صدور پروانه ساخت و ساز در فازهای ۷ و ۸ گلشهر کاظمیه نداریم، خاطرنشان کرد: با صدور مجوز ساخت‌وساز برای تمامی ۲هزار و ۲۰۰ قطعه زمین در فازهای مذکور مخالف نیستیم فقط نگران این هستیم که بتوانیم توافق فی مابین را عملی کنیم.

آغاز ساخت و ساز در فاز ۷ و ۸ گلشهر رونق اقتصادی و بهبود وضعیت فعالان ساختمانی را به همراه دارد

در ادامه رزاق محمدی، عضو شورای شهر زنجان نیز در اظهارنظر خود با اشاره به این‌که صدور مجوز ساخت‌وساز برای تمامی فازهای ۷و۸ گلشهر کاظمیه سبب جلوگیری از تورم ساخت و ساز و اجاره‌بها می‌شود، افزود: آغاز فعالیت ساخت و ساز در این منطقه از شهر سبب رونق اقتصادی و بسامان شدن وضعیت فعالان ساختمانی می‌شود.

رئیس کمیسیون عمران شورای شهر زنجان در مورد دیگر پروژه‌های عمرانی شهر نیز با اشاره به این‌که در جلسه کمیسیون عمران ۲۰ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای پروژه سبزه میدان برآورد شد، خاطرنشان کرد: در پروژه سردر پادگان نیز برای دیوارهای پیش ساخته مناقصه برگزار می‌شود.

 هیچ محدودیتی بابت ارائه خدمات در فاز ۷ و ۸ گلشهر نداریم

در ادامه نوروز محمدی، رئیس هیئت مدیره شرکت تعاونی مسکن گلشهر کاظمیه نیز در بیان وضعیت فاز‌های ۷ و ۸ گلشهر کاظمیه عنوان کرد: خوشبختانه تمامی امکانات در این فازها آماده شده و شبکه آب، برق و گاز در فاز ۷ ایجاد شده و هیچ محدودیتی از بابت ارائه خدمات نداریم.

وی با تاکید بر این‌که از ۱۴ بند تعهدات فی مابین شهرداری و شرکت تعاونی گلشهر ۱۳ بند آن عملیاتی شده است، خاطرنشان کرد: در تعهد جدید انجام شده آتش‌نشانی گلشهر از فردا آغاز به کار می‌کند.

محمدی با تأکید بر این‌که شرکت تعاونی گلشهر کاظمیه تمامی تعهدات را در این فازها به گردن می‌گیرد، بیان کرد: به شدت از سوی اعضا شرکت تعاونی برای اخذ مجوز ساخت و ساز در فازهای ۷ و ۸ گلشهر تحت فشاریم که با صدور مجوز برای تمامی قطعات به تدریج شاهد ساخت و ساز در این منطقه از شهر می‌شویم.

الهام احمدی

انتهای پیام/


اقدام کننده: دبیر تحریریه

صدای زنجانشورای شهر زنجانگلشهر کاظمیه
sedayezanjannews.ir/nx5114


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»