کد خبر: 5136
1399/10/27 - 12:7


سؤال شهروندان زنجانی از مسئولان بانکی؛

دلیل افزایش مسدودی کارت‌های بانکی چیست؟

دبیر شورای هماهنگی بانک‌های استان زنجان: این اقدام طبق بخشنامه داخلی بانک‌ها صورت می‌گیرد، بانک مرکزی در این خصوص قانونی اعمال نکرده است

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- متفاوت بودن مانده غیرقابل برداشت در کارت‌های بانکی سبب نارضایتی شهروندان زنجانی شده است. آن‌ها می‌گویند: در گذشته مبلغی که قابل برداشت نبود بین یک هزار تا 5 هزار تومان بود اما اکنون این میزان در تعدادی از بانک‌ها به 25هزار تا 40هزار تومان رسیده است!

 متفاوت بودن مانده غیر قابل برداشت حساب‌های بانکی در هر بانک چالش این روزهای زنجانی‌ها در شرایط دشوار اقتصادی است.

رضا یکی از شهروندان زنجانی با بیان اینکه در گذشته مبلغی که قابل برداشت نبود، بین یک هزار تا 5 هزارتومان بود، اما اکنون این میزان افزایش یافته و به 25هزار و حتی 40 هزار تومان رسیده است، عنوان کرد: این میزان در هر بانک متفاوت است، تعداد بانک‌هایی که دست به افزایش مبالغ غیرقابل برداشت در ته کارت نکرده‌اند انگشت شمار است. ما در شرایط اقتصادی نامطلوب به سر می‌بریم اما ظاهرا در کشور، دستگاه‌های اجرایی و خدماتی کمر همت بسته‌اند که مشکل مالی‌شان را از جیب مردم جبران کنند!

او با بیان اینکه معلوم نیست، این اقدام بانک‌ها مجوز بانک مرکزی را دارد یا خیر، تصریح کرد: شاید این ارقام مبلغ قابل توجهی نباشد، اما با توجه به تعداد بالای مشتریان بانک‌ها، سود تضمین شده و قابل توجهی را عاید بانک‌ها می‌کند که در کنار دریافت هزینه‌های مربوط به ارسال پیامک گردش مالی مشتریان، سود خوبی نصیب بانک‌ها می‌شود. نمی‌دانم چرا باید هر بانک طبق نظر خود اقدام کند، اگر این کار قانونی است، باید مبلغ  یکسان باشد، نه اینکه هر بانکی به دلخواه تصمیم بگیرد.

زهرا دیگر شهروند زنجانی نیز با بیان اینکه افزایش مبلغ غیرقابل برداشت حساب‌های بانکی موضوع تازه و جدیدی نیست، ابراز کرد: چرا باید برنامه منظمی برای افزایش مبالغ غیرقابل برداشت در ته کارت‌های بانکی نباشد؟ به نظرم حداقل، این رقم در باید بانک‌های دولتی ثابت و پائین باشد.

بانک مرکزی در این خصوص قانونی اعمال نکرده است

حسن دادگر، دبیر شورای هماهنگی بانک‌های زنجان در پاسخ به گلایه مردم از متفاوت بودن مانده غیر قابل برداشت حساب‌های بانکی اعلام کرد: حداقل موجودی برای حساب‌های قرض‌الحسنه یا سپرده‌مدت‌دار و کوتاه‌مدت بر اساس سیاست‌های اجرایی بانک‌هاست و بانک‌ها طبق بخشنامه داخلی خود نسبت به در نظر گرفتن مانده غیرقابل برداشت حساب‌های بانکی اقدام کرده‌اند.

دادگر در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه آیا این اقدام بانک‌ها مجوز بانک مرکزی را دارد یا خیر عنوان کرد: بانک مرکزی در این خصوص قانونی اعمال نکرده است.


لیلا محمدی

انتهای پیام/


اقدام کننده: دبیر تحریریه

صدای زنجانحسن دادگرمسدودی کارت های بانکی
sedayezanjannews.ir/nx5136


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»