کد خبر: 5166
1399/11/05 - 11:21


ماجرای نارضایتی کارشناسان بهداشتی از صنوف؛

چالشِ نظارتی

مدیر دفتر خدمات سلامت زنجان: اتاق اصناف، به دفتر خدمات سلامت اجازه انجام کار نمی‌دهد!/ رئیس اتاق اصناف زنجان: ناظر بهداشتی که قرار است از صنوف نظارت کند نباید حقوقش را از واحد صنفی بگیرد!

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- تکمیل اظهارنامه بهداشتی صنوف با بکارگیری بازرسان دفتر خدمات سلامت تبدیل به چالشی بین رئیس اتاق اصناف و مدیر دفتر خدمات سلامت زنجان شده است. اصناف معتقدند ناظران بهداشتی که قرار است از صنوف نظارت داشته باشند نباید حقوقشان را از واحدهای صنفی دریافت کنند.

مریم حسنلو، مدیر دفتر خدمات سلامت زنجان در گفت‌وگو با صدای زنجان با اشاره به لزوم تمکین تمامی صنوف در قبال اجرای ماده 13 قانون مواد خوردنی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی اظهار کرد: تمامی اصناف مشمول ماده 13 شامل واحدهای فعال در حوزه مواد آشامیدنی، خوردنی، آرایشی و بهداشتی، آرایشگاه‌های زنانه و مردانه، کبابی‌ها، رستوران‌ها، سوپرمارکت‌ها و تالارها و غیره موظفند از طریق دفاتر خدمات سلامت مستقر در کل کشور نسبت به تکمیل اظهارنامه بهداشتی خود جهت ثبت در سامانه اقدام کنند.

به گفته حسنلو دفاتر خدمات سلامت در تهران از سال 95 فعالیت می‌کند، در زنجان نیز از اردیبهشت‌ماه سال جاری اجازه فعالیت به تنها دفتر خدمات سلامت شهر زنجان در خصوص نظارت بر اجرای صحیح پروتکل‌های بهداشتی و آموزش نکات لازم داده شده است.

مدیر دفتر خدمات سلامت زنجان با انتقاد از عدم همکاری اتاق اصناف زنجان برای اجرای قانون مذکور تصریح کرد: رئیس اتاق اصناف زنجان با دفتر خدمات سلامت مشکل داشته و با وجود ارسال چندین نامه مکتوب از مرکز تهران مبنی بر الزام بر اتاق‌های اصناف و اطلاع‌رسانی به اتحادیه‌های زیرمجموعه در خصوص انعقاد قرارداد با دفاتر خدمات سلامت جهت تکمیل اظهارنامه بهداشتی معتقد است که اصناف خواستار خدمات بهداشتی رایگان هستند و به همین دلیل اجازه انجام کار را به دفتر خدمات سلامت زنجان را نمی‌دهد!

ذی‌نفع نمی‌تواند ذی‌صلاح باشد

اما سیدمحمود موسوی، رئیس اتاق اصناف زنجان در واکنش به این اظهارات با تاکید بر اینکه «ذی‌نفع نمی‌تواند ذی‌صلاح باشد»، عنوان کرد: «به طور مثال واحدی نیازمند به نظارت بهداشتی، نظامی و یا هر نظارت دیگری است، آیا بازرسی که از واحد یاد شده دستمزد دریافت می‌کند می‌تواند نظارت واقعی و درست داشته باشد؟ واحدهای صنفی باید با دیدن بازرس پایشان بلرزد نه اینکه خود واحد ناظر بهداشتی را انتخاب کند، حق و حقوقش را هم خودش بدهد و بگوید از واحدم نظارت کن! آیا این بازرسی از صنف به نفع مردم تمام می‌شود یا نه؟»

موسوی ادامه داد: دفتر خدمات سلامت زیرنظر دانشگاه علوم پزشکی فعالیت می‌کند اما طبق گفته مسئولان مربوطه، دستمزد ناظران این دفتر از سوی واحدهای صنفی پرداخت می‌شود، مابین این پرداختی‌ها مبالغی به نامِ بابت عیدی و هدیه و غیره پرداخت می‌شود و رسما می‌شود جیره‌بگیر واحد صنفی و من دیگر نمی‌توانم بگویم او ناظر است.

ناظر بهداشتی که قرار است از صنوف نظارت کند نباید حقوقش را از واحد صنفی دریافت کند

رئیس اتاق اصناف زنجان خطاب به مسئولان حوزه بهداشت گفت: « حرف ما این است، ناظر بهداشتی که قرار است از صنوف، نظارت کند نباید حقوقش را از واحد صنفی دریافت کند! چون کارش نمی‌تواند صحت داشته باشد.»


لیلا محمدی

انتهای پیام/


اقدام کننده: دبیر تحریریه

صدای زنجاناتاق اصنافبهداشت محیطکرونا
sedayezanjannews.ir/nx5166


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»