کد خبر: 5191
1399/11/09 - 12:52


وعده‌های مسئولان تعاونی مسکن علوم پزشکی باز هم عملی نشد؛

تجمع دوباره به‌خاطر تعاونی علوم پزشکی

رئیس هیئت مدیره شرکت تعاونی مسکن علوم پزشکی زنجان: به محض برطرف شدن مشکل انشعاب برق، اسکان در واحدهای فاز یک امکان‌پذیر است

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- تعدادی از اعضای شرکت تعاونی مسکن علوم پزشکی زنجان سه‌شنبه هفته جاری (7 بهمن‌ماه 99) برای پیگیری زمان اسکان در واحدهای فاز یک و تحویل واحدهای فاز دوم و سوم در محل پروژه تجمع کردند که در ابتدا با درهای بسته روبه‌رو شدند و کسی از هیئت مدیره برای پاسخگویی حضور نداشتند که با آمدن سرپرست امور تعاون اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی همه چیز تغییر کرد و رئیس هیئت مدیره در محل حاضر شد.

حتی با تماس‌هایی که سرپرست امور تعاون استان و نماینده اعضا با مدیرعامل این شرکت تعاونی داشتند، این مسئول برای پاسخگویی در این مکان حضور نیافت.

سعید کاکاوند یکی از نمایندگان اعضای شرکت تعاونی در حضور سرپرست امور تعاون، اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان با اشاره به اینکه استاندار زنجان تاکید بر اسکان اعضای آپارتمان‌های فاز اول این پروژه دارد، تصریح می کند: استاندار زنجان در طی تماس تلفنی با رئیس هیئت مدیره تاکید بر اسکان آپارتمان‌های تکمیل شده این پروژه در روز 22 بهمن امسال داشته است.

وی ادامه می دهد: استاندار زنجان در این تماس تلفنی گفته است که در صورت اخذ پروانه و پایانکار، این واحدها به صورت رسمی افتتاح و امکان اسکان داشته باشد و در غیر این صورت به شکل غیر رسمی افتتاح شود.

کاکاوند با بیان اینکه این پروژه از حدود 19 سال قبل آغاز شده است، ابراز میکند: اعضا می‌توانستند 19 سال قبل، با پول هر یک از این واحدها، دو قطعه زمین در منطقه گلشهر کاظمیه خریداری کنند ولی هم اکنون با گذشت این مدت هنوز امکان اسکان برای اعضا وجود ندارد.

استاندار مصمم به تکمیل و اسکان اعضا در واحدها را دارد

نماینده اعضا خاطرنشان می‌کند: فردی که خود را مجری این طرح می‌داند علت اصلی عدم امکان اسکان را دستور استاندار زنجان عنوان میکند و این در حالیست که استاندار زنجان تاکید بر تکمیل و اسکان اعضا دارد.

وی به مشکلات اعضای فاز دوم این پروژه اشاره می‌کند و می‌گوید: از این فاز، بیشتر واحدهای 70 متری به اعضا اختصاص یافته و علاوه بر آن هزینه‌های هنگفتی برای مشاعات در نظر گرفته شده است به‌طوریکه برای واحد 70 متری 44 متر مشاعات پیش‌بینی شده و این یعنی هزینه دو آپارتمان برای اعضا می‌شود.

در حضور سرپرست امور تعاون استان، رئیس هیئت مدیره شرکت تعاونی علوم پزشکی زنجان در پاسخ به سوالات اعضا در زمان مقرر اسکان در واحدهای فاز اول این پروژه که هم اکنون تکمیل شده است، اظهار میکند: کلیدهای 109 واحد از آپارتمان‌های این پروژه در 17 خرداد ماه امسال تحویل اعضا شد تا تجهیزات لازم انجام شود و علت اصلی عدم مجوز اسکان تا این زمان، انشعابات بوده است.

تنها مشکل، برق است

جمال کوثریان می‌افزاید: هم اکنون مشکل عدیده‌ای در انشعابات آب و گاز وجود ندارد و تنها مشکل عدم همکاری شرکت توزیع نیروی برق شمال زنجان است که بنا به دلایلی می‌باسیت این برق به صورت زمینی به مجتمع اختصاص یابد ولی شرکت توزیع برق از آن امتناع می‌ورزد و تاکید بر انشعاب هوایی با نصب تیر برق در این مجتمع دارد.

وی اختلاف بین شرکت تعاونیهای مسکن علوم پزشکی و گلشهر را در خیابان ورودی این مجتمع یکی دیگر از موانع انشعاب برق عنوان می‌کند و می‌گوید: به دلیل اینکه مالکیت این خیابان مشخص نیست مشکلاتی در انشعاب برق به وجود آمده که هم اکنون در حال برطرف شدن است.

لازم به ذکر است؛ مدیر روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان در گفت‌وگو با صدای زنجان در پاسخ به علت عدم اختصاص برق شهری به مجتمع تعاونی علوم پزشکی زنجان تصریح میکند: چندین مرتبه جلساتی توسط شرکت توزیع برق شمال و هیئت مدیره این تعاونی تشکیل شده و در نهایت تفاهم بر این شده که یک خط رفوژ (پیاده‌راه) تعریف کنند تا شرکت توزیع برق تیرهای برق را به صورت هوایی در آن محل مستقر کند.

رویا قزلباش با بیان اینکه تشخیص شرکت توزیع نیروی برق بر این است که تامین این مجتمع از برق به صورت هوایی باشد، اظهار می‌کند: تمامی هزینه‌های انتقال برق به این مجتمع و نصب تیر برق بر عهده شرکت توزیع نیروی برق است.

این مسئول تصریح می‌کند: شرکت تعاونی علوم پزشکی یک نماینده مشخص ندارد و افراد مختلفی از این تعاونی خود را نماینده این مجتمع عنوان و با شرکت توزیع برق شمال وارد مذاکره می‌شود.

کوثریان در ادامه سخنان خود تصریح می‌کند: تا زمانی که مشکل تامین برق برای مجتمع برطرف نشود امکان اسکان برای اعضا وجود ندارد.

وی به علت تامین برق به صورت زمینی اشاره میکند و میگوید: طبق کمیسیون ماده 5 و همچنین به لحاظ منظر این مجتمع لازم است؛ تامین برق به مجتمع به صورت زمینی باشد و نصب تیر برق در علاوه بر هزینه بالا، زمان‌بر نیز خواهد بود.

این مسئول با ادعا بر اینکه هیئت مدیره وفای به عهد است، خاطرنشان می‌کند: با برطرف شدن مشکل انشعابات برق و پرداخت حداقل 50 درصد از مبالغ پیش بینی شده توسط اعضا، محوطه فنس‌کشی و سپس آماده اسکان برای اعضا است.

رئیس هیئت مدیره این شرکت تعاونی در ادامه با بیان اینکه طی تماس تلفنی که در اواخر آذرماه با استاندار زنجان داشته است، اذعان میکند: استاندار زنجان نیز مصمم به حل مشکل اسکان واحدهای تکمیل شده است.

وی از سرپرست امو تعاون اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان خواست که جلسه‌ای با مدیرعامل شرکت توزیع برق استان در راستای پیگیری و برطرف نمودن هر چه زودتر مشکل انشعاب برق این مجتمع تشکیل دهد.

کوثریان با ابراز اینکه تمامی مسئولیتهای این پروژه بر عهده هیئت مدیره شرکت تعاونی مسکن علوم پزشکی است، خاطر نشان میکند: اعضای فاز 2 و 3 در صورت داشتن اعتراض در زمینه انتخاب واحدها میتوانند اعتراضات خود را به صورت کتبی به اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ارسال کنند.

بدون پایانکار نیز امکان اسکان وجود دارد

لازم به ذکر است؛ معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری زنجان در گفت‌وگو با خبرنگار صدای زنجان با تایید بر اینکه واحدهای تکمیل شده‌ای که دارای پایانکار از سوی شهرداری نباشند نیز امکان اسکان دارند، توضیح می‌دهد: اسکان در واحدهای مسکونی فرایند قانونی خود را دارد بطوریکه در همه آپارتمان‌ها برای اسکان رسمی اخذ پایانکار از سوی شهرداری ملاک قانونی بهره‌برداری از ان مجموعه است ولی در برخی از موارد نیز قبل از اخذ پایانکار که واحد تکمیل شده و تنها فرآیندهای اداری مانده باشد، میتوان به صورت غیر رسمی از آن‌ها بهره‌برداری کرد.

حرفهای اعضا

یکی از اعضای فاز یک این پروژه در گفت‌وگو با صدای زنجان می‌گوید: چند سالی است که یکی از واحدهای این مجتمع را خریداری کرده و به امید وعده‌های سرخرمن هیئت مدیره این تعاونی، که زمان‌های مختلفی را برای اسکان وعده می‌دهند، هم اکنون به جای آپارتمانش در یک مغازه زندگی می‌کند.

یکی دیگر از اعضا میگوید: زمانی که کلید واحدها را تحویل دادند امید آن را داشته که به زودی در آپارتمان خود اسکان مییابد و برای همین تمامی اسباب منزل را در کارتون نگهداری کرده و هم اکنون نیز در پارکینگ خانه پدرش زندگی می‌کند.

علیزاده یکی دیگر از اعضا نیز با بیان اینکه با فروش طلاهای همسرش و خودروی خود یکی از این واحدها را خریداری کرده است، ابراز میکند: در این شرایط اقتصادی و تورم هم اکنون مستاجر بوده و در ماه حدود یک میلیون اجاره میدهد و به دلیل اینکه زمان مشخصی را برای اسکان از سوی هیئت مدیره این شرکت تعاونی اعلام نمیشود، سر در گم است که تا چه زمانی مستاجر خواهد بود.

در پایان این تجمع بیانیهای در راستای احقاق حقوق اعضای این شرکت تعاونی علوم پزشکی برای ریاست قوه قضایی از سوی اعضا تنظیم شده بود، قرائت شد.

برای پیگیری بیشتر خبرنگار صدای زنجان تماس‌هایی با مدیرعامل هیئت مدیر شرکت تعاونی مسکن علوم پزشکی استان داشت که وی پاسخ نداد.

 

زهرا احمدی

انتهای پیام/

 

اقدام کننده: دبیر تحریریه

صدای زنجانتعاونی مسکن علوم پزشکیتجمع
sedayezanjannews.ir/nx5191


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»