کد خبر: 5196
1399/11/11 - 14:35


معاون امور بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان در پاسخ به افزایش نرخ مصوب شکر:

اگر شکر بازار آزاد ارزان بود، بخرید

امیرعلی مسیبی: همین الان 800 تن سهمیه شکر به نرخ مصوب 11 هزار و 500 تومان برای صنوف زنجان موجود است

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- معاون امور بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان در رابطه با اعتراض صنوف مرتبط بابت قیمت بالای شکر به نرخ مصوب 11 هزار و 500 تومان گفت: همین الان 800 تن سهمیه شکر به نرخ مصوب 11 هزار و 500 تومان برای صنوف زنجان موجود است و مشکلی در رابطه با کمبود شکر وجود ندارد، اگر اصناف شکر موردنیاز خود را از بازار آزاد پائین‌تر از نرخ مصوب دولتی پیدا کردند آن را بخرند.

آرامش نسبی در بازار روغن و تخم‌مرغ

امیرعلی مسیبی، معاون امور بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان در گفت‌وگو با صدای زنجان با اشاره به وضعیت اقلام ضروری خانوارها در بازار اظهار کرد: در حال حاضر با همکاری کارخانه‌های داخل و خارج استان روغن موردنیاز خانوارها تامین و در فروشگاه‌ها و مراکز مربوطه عرضه می‌شود.

مسیبی با اشاره به قیمت مصوب 17 هزار و 500 تومانی تخم‌مرغ در بازار تصریح کرد: تا زمانی که سازمان جهاد کشاورزی استان به عنوان دستگاه متولی این محصول را تامین کند، مشکلی بابت تخم‌مرغ نداریم، هم‌اکنون شهروندان می‌توانند تخم‌مرغ به نرخ مصوب را از مراکز مرغ و تخم‌مرغ خریداری کنند. علاوه بر آن تخم‌مرغ به صورت بسته‌بندی شده در فروشگاه‌ها و مراکز مربوطه به فروش می‌رسد.

فروش فله‌ای شکر؛ ممنوع!

معاون امور بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با اشاره به ممنوعیت فروش فله‌ای شکر ابراز کرد: نزدیک به یک ماه است شکر در قالب بسته‌بندی‌های یک کیلویی توسط کارخانه واقع در هیدج آماده و به قیمت 8 هزار و 700 تومان توسط مراکز عرضه به دست مصرف‌کننده می‌رسد.

مسیبی با بیان اینکه 800 تن شکر موردنیاز خانوار برای ماه جاری و اسفندماه تامین و ذخیره شده است، عنوان کرد: تا پایان سال 99 در رابطه با تامین شکر خانوار استان زنجان هیچ مشکلی نخواهیم داشت.

صدور حواله‌های شکر ویژه صنف

معاون امور بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان در مورد مشکلات اصناف در رابطه با شکر نیز گفت: حداقل 700 الی 800 تن سهمیه شکر صنف به قیمت مصوب 11 هزار و 500 تومان (درب کارخانه) موجود است.

مسیبی در رابطه با اعتراض صنف ذیربط بابت قیمت بالای شکر به نرخ مصوب 11 هزار و 500 تومان تاکید کرد: حواله به قیمت مصوب دولتی آماده است، قیمت مربوط به شکر نیز با ما نیست. اگر اصناف شکر موردنیاز خود را از بازار آزاد پائین‌تر از نرخ مصوب دولتی پیدا کردند آن را بخرند اگر نتوانستند حواله این کالا به نرخ 11 هزار و 500 تومان را در اختیارشان می‌گذاریم.

به طور متوسط ۲۴۰ واحد زیرمجموعه اتحاديه قنادان، بستنی و آبميوه‌فروشان زنجان در شهر زنجان فعالیت می‌کنند که نیاز ماهانه آن‌ها به شکر ۳ تن است. البته از ۲۴۰ واحد نامبرده ۱۳۰ مورد مربوط به قنادی‌هاست.

چند وقت پیش، رسول محمدی، رئيس اتحاديه قنادان، بستنی و آبميوه‌فروشان زنجان نیز در گفت‌وگو با صد ای زنجان با اشاره به مشکل یک هفته‌ای واحدهای صنفی ذیربط در رابطه با شکر مصرفی عنوان کرد: با توجه به نزدیک شدن به ماه‌های پایانی سال میزان مصرف شکر و سایر نهاده‌های اولیه از جمله روغن و تخم‌مرغ و شکر افزایش یافته است.

رئيس اتحاديه قنادان، بستنی و آبميوه‌فروشان زنجان با تاکید بر اینکه کمبود شکر طی روزهای گذشته با هدف افزایش قیمت این کالا صورت گرفت، تصریح کرد: در حال حاضر سهمیه درب کارخانه ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان است در حالی که تا ۱۰ روز قبل، قیمت شکر در بازار آزاد ۷ هزار تومان بود!

محمدی با تائید افزایش ۴۵ درصدی قیمت شکر در رابطه با احتمال ورود شکر مصرفی خانوارها به بخش صنف و صنعت عنوان کرد: سهمیه خانوارها با سهمیه صنف کاملا جداست، ورود شکر مصرفی خانوارها به بخش صنف منتفی است.

رئيس اتحاديه قنادان، بستنی و آبميوه‌فروشان زنجان آرد، روغن، شکر و تخم‌مرغ را از عوامل تاثیرگذار در افزایش قیمت شیرینی اعلام کرد و گفت: این ۴ قلم ۸۰ درصد شیرینی را تشکیل می‌دهند، افزایش قیمت آن‌ها قطعا در افزایش نهایی کالا تاثیرگذار است اما ما به هیچ عنوان موافق افزایش قیمت شیرینی نیستیم زیرا مردم قدرت خرید ندارند که نتیجه آن متضرر شدن واحدهای صنفی و بیکاری کارگران مشغول در این واحدهاست.

محمدی با اشاره به پیگیری مشکلات این صنف از طریق دستگاه‌های اجرایی ذیربط استان تصریح کرد: در شرایط دشوار اقتصادی، تنها صنف قنادان، بستنی و آبميوه‌فروشان زنجان دچار مشکل نشده است، در کل کشور تمامی صنوف با افزایش بی‌رویه کالاها و اقلام مواجهند، متاسفانه ما روزانه شاهد افزایش قیمت هستیم.

خرید شکر به قیمت ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان نه به نفع صنف است نه به نفع مصرف‌کننده!

رئيس اتحاديه قنادان، بستنی و آبميوه‌فروشان زنجان ضمن قدردانی از سازمان صنعت، معدن و تجارت استان به علت پیگیری مشکلات این صنف و اختصاص سهمیه شکر به مدت ۱۰ ماه (در سال قبل) ابراز کرد: افزایش قیمت شکر ارتباطی به صنعت، معدن و تجارت ندارد، وقتی کارخانه با دلار آزاد خریداری کرده است، با دلار آزاد نیز باید عرضه کند. امروز در جلسه بودم، سازمان صنعت، معدن و تجارت ۲۰۰ تن حواله شکر نوشته به قیمت ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان درب کارخانه، هزینه حمل ۱۲ هزار و ۵۰۰ می‌شود که در افزایش نهایی قیمت شیرینی تاثیرگذار است. ما نمی‌توانیم شیرینی را به قیمت بالا (قیمت واقعی) عرضه کنیم زیرا مصرف‌کننده قدرت خرید ندارد.

 

لیلا محمدی

انتهای پیام/


اقدام کننده: دبیر تحریریه

صدای زنجانقیمت شکرمسیبیصنعت و معدن زنجان
sedayezanjannews.ir/nx5196


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»