کد خبر: 5262
1399/11/27 - 17:49


گزارش صدای زنجان از حاشیه‌های برگزاری مجمع انجمن صنفی کارفرمایی شرکت‌ها و موسسات حمل‌ونقل زنجان:

اختلاف در مجمع شوفرها

شرکت‌های حمل و نقل بار: فقط شرکت‌های خاص از انتخابات اطلاع دارند!/ رئیس عالی کانون کارفرمایان استان: انتخابات، فاقد وجاهت قانونی است/ دبیر انجمن صنفی کارفرمایی شرکت‌ها و موسسات حمل‌ونقل زنجان: با صورت‌های مالی فرمالیته مجمع تشکیل می‌دهند!/ رئیس انجمن صنفی کارفرمایی شرکت‌ها و موسسات حمل‌ونقل زنجان: کذب است/ رئیس روابط کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان: مجمع بر اساس مجوز مرکز بهداشت و اداره کار برگزار می‌شود

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- انتخابات مجمع انجمن صنفی کارفرمایی شرکت‌ها و موسسات حمل‌ونقل زنجان فردا سه‌شنبه 28 بهمن ماه با حضور شرکت‌های مورد تائید اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در سالن بیمه کارآفرین (مرکزی) برگزار می‌شود اما تعدادی از شرکت‌های حمل و نقل بار مدعی‌اند ریاست انجمن به پشتوانه اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای نسبت به اطلاع‌رسانی گزینشی شرکت‌ها در زمینه برگزاری زمان مجمع اقدام کرده است تا در این دوره نیز صاحب رای شود اما رئیس فعلی انجمن با رد این ادعاها معتقد است که از طریق روزنامه نسبت به اطلاع‌رسانی زمان برگزاری مجمع اقدام کرده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای نیز در واکنش به این موضوع می‌گوید که این دستگاه در امور انتخابات انجمن دخالتی نداشته و اگر روال برگزاری انتخابات بر اساس قانون و طبق ضوابط تعیین شده اداره کار باشد، قطعا نتیجه انتخابات را قبول می‌کند.

تعدادی از مسئولان شرکت‌های فعال در حوزه حمل و نقل بار طی تماسی با دفتر صدای زنجان مدعی شدند: دست‌اندرکاران با هدف به روی کار آمدن ترکیب فعلی، قصد دارد انتخابات انجمن شرکتهای حمل و نقل کالا را بدون اطلاع کانون کارفرمایان استان، اکثریت شرکت‌های حمل و نقل و صرفا بین برخی از شرکت‌های خاص برگزار کند.

اکثریت شرکت‌ها اطلاعی از انتخابات ندارند!

عبداله زارعی، دبیر انجمن صنفی کارفرمایی شرکت‌ها و موسسات حمل‌ونقل زنجان در این رابطه با تکرار این ادعا به صدای زنجان می‌گوید: در زنجان نزدیک به 78 شرکت حمل و نقل بار فعالیت می‌کند اما اکثریت این شرکت‌ها برای شرکت در انتخابات فردا (سه‌شنبه 28 بهمن) دعوت نشده‌اند چون اطلاعی ندارند. حتی کانون کارفرمایی استان زنجان نیز از این موضوع بی‌اطلاع است! من هم به عنوان دبیر انجمن روز گذشته (یکشنبه 26 بهمن) اطلاع یافتم که مجمعی برگزار خواهد شد.

زمان دقیق برگزاری مجمع را در روزنامه آگهی کردیم

اما مهدی خان‌احمدی، رئیس انجمن صنفی کارفرمایی شرکت‌ها و موسسات حمل‌ونقل زنجان با رد این ادعاها اعلام می‌کند: اول اینکه شرکت‌های تحت پوشش انجمن 61 مورد است نه 78 مورد! که 3 الی 4 شرکت از 61 مورد از رده خارج شده‌اند. بر اساس استعلام‌های صورت گرفته از اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، گفته شد که 46 شرکت می‌توانند در مجمع عمومی و فوق العاده شرکت کنند. ما نیز یکم بهمن ماه سال جاری، زمان دقیق برگزاری مجمع (28 بهمن، سالن مرکزی بیمه کارآفرین، طبقه پنجم) را در روزنامه درج کردیم. حتی برای اطمینان یک نسخه از روزنامه را به همه 46 شرکت مدنظر ارسال کردیم. 

انتخابات انجمن  فاقد وجاهت قانونی است

اسفندیار سلطانی، رئیس عالی کانون کارفرمایان استان زنجان نیز در گفت‌وگو با صدای زنجان در واکنش به برگزاری مجمع شرکت های حمل ونقل کالای زنجان تاکید می‌کند: برگزارکننده این مجمع اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی که زیرنظر وزارتخانه متبوع فعالیت می‌کند، است. کانون کارفرمایی استان زنجان در این مراسم به عنوان ناظر باید حضور داشته باشد. البته علی رغم نص صریح قانون و مصوب وزارتخانه، برگزاری این مراسم باید با کانون عالی کارفرمایان باشد اما متاسفانه بنا به دلایلی اداره کار به این امر تمکین نمی‌کند و خودش برگزارکننده است! و از یک نفر نماینده کانون کارفرمایان استان نیز برای خالی نبودن صحنه به عنوان ناظر استفاده می‌کند.

رئیس عالی کانون کارفرمایان استان زنجان ادامه می‌دهد: از آنجایی که آقای خان‌احمدی (رئیس انجمن صنفی کارفرمایی شرکت‌ها و موسسات حمل‌ونقل زنجان) دبیر کانون کارفرمایان استان زنجان است، متاسفانه انتخابات انجمن را روز سه‌شنبه 28 بهمن را به صورت خودمختار برگزار می‌کند. در نتیجه این انتخابات از نظر ما (کانون کارفرمایان استان زنجان) وجاهت قانونی ندارد، مراتب اعتراضمان را به اداره کار ارائه کرده‌ایم و رئیس انجمن صنفی کارفرمایی شرکت‌ها و موسسات حمل‌ونقل زنجان خودسرانه با هماهنگی اداره کار این کار را انجام داده است.

هر که گفته که کانون کارفرمایی استان اطلاعی از برگزاری مجمع ندارد، کذب گفته است!

مهدی خان‌احمدی، رئیس انجمن صنفی کارفرمایی شرکت‌ها و موسسات حمل‌ونقل زنجان در واکنش به این اظهارات با تاکید بر اینکه برگزاری انتخابات مجمع هیچ ارتباطی به کانون کارفرمایان استان ندارد، می‌گوید: هر کسی گفته این کانون اطلاعی از برگزاری مجمع ندارد، اشتباه گفته است! (کانون کارفرمایان استان زنجان) معرفی شده است، شما در زمان برگزاری مجمع ببینید نماینده کانون در برنامه حضور دارد یا نه! ما نامه را نباید به کانون کارفرمایان می‌نوشتیم، نامه را به صورت مکتوب به اداره کار ارسال کردیم. به عنوان دبیر کانون عالی کارفرمایی استان در نامه با اشاره به قرارداد منعقد شده بین وزارت کار و کانون کارفرمایان اعلام کرده‌ام که آقای اسفندیار سلطانی به عنوان رئیس کانون کارفرمایان استان در انتخابات روز سه‌شنبه 28 بهمن ماه حضور یابد. می‌توانستم شخص ایشان را ننویسم و یکی دیگر جای وی باشد اما به احترام اقای سلطانی نام ایشان را ذکر کردم. هر کسی گفته کانون از برگزاری مجمع خبر ندارد، کذب گفته است. شماره نامه هم موجود است.

کانون کارفرمایی استان باشد یا نباشد، مجمع برگزار می‌شود

خان‌احمدی ادامه می‌دهد: کانون کارفرمایی استان باشد یا نباشد، مجمع برگزار می‌شد. کانون کارفرمایی استان به عنوان ناظر در انتخابات حضور می‌یابد و هیچ تاثیری در روال انتخابات نخواهد داشت زیرا حاکمیت و تصمیم‌گیری با اداره کار است.

صورت مالی انجمن را هیئت مدیره تصویب نکرده است!

با این حال عبداله زارعی، دبیر انجمن صنفی کارفرمایی شرکت‌ها و موسسات حمل‌ونقل زنجان تصریح می‌کند: طی تماسی با رئیس انجمن ضمن یادآوری شرایط و ضوابط برگزاری مجمع گفتم که صورت‌های مالی باید استخراج و پس از گزارش آن به هیئت مدیره توسط دبیر به مجمع برود!

اما مهدی خان‌احمدی نیز در این رابطه تاکید کرد که صورت‌های مالی سال‌های 96، 97 و 98 مورد تائید هیئت مدیره بوده و تصویب هم شده است.

این صورت‌های مالی فرمالیته است!

اما عبداله زارعی، دبیر انجمن صنفی کارفرمایی شرکت‌ها و موسسات حمل‌ونقل زنجان در واکنش به این اظهارات تاکید می‌کند که صورت‌های مالی توسط این انجمن برای ارائه به مجمع تهیه شده، فرمالیته است!

زارعی با بیان اینکه ریاست فعلی انجمن صرفا برای اینکه در کانون کارفرمایان بماند اصرار بر ماندن در ریاست انجمن دارد، ادعا می‌کند: متاسفانه در این بین اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان نیز تمامی تلاشش را می‌کند تا وی در انتخابات صاحب اکثریت آرا شود.

اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان اصلا در حوزه انتخابات دخالت نمی‌کند

اما عبدالحسین علی‌اکبری، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان با رد این اظهارات تاکید می‌کند: انتخابات انجمن‌های صنفی و کارگری مجوز خود را از اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اخذ می‌کنند و ما به هیچ عنوان در این حوزه اصلا دخالت نمی‌کنیم.

وی با بیان اینکه تائیدکننده روند سالم انتخابات اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان است، می‌گوید: اگر روال برگزاری انتخابات بر اساس قانون و طبق ضوابط تعیین شده باشد، اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان مورد قبول ما هم هست و با مسئولان منتخب انجمن شرکتهای حمل و نقل کالا همکاری نیز می‌کنیم.

مجمع انجمن بر اساس مجوز مرکز بهداشت و اداره کار برگزار می‌شود

علی کریمی، رئیس اداره روابط کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان نیز با تاکید بر اینکه برگزاری مجمع انجمن شرکتهای حمل و نقل کالا در ایام کرونایی بر اساس مجوز دستگاه مربوطه است، به صدای زنجان می‌گوید: این انتخابات با هماهنگی مرکز بهداشت و اداره کار و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و با حضور ناظرین برگزار خواهد شد.

 

لیلا محمدی

انتهای پیام/


اقدام کننده: دبیر تحریریه

صدای زنجانکانون کارفرمایان زنجانانجمن شرکت‌های حمل و نقل زنجانمجمع
sedayezanjannews.ir/nx5262


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»