کد خبر: 5291
1399/12/09 - 8:18


صدای زنجان موضوع انتصاب‌های فامیلی در جمعیت هلال‌احمر زنجان را بررسی می‌کند؛

هلالِ فامیلی؟

سرپرست جمعیت هلال‌احمر استان زنجان: یکی از 4 نفر مطرح شده در فضای مجازی فامیلم است، بقیه نه!

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- چند روزی است که خبری در فضای مجازی دست‌به دست می‌شود که حکایت از انتصاب‌های فامیلی در جمعیت هلال‌احمر استان زنجان و ارتباط این انتصاب‌ها با یکی از نمایندگان زنجان و طارم در مجلس دارد، خبری که بررسی آن نشان می‌دهد این انتصاب‌ها ارتباطی به نماینده زنجان و طارم ندارد و تنها یک تشابه در نام خانوادگی دلیل این برداشت بوده است اما سرپرست جدید جمعیت هلال‌احمر استان زنجان بر داشتن ارتباط فامیلی با یکی از نام‌های ذکر شده در خبری که در فضای مجازی منتشر شده اذعان دارد.

علی طاهری، سرپرست جمعیت هلال احمر استان زنجان در گفت‌وگو با پایگاه خبری صدای زنجان می‌گوید: 4 نفر از اشخاص ذکر شده در فضای مجازی جزو کارمندان این مجموعه هستند که در بکارگیری‌شان به هیچ عنوان دخالتی نداشته است، علاوه بر آن، به جز یک نفر که خواهرش محسوب می‌شد مابقی نیز از نزدیکانش نیستند و مطالب منتشره در حد ادعاست و باید نشردهندگان در مراجع قضایی پاسخگو باشند.

موضوع از روزی آغاز شد که مطلبی تحت عنوان ارتباط فامیلی مصطفی طاهری، یکی از نمایندگان زنجان و طارم در مجلس با علی طاهری، سرپرست جدید جمعیت هلال‌احمر استان زنجان منتشر شد که بلافاصله از سوی دفتر نماینده رد شد.

دفتر ارتباطات مردمی طاهری اعلام کرد که «پیرو تماس‌های مکرر شهروندان محترم به اطلاع می‌رساند هیچ یک از روسا و مدیران ادارات و ارگان‌ها در استان زنجان نسبت فامیلی با مصطفی طاهری نداشته و این شایعه پراکنی‌ها از اساس کذب می‌باشد».

اما علی طاهری از سال 92 الی 95 در سمت مدیرعاملی جمعیت هلال‌احمر استان زنجان حضور داشت و پس از چند سال وقفه مجددا از چند وقت پیش به‌عنوان سرپرست منصوب شد.

قطعا این نیروها در زمان مدیریت من وارد مجموعه نشده‌اند

شهرام میرزایی، مدیرعامل سابق جمعیت هلال‌احمر استان زنجان در رابطه با ادعای حضور نزدیکان مدیرعامل اسبق و سرپرست فعلی جمعیت به پایگاه خبری صدای زنجان می‌گوید: «من اطلاعی ندارم، به ما هم ارتباطی ندارد، هر کسی نزدیکانش را وارد مجموعه کرده را که ما نباید پیگیری کنیم، کارمند مجموعه است، اگر زمان مدیریت بنده وارد جمعیت می‌شد بله باید پاسخگو می‌شدم و این اتفاق نیز هیچوقت نمی‌افتد، زیرا در این بیش از 20 سال مدیریتی که داشتم باید هر جا می‌رفتیم 10 نفر از نزدیکانم را جذب می‌کردم که این موضوع هیچگاه صورت نگرفته است. شما رصد کنید در این 3 سال که مسئولیت مدیریتی در زنجان داشتم اگر یک نفر از نزدیکانم را جذب کرد باشم

فقط یک نفرشان با من فامیل است

علی طاهری، سرپرست جدید جمعیت هلال‌احمر استان زنجان در رابطه با ادعای منتشر شده در فضای مجازی مبنی به پایگاه خبری صدای زنجان می‌گوید: این موضوع باید بررسی شود، من با نماینده مجلس اشاره شده فقط تشابه فامیلی دارم و من و ایشان به هیچ عنوان ارتباط فامیلی نداریم. من با جدیت این ادعا را در مراجع قضایی پیگیری می‌کنم که فردا یا پس فردا صدایش هم در می‌آید. البته چند نفر از مضنونان را هم شناسایی کرده‌ایم.»

طاهری در رابطه با ادعای «حضور 4 نفر از نزدیکانش در جمعیت هلال احمر استان زنجان که در طول حضورش در این مجموعه جذب شده‌اند» عنوان می‌کند: «تمامی افراد مذکور در حال حاضر کارمند جمعیت هلال احمر هستند اما زمان مدیریت من وارد مجموعه نشده‌اند. همگی این افراد بیش از 10 سال سابقه کاری دارند. به جز یک نفر که خواهرم محسوب می‌شود مابقی به هیچ عنوان از نزدیکانم نیستند».

سرپرست جمعیت هلال‌احمر استان زنجان در پاسخ به این که شما از نیروهای باسابقه این مجموعه محسوب می‌شوید، آیا این نیروها که به گفته خودتان یکی از آن‌ها خواهرتان محسوب می‌شود در این سال‌ها از طریق شما وارد جمعیت هلال احمر شده‌اند، می‌گوید: «الان 2 دوره است (از سال 90) که نیروها از طریق آزمون در هلال احمر جذب می‌شوند. قبلا یک نفر به عنوان داوطلب در جمعیت مشغول به کار می‌شد، 2 الی 3 سال هم کار می‌کرد بعد به‌عنوان نیروی شرکتی به کار گرفته می‌شد، سپس تبدیل وضعیت می‌شد. این روال در جمعیت هلال‌احمر عرف بوده است! خواهرم نیز از این طریق وارد هلال‌احمر شد و من در بکارگیری‌اش دخالتی نداشتم و در آن زمان نیز سمتی نداشتم و نمی‌دانستم که می‌خواهم مدیرعامل شوم. نمونه افرادی که بدون آزمون در جمعیت هلال‌احمر (قبل از سال 90) جذب شده‌اند، زیاد است

انتهای پیام/

 

اقدام کننده: دبیر تحریریه

صدای زنجانهلال احمر زنجانعلی طاهریانتصاب فامیلی
sedayezanjannews.ir/nx5291


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»