کد خبر: 5295
1399/12/09 - 11:57


پیش‌فروش بلیت قطارهای نوروزی در شرایطی که مسئولان وزارت بهداشت نگران شیوع گسترده کرونای انگلیسی هستند

صدای سوت قطار کرونا

مدیرکل راه‌آهن شمال‌غرب: اگر مسئولان تشخیص دهند که امکان اعزام قطارهای مسافرتی نیست همانند سال قبل اقدام به حذف قطارها می‌کنیم

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- اظهارات رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک راهور ناجا مبنی بر تداوم ممنوعیت ورود خوردوهای شخصی به استان‌ها فارغ از هر رنگ کرونایی که دارند در حالی مطرح است که پیش‌فروش بلیت قطارهای نوروزی در زنجان که جزو استان‌های زرد و آبی کرونایی محسوب می‌شود از 5 اسفندماه جاری آغاز شده است! حال این سؤال مطرح است که آیا کرونا فقط به خودروهای شخصی حمله‌ور شده و کاری به مسافران قطارها در ایام نوروز ندارد؟

پیش‌فروش بلیت قطارهای نوروزی در بازه زمانی ۲۵ اسفندماه امسال تا ۱۵ فروردین‌ماه سال آینده از سه‌شنبه 5 اسفندماه به صورت اینترنتی و از روز چهارشنبه (۶ اسفندماه) از طریق مراکز فروش بلیت آغاز شده است.

بنا بر اظهارات مسئولان ذیربط راه‌آهن شمالغرب، فروش اینترنتی بلیت همه مسیرها به غیر از شهر مقدس مشهد و بالعکس از جمله زنجانتهران و بالعکس ساعت ۷ صبح، همه مسیرهای منتهی به مشهد مقدس از قبیل زنجانمشهد و بالعکس به غیر از تهرانمشهد و بالعکس از ساعت ۱۲ ظهر و همه قطارهای مسیر تهرانمشهد و بالعکس از ساعت ۱۷ امروز آغاز شده است.

بر این اساس متقاضیان می توانند برای دریافت بلیت اینترنتی به نشانی www.raja.ir مراجعه و بلیت‌ خود را تهیه کنند. علاوه بر این فروش بلیت همه مسیرها از طریق مراکز فروش نیز از ساعت ۸ صبح امروز چهارشنبه 6 اسفندماه شروع شده است.

در شرایطی که راه‌آهن شمالغرب با اطلاع‌رسانی گسترده پیش‌فروش بلیت‌های نوروزی بر سوت آغاز دید و بازدیدهای عید 1400 دمیده است، چهارشنبه 6 اسفندماه رسانهها به نقل از سرهنگ احمد شیرانی، رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک راهور ناجا اعلام کردند که: ورود خودروهای شخصی به استان‌های شمالی با وضعیت زرد و شهرهای مشهد،قم، اصفهان، شیراز، بوشهر، بندرعباس، جزایر قشم و کیش با محدودیت و ممنوعیت همراه بوده و محدودیت تردد شبانه خودروها از ساعت ۲۱ تا ۳ بامداد کماکان در شهرهای گروه قرمز، نارنجی،  زرد و آبی همچنان ادامه دارد.

البته علی خدایی، مدیرکل راه‌آهن شمال‌غرب در گفت‌وگو با پایگاه خبری صدای زنجان می‌گوید: راه‌آهن شمالغرب تابع سیاست‌های راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران بوده و در این راستا از ابتدای شیوع کروناویروس طبق پروتکل‌های وزارت بهداشت اقدام به ارائه خدمات کرده است.

خدایی با بیان اینکه سال گذشته در راستای رعایت دستورالعمل دستگاه‌های ذیربط بسیاری از قطارهای مسافرتی حذف شد، عنوان می‌کند: اگر مسئولان امر تشخیص دهند که امکان اعزام قطارهای مسافرتی نیست همانند سال قبل اقدام به حذف قطارها می‌کنیم.

این مسئول با بیان اینکه طبق سیاست قبلی در راستای اجرای پروتکل‌های بهداشتی وزارت بهداشت در هر کوپه بیش از 2 مسافر جای داده نمی‌شوند، تاکید می‌کند که اگر سیاست جدیدی برای حفظ سلامتی مسافران از سوی ارگان‌های مربوطه به ما ابلاغ شود قطعا آماده اجرا هستیم.

مدیرکل راه‌آهن شمال‌غرب با اشاره به آغاز پیش‌فروش بلیت‌ قطارهای نوروزی به صورت اینترنتی و  از روز گذشته (سه‌شنبه 5 اسفند) تصریح می‌کند: از چهارشنبه 6 اسفند نیز تمامی آژانس‌ها فروش بلیت همه مسیرهای کشور را آغاز کرده‌اند. یعنی با مراجعه به آژانس‌ها و مراکز فروش شهر زنجان می‌توان بلیت مسیر تهران به بندرعباس و اصفهان به بندرعباس و غیره را خریداری کرد.

خدایی در رابطه با تعداد بلیت‌های پیش‌فروش شده به پایگاه خبری صدای زنجان می‌گوید: به علت اینکه فروش بلیت قطارهای نوروزی سراسری است، آماری در این رابطه نداریم.

انتهای پیام/

خبرنگار: لیلا محمدی


اقدام کننده: دبیر تحریریه

صدای زنجانپیش فروش بلیط قطارکرونای انگلیسیعلی خدایی
sedayezanjannews.ir/nx5295


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»