کد خبر: 5353
1399/12/18 - 12:16


یک تحلیل‌گر اقتصادی با اشاره به روند اجرای مسکن ملی:

مطمئنم دولت کاری نمی‌تواند، بکند!

بر اساس اصل ۳۱ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران «داشتن مسکن متناسب با نیاز، حق هر فرد و خانواده ایرانی است

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- بر اساس اصل ۳۱ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران «داشتن مسکن متناسب با نیاز، حق هر فرد و خانواده ایرانی است. دولت موظف است با رعایت اولویت برای آنها که نیازمندترند به خصوص روستانشینان و کارگران زمینه اجرای این اصل را فراهم کند» اما در این روزها این حق تبدیل به رویایی دست نیافتنی برای بسیاری از خانواده‌های شهری و روستایی و زوج‌های جوان شده است.

بهنود به عنوان کارشناس مسائل اقتصادی می‌گوید: مسکن اقدام ملی همانند مسکن مهر می‌توانست در رفع مشکل مسکن مردم تاثیرگذار باشد اما با توجه به اراده‌ای که دولت برای اجرای آن ندارد، تصور می‌کند این برنامه بیشتر شبیه بازی بوده تا طرح!

عباس بهنود، تحلیل‌گر مسائل اقتصادی در گفت‌وگو با پایگاه خبری صدای زنجان معتقد است پیش‌بینی بازار مسکن سال آینده غیرممکن بوده و هر کسی پیش‌بینی‌هایی ارائه کند در حد ادعاست که با گذشت زمان این حرفم اثبات می‌شود. به نظرم تا وقتی آرامش در اقتصاد کشور و به تبع ان استان رخ نداده نباید به بهبود بازار مسکن دلخوش باشیم.

بهنود جدال منطقه‌ای و مناقشات سیاسی با آمریکا را یکی از عوامل اصلی تاثیرگذار در اقتصاد کشور اعلام می‌کند و می‌گوید: یکی از دلایل اصلی این مناقشه، ترامپ بود، انتظار می‌رفت با رفتن او اواضع بهتر شود اما مشکلات بین هر دو کشور همچنان پابرجاست.

این اقتصاددان با اشاره به شرایط تورمی کشور تصریح می‌کند: در سال جاری ثابت شد که تورم‌ها برگشت‌ناپذیرند و اگر هم برگشت‌پذیر باشند بسیار اندک خواهند بود. به طور مثال بازار مسکن کمی به آرامش رسیده اما جذابیت ندارد و المان‌هایی مثل مسکن ملی و سایر مباحث که تصور می‌کردیم در بازگشت آرامش تاثیرگذارند، واقعا مؤثر نبودند.

بهنود با مقایسه طرح مسکن ملی دولت قبل و فعلی ادامه می‌دهد: مسکن مهر توانست آرامش واقعی را به بازار مسکن تزریق کند اما با توجه به اینکه اراده‌ای برای طرح اقدام ملی مسکن وجود ندارد، به نظرم این طرح بیشتر به شو و بازی شبیه بوده است! من بحث علمی می‌کنم، مطمئن هستم که در این 3 ماه باقیمانده نیز دولت هیچ کاری نمی‌تواند، بکند!

انتهای پیام/

خبرنگار: لیلا محمدی


اقدام کننده: دبیر تحریریه

صدای زنجانبهنودمسکن ملی
sedayezanjannews.ir/nx5353


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»