کد خبر: 5378
1399/12/21 - 11:53


فروش مرغ قطعه‌بندی شده در زنجان خلاف وعده مسئولان

هشدار مدیران خریدار نداشت

معاون جهاد کشاورزی استان: بعید نیست که در میان مرغ‌های قطعه‌بندی شده، مرغ 20 هزار و 400 تومانی باشد!

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- گزارش‌های میدانی از بازار مرغ حاکی از قیمت‌های متفاوت مرغ قطعه‌بندی شده در واحدهای خرده‌فروشی سطح شهر زنجان است. علاوه بر این شنیده‌ها حاکی از آن است تعدادی از واحدهای فعال در حوزه کشتار مرغ، مرغ‌های 20 هزار و 400 تومانی را قطعه‌بندی کرده و آن را در فضای مجازی به قیمتهای متفاوت و دلخواه به فروش می‌رسانند.

برخی از مرغ فروشی‌ها در هفته‌های اخیر به منظور افزایش سود اقدام به قطعه‌بندی مرغ‌های گرم مصوب 20 هزار و 400 تومانی کرده و آن را به قیمت‌های دلخواه تحویل مشتری می‌دادند که همین امر وضعیت بازار مرغ در آستانه عید نوروز را تشدید کرد.

بر همین اساس چند روز پیش، سازمان تعزیرات حکومتی اعلام کرد که به منظور کنترل فروش مرغ به قیمت مصوب، قطعه بندی آن ممنوع شده است و در صورت مشاهده در فروشگاه ها به قیمت مصوب 20400 تومانی میان مردم توزیع خواهد شد.

سیدمحمدعلی صادقی، معاون امور بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان در گفت‌وگو با پایگاه خبری صدای زنجان با بیان اینکه واحدهای خرده‌فروشی به هیچ عنوان حق قطعه‌بندی مرغ 20 هزار و 400 تومانی را ندارند، می‌گوید: جهاد کشاورزی متولی تامین مرغ به قیمت مصوب است. در حوزه بهداشتی این قضیه، اداره کل دامپزشکی و تخلف قطعه‌بندی مرغ به قصد سود بالا را سازمان صنعت، معدن و تجارت استان پیگیری می‌کند.

شنیده‌ها حاکی از آن است تعدادی از واحدهای فعال در حوزه کشتار مرغ، مرغ‌های 20 هزار و 400 تومانی را قطعه‌بندی کرده و آن را در فضای مجازی به قیمتهای متفاوت و دلخواه به فروش می‌رسانند.

سیدمحمدعلی صادقی، معاون امور بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان نیز این قضیه را به علت قیمت پائین مرغ گرم مصوب بعید نمی‌داند و تصریح می‌کند: قیمت مرغ قطعه‌بندی شده نیز از سوی مراجع دارای مجوز باید بر اساس نرخ ابلاغی باشد در غیر این صورت تخلف است و سازمان صنعت، معدن و تجارت استان به عنوان مرجع ذیربط باید موضوع را رسیدگی کند.

هم‌اکنون قیمت ران‌ بی‌کمر 25 تا 27 هزار و 500 تومان، ران باکمر به قیمت 24 هزار و 450 تا 25 هزار تومان، سینه با کتف 44 هزار تا 50 هزار و 500 تومان، سینه بی‌کتف 44 هزار و 500 هزار تا 86 هزار و 400 تومان، فیله به قیمت 57 هزار تا 59 هزار تومان، بال از 26 هزار و 850 تا 28 هزار تومان به فروش می‌رسد. شهروندان با اشاره به وضعیت نابسامان قیمت‌ها در بازار مرغ قطعه‌بندی شده از مسئولان می‌خواهند حالا که دستشان از گوشت قرمز که قیمت غیرمنطقی را تجربه می‌کند، کوتاه شده است با جدیت بازار مرغ را رصد کنند.

لازم به ذکر است، پیگیری‌های صدای زنجان جهت مصاحبه با مسئولان نظارت و بازرسی و حمایت از حقوق مصرف‌کننده سازمان صنعت، معدن و تجارت استان و اتحادیه ذیربط برای اطلاع از نرخ مصوب مرغ قطعه‌بندی شده و اقدامات صورت گرفته برای برخورد با متخلفان احتمالی میسر نشد.

انتهای پیام/

خبرنگار: لیلا محمدی

 

اقدام کننده: دبیر تحریریه

صدای زنجانکمبود مرغمرغ قطعه بندیجهاد کشاورزی زنجان
sedayezanjannews.ir/nx5378


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»