کد خبر: 5411
1399/12/28 - 12:9


خانم گُل ایران در گفت‌وگو با پایگاه خبری صدای زنجان:

به خودم قول داده‌ام به آرزوهایم برسم

افسانه چترنور: آرزو دارم لژیونر شوم

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- مهاجم 22 ساله زنجانی تیم فوتبال زنان شهرداری سیرجان در پایان لیگ سیزدهم توانست با ثبت 22 گل به نام خود، عنوان خانم گلی را در رقابت با بهترین گلزن ادوار لیگ برتر فوتبال زنان به دست آورد او که آرزو دارد روزی لژیونر شود می‌گوید که آرزوهاش محال نیست و همین الان نیز در مسیر رسیدن به اهدافش قرار دارد.

26 اسفندماه جاری لیگ برتر فوتبال بانوان به پایان رسید و تیم فوتبال شهرداری سیرجان عنوان قهرمانی لیگ را به دست آورد.

مهاجم شماره 7 و زنجانی تیم فوتبال زنان شهرداری سیرجان در پایان لیگ سیزدهم توانست عنوان خانم گلی را در رقابت با بهترین گلزن ادوار لیگ برتر فوتبال زنان به دست آورد.

«افسانه چترنور» بازیکن 22 ساله زنجانی شهرداری سیرجان با 22 گل زده به عنوان خانم گل معرفی شد و کفش طلای لیگ سیزدهم را از آن خود کرد.

«افسانه» زمانی که از 9 سالگی به عشقی وصف‌نشدنی با توپ در کوچه و خیابان بازی می‌کرد اصلا فکرش را هم نمی‌کرد دختران بتوانند روزی وارد چمن سبز ورزشگاه شده و به صورت حرفه‌ای و تخصصی ورزش فوتبال را ادامه دهد.

هم‌زمان که در تیم ملی فوتبال بود، یک سال برای تیم فوتسال شهرداری زنجان نیز توپ زد اما با توجه به آسیب‌هایی که حضورش در هر دو رشته فوتسال و فوتبال وجود داشت دلسوزان و مربیانش به او پیشنهاد کردند تا به جای لیگ فوتسال در لیگ فوتبال بازی کرده و تمام ذهنش را در این رشته متمرکز کند.

او در این باره به پایگاه خبری صدای زنجان می‌گوید: در مسابقات کشوری فوتسال بودم که اسم من را برای حضور در ترکیب تیم ملی فوتبال نوشتند، همان سال در اردو برای شرکت در مسابقات آسیایی انتخاب شدم.

مهاجمی که تضمینی هر بازی یک گل را می‌زند

تیم فوتبال شهرداری سیرجان نخستین تیمی است که افسانه آن را برای رسیدن به اهدافش انتخاب کرده و از سال 94 تا کنون در این تیم حضوری فعالانه دارد، مهاجمی که تضمینی هر بازی یک گل را می‌زند!

«افسانه» پیشنهادهایی از سایر تیم‌های مطرح کشور دارد اما با توجه به شرایطش و مشاوره با خانواده تصمیم گرفته در تیم شهرداری سیرجان بماند چرا که تا به امروز مدیرعامل باشگاه، مسئولان شهری و نماینده مجلس این شهر، در میادینی که حضور داشته پا به پای او آمده‌اند و همواره مشوقش بوده‌اند.

او در این باره می‌گوید: با این که سیرجان شهر کوچکی است اما من با کمک خدا، همراهی خانواده و دلگرمی مسئولان این شهر توانسته‌ام پیشرفت کنم. مسئولان این شهر نگاه ویژه‌ای به ورزش بانوان و دختران دارند.

عاشق مستطیل سبز هستم

مهاجم زنجانی تیم فوتبال شهرداری سیرجان می‌گوید که وقتی در کوچه با توپ پلاستیکی بازی می‌کردم فکرش را هم نمی‌کردم پایم به چمن برسد. من حتی فکرش را هم نمی‌کردم روزی از فوتسال به تیم ملی فوتبال دعوت شوم. الان آرزوهای بزرگتری دارم و مطمئنم از من دور هم نیستند. دوست دارم لژیونر شوم، من عاشق مستطیل سبز هستم و برای رسیدن به آرزوها به خودم قول داده‌ام!

حجاب محدودیت نیست، برای موفقیت باید علاقه‌مند باشی و عاشق!

«افسانه» با اشاره به شرایط دشوار بانوان در ورزش فوتبال و فوتسال نسبت به آقایان معتقد است: آقا یا خانم بودن ملاک نیست، با حجاب در مسابقات شرکت کردن هم نمی‌تواند محدودیت به حساب آید. مهم علاقه‌ است، وقتی رشته فوتسال و بعد فوتبال را انتخاب کردم مادرم می‌گفت این رشته پسرانه است به همان دلیل هم مخالفت می‌کرد اما پدرم از ابتدا مرا تشویق می‌کرد و هم‌بازی من هم بود، البته بعد از اینکه به تیم ملی فوتبال رفتم مادرم هم با من کنار آمد و الان یکی از حامیان من برای رسیدن به اهداف و آرزوهایم است.

انتهای پیام/

خبرنگار: لیلا محمدی

 

اقدام کننده: دبیر تحریریه

صدای زنجانافسانه چترنورخانم گلفوتبال بانوان
sedayezanjannews.ir/nx5411


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»