کد خبر: 5444
1400/01/08 - 17:14


بی‌توجهی تعدادی از واحدهای صنفی به نرخ مصوب تخم‌مرغ

نرخ‌هایِ توزرد

شهروندان: هر کیلو تخم‌‎مرغ دولتی را 18 هزار می‌خریم نه 17500 تومان!/ معاون جهاد کشاورزی استان: گران‌فروشی است!/ رئیس اتحادیه صنف مرغ ، تخم مرغ و ماهی فروشان زنجان: مشکلی نیست، هر کیلو تخم‌مرغ همان 17500 الی 18 هزار تومان است!

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- شهروندان زنجان هر کیلو تخم‌مرغ را به جای 17500 تومان، 18 هزار  تومان از تعدادی از واحدهای مرغ و تخم‌مرغ فروشی شهر خریداری می‌کنند. معاون سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان فروش تخم مرغ بالاتر از نرخ مصوب را مصداق گران‌فروشی اعلام می‌کند اما رئیس اتحادیه صنف مرغ ، تخم مرغ و ماهی فروشان زنجان که ظاهرا این نرخ را غیرطبیعی نمی‌داند، می‌گوید تخم مرغ در بازار همان در رِنج قیمتی 17500 الی 18 هزار تومان به فروش می‌رسد و مشکلی هم وجود ندارد.

گزارش‌های میدانی از بیشتر واحدهای مرغ‌ و تخم‌مرغ فروشی شهر زنجان حاکی از آن است که این واحدها تخم مرغ تنظیم بازاری را نه به قیمت مصوب 17500 تومان بلکه 18 هزار تومان یعنی هر شانه حدود 38 هزار تومان به مصرف‌کنندگان عرضه می‌کنند!

سیدمحمدعلی صادقی، معاون امور بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با تاکید بر اینکه تخم مرغ به نرخ مصوب 17500 تومان به دست مصرف‌کننده برسد، عنوان می‌کند: بر اساس نرخ اعلامی، هر شانه تخم مرغ دولتی باید 33 هزار الی 34 هزار تومان به دست مصرف‌کننده برسد.

صادقی عرضه تخم مرغ دولتی به نرخ 18 هزار تومان را مصداق گران‌فروشی دانسته و بر ورود بازرسان برای نظارت از نحوه خدمات واحدهای خرده‌فروشی تاکید می‌کند.

این در حالی است که سیدناصر موسوی، رئیس اتحادیه صنف مرغ ، تخم مرغ و ماهی فروشان زنجان با بیان اینکه در حال حاضر مشکلی در بازار تخم مرغ وجود ندارد و این کالا در رِنج قیمتی 17500 الی 18 هزار تومان توسط واحدهای مربوطه عرضه می‌شود، می‌گوید: علاوه بر این، تخم‌مرغ‌های بسته‌بندی شده از سوی شرکت‌های ذیربط با مجوز با احتساب هزینه بسته‌بندی به دست مصرف‌کننده می‌رسد. اگر قیمت تخم‌مرغ‌های بسته‌بندی شده بالا باشد نیز بر اساس مجوز است و شرکت‌ها کار پنهانی نمی‌کنند./ 941

انتهای پیام/


اقدام کننده: دبیر تحریریه

صدای زنجاننرخ تخم مرغجهاد کشاورزی زنجان
sedayezanjannews.ir/nx5444


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»