کد خبر: 5454
1400/01/14 - 9:28


دبیر بنیاد ملی گندم‌کاران با غیرقابل قبول دانستن نرخ خرید تضمینی گندم اعلام کرد:

گندم را 6 هزار تومان بخرید تا دلالی رونق نگیرد

علی خانمحمدی: امیدواریم قیمت گندم اصلاح شود

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- دبیر بنیاد ملی گندم‌کاران با اشاره به آغاز برداشت گندم و عدم اصلاح نرخ خرید آن، درباره شکل‌گیری بازار دلالی، سلف‌خری و سودجویی در خرید گندم هشدار داده و می‌گوید: اگر نرخ اعلامی دولت 4 هزار تومان باشد مطمئنا گندمی به دولت فروخته نخواهد شد.

علی خانمحمدی در گفت‌وگو با پایگاه خبری صدای زنجان با اشاره به آغاز برداشت محصول گندم در استان‌های جنوبی اظهار کرد: برداشت گندم در حالی در این استان‌ها آغاز شده که هنوز نرخ تضمینی اعلامی از سوی دولت به قیمت 4 هزار تومان مورد قبول تشکل‌های کشاورزی و ما نیست!

گندم را 6 هزار تومان بخرید تا بازار دلالی رونق نیابد

دبیر بنیاد ملی گندم‌کاران نرخ پیشنهادی خرید تضمینی گندم در سال 1400 این مجموعه به دولت را 5200 تومان اعلام کرد و گفت: در محاسبه‌های خود به نرخ 5200 تومان رسیدیم اما با توجه به تاکیدات نمایندگان مجلس مبنی بر جلوگیری از هرگونه قاچاق گندم ایران به علت قیمت بالای گندم در کشورهای اطراف، نرخ خرید تضمینی گندم برای امسال را 6 هزار تومان درخواست کردیم.

خانمحمدی با تاکید بر لزوم اصلاح نرخ تضمینی گندم از سوی دولت اعلام کرد که اگر این مهم از سوی دولت و مسئولان مورد توجه قرار نگیرد کشاورزان گندمی به دولت نخواهند فروخت و این محصولات در انبارهای کشاورزان ذخیره شده، بخشی به کانال خودمصرفی و تامین غذای دام و طیور و بخش اعظم آن به دلالان هدایت خواهد شد. دولت گندم را 6 هزار تومان از کشاورز بخرد تا بازار دلالی رونق نیابد

دبیر بنیاد ملی گندم‌کاران با اشاره به شرایط نامطلوب انبار و محل‌های ذخیره گندم کشاورزان و وضعیت آب و هوایی و احتمال بارش تصریح کرد: ما از افت کیفیت محصول گندم که قطعا با بی‌توجهی دولت به افزایش نرخ تضمینی گندم، کشاورزان از فروش آن به دولت امتناع کرده و آن را تا فروش محصول به بازار آزاد در انبارها ذخیره خواهد کرد، نگران هستیم. این مهم قطعا در پایداری تولید تاثیر منفی دارد.

نگرانی از عواقب عدم اصلاح نرخ تضمینی گندم

خانمحمدی احتمال قاچاق گندم در صورت عدم اصلاح نرخ آن در زنجان و تمامی استان‌ها به ویژه استان‌های مرزی را 100 درصد دانست و گفت: ما عواقب عدم افزایش نرخ تضمینی گندم از 4 هزار تومان و بی‌توجهی به نرخ‌های پیشنهادی تشکل‌های کشاورزی و صاحب‌نظران این حوزه را به قوه قضائیه، مجلس، بازرسی کل کشور متذکر شده‌ایم، حتی در این رابطه نامه‌ای برای دفتر مقام معظم رهبری تنظیم کرده‌ایم.

دبیر بنیاد ملی گندم‌کاران با انتقاد از عدم توجه دولت به هزینه‌های تولید و تحمیل این هزینه‌ها به کشاورزان عنوان کرد: امیدواریم جلسات مربوطه برای اصلاح قیمت خرید تضمینی گندم در اسرع وقت تشکیل شود. تا آنجایی که اطلاع دارم دوشنبه جاری( 16 فروردین‌ماه ) جلسه مربوطه تشکیل می‌شود./ 941

انتهای پیام/


اقدام کننده: دبیر تحریریه

صدای زنجانخانمحمدیقیمت گندم
sedayezanjannews.ir/nx5454


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»