کد خبر: 5472
1400/01/18 - 11:33


یک فعال حوزی کارگری:

بعضی‌ها سمت سرمایه‌دار غش کرده‌اند

دبیر اجرایی خانه کارگر استان زنجان: جلسه‌ای که در آن مسئولان با گوشی بازی می‌کنند، خروجی ندارد/ مدیران، آماری که احساس می‌کنند به ضررشان تمام می‌شود ارائه نمی‌کنند

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- دبیر اجرایی خانه کارگر استان زنجان با تاکید بر اینکه جلساتی که در سطح استان برگزار می‌شود باید خروجی داشته باشد، می‌گوید: جلساتی که حاضران به جای حل ریشه‌ای مسائل و مشکلات مطروحه، با گوشی موبایل خود بازی می‌کنند قطعا خروجی ندارد. جالب است همه هم می‌گویند برای تلاش و پیشرفت استان تلاش می‌کنیم!

اصغر نجاری، دبیر اجرایی خانه کارگر استان زنجان در گفت‌وگو با صدای زنجان با اشاره به اینکه آمار مستندی که بیان‌کننده تعداد کارگران فعال استان باشد، وجود ندارد، اظهار می‌کند: تعداد کارگران را بر اساس پیش‌بینی‌های‌مان اعلام می‌کنیم، بر اساس برآوردهای خانه کارگر، در استان زنجان بیش از 115 هزار کارگر دارای بیمه تامین اجتماعی وجود دارد، بالای 15 هزار نفر از کارگران استان زنجان نیز اصلا مشمول بیمه تامین اجتماعی نیستند.

مسئولان، آماری که احساس می‌کنند به ضررشان تمام می‌شود را ارائه نمی‌کنند

نجاری با اشاره به عدم همکاری ارگان‌های ذیربط دولتی در ارائه آمارهای مربوط به تعداد کارگران احصا شده در واحدهای تولیدی عنوان می‌کند: متاسفانه مسئولان مربوطه آماری که احساس می‌کنند به ضررشان تمام می‌شود را ارائه نمی‌کنند، آنان در ارائه آمار تعداد کارگران احتیاط می‌کنند. من این حرف‌ها را می‌زنم زیرا نگران هیچ مسئول استانی نیستم.

آن‌هایی که نتوانستند بازار مرغ را کنترل کنند، می‌توانند مشکل کارگر را حل کنند؟

دبیر اجرایی خانه کارگر استان زنجان که معتقد است مسئولان کشوری هیچ اراده‌ای برای حل مشکلات جامعه کارگری ندارند به اظهارات وزیر کار مبنی بر توزیع بسته‌های کرونایی بین کارگران اشاره کرده و می‌گوید: من بعید می‌دانم که این بسته‌ها توزیع شود، کسی توانایی چنین کاری را ندارد. اصلا از کارگران و بسته‌های حمایتی‌شان بگذریم، مسئولان حتی نتوانستند بازار مرغ را کنترل کنند، آن وقت ما انتظار داریم به تمامی کارگران بسته حمایتی برسد؟ افزایش 10 الی 20 درصدی قیمت اجناس پذیرفتنی است اما افزایش 100 درصد قیمت کالاها قابل پذیرش نیست! ما از مجلس و دولت می خواهیم به بازار نظارت کنند و با افزایش قیمت مقابله کنند.

نگرانی از معیشت کارگران فاقد بیمه

نجاری با اشاره به تاثیر منفی کرونا بر قشر کارگر که در پی آن تعداد قابل توجهی از آن‌ها بیکار شدند یا در آستانه بیکاری قرار گرفته‌اند، تصریح می‌کند: متاسفانه کارگرانی در واحدهای تولیدی و صنفی هستند که با توجه به بیکار شدن، اصلا نمی‌توانند از بیمه بیکاری استفاده کنند زیرا مشمول بیمه حمایتی تامین اجتماعی نیست.

مسئولان به جای آمارسازی و بازی با موبایل، خدمت کنند

اصغر نجاری، دبیر اجرایی خانه کارگر استان زنجان در واکنش به آمارهای ارائه شده ضمن انتقاد از عملکرد برخی مسئولان در عدم حل مشکلات جامعه کارگری از ریشه ابراز می‌کند: آمار ارائه شده در رابطه با تعداد واحدهای مشکل‌دار از سوی مسئولان با یکدیگر هم‌خوانی ندارد، این آمار در ابتدای سال یک رقم و چند روز بعد تغییر می‌کند، به نظرم اصلا منطقی نیست.

نجاری با تاکید بر اینکه جلساتی که در سطح استان برگزار می‌شود باید خروجی داشته باشد، تصریح می‌کند: جلساتی که حاضران به جای حل ریشه‌ای مسائل و مشکلات مطروحه، با گوشی موبایل خود بازی می‌کنند قطعا خروجی نخواهد داشت. جالب است همه هم می‌گویند برای استان تلاش و پیشرفت ان تلاش می‌کنیم!

اغلب مسئولان استان به سمت سرمایه‌داران غش کرده‌اند

وی گریزی به حادثه تلخ آتش‌سوزی شرکت «داواخگر» در تاریخ 11 اسفندماه سال 99 که در آن 2 کارگر دختر جان خود را از دست دادند و 7 نفر از کارگران (آقا و خانم) مصدوم شدند، می‌زند و معتقد است: اتفاقی که در شهرک صمعتی برای کارگران داواخگر افتاد نشان داد که مسئولان اراده‌ای برای حل مسئله ایجاد شده نداشتند، انها حتی راضی به انتشار این واقعه در رسانه‌ها نبودند! مسئولان به فکر صندلی‌هایشان هستند و مشغول ارائه امار غیرواقعی به مسئولان کشوری هستند. مسئولان ارشد باید مشکل قشر کارگر را پیگیری و حل کنند نه اینکه برای درخشان جلوه دادن کارنامه زنجان در حضور وزرا و مسئولان کشوری، خود را درگیر آمار و ارقام کنند! اگر وجدان داشته باشند خودشان می‌دانند که آمارهایشان واقعیت ندارد! مسئولان ارشد استان به جای این کارها باید مسائل استان زنجان از جمله فعالیت واحدهای آلاینده و تاثیر آن در سلامت شهرندان و محیط زیست، مسکن و غیره را بررسی کرده و با آن مقابله کنند.

نجاری ادامه می‌دهد: اغلب مسئولان استان به سمت سرمایه‌داران غش کرده‌اند و طرفدار آن‌ها هستند نه کارگران! زیرا کارگر جز مظلومیت چیزی ندارد! ببینید من مطلقا نمی‌خواهم کارگر و کارفرما را مقابل یکدیگر قرار دهم اما علاقمندم به صورت شفاف اظهاراتم را بیان کنم، متاسفانه با این دیدگاه و رفتارها جامعه کارگری سرکوب و گرفتار شده است./ 941

انتهای پیام/


اقدام کننده: دبیر تحریریه

صدای زنجانوضعیت کارگراننجاریخانه کارگر زنجان
sedayezanjannews.ir/nx5472


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»