کد خبر: 5483
1400/01/19 - 15:38


رئیس سابق هیئت ووشوی استان زنجان پس از 16 سال کناره‌گیری کرد:

موحدنیا: نمی‌خواستم بدهی‌ها را بگذارم و بروم

رامین موحدنیا، رئیس سابق هیئت ووشوی استان زنجان پس از 16 سال از سمتش کناره‌گیری کرد. گفته می‌شود با اینکه بدهی‌های هیئت، شکل حقوقی ندارد، اما موحدنیا در این مدت خود را مسئول بازپرداخت مبالغ می‌دانست از این رو کناره‌گیری از سمتش را به تعویق انداخته بود.

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- رامین موحدنیا، رئیس سابق هیئت ووشوی استان زنجان پس از 16 سال از سمتش کناره‌گیری کرد. گفته می‌شود با اینکه بدهی‌های هیئت، شکل حقوقی ندارد، اما موحدنیا در این مدت خود را مسئول بازپرداخت مبالغ می‌دانست از این رو کناره‌گیری از سمتش را به تعویق انداخته بود.

انتخابات ریاست جدید هیئت ووشوی استان زنجان 18 فروردین‌ماه با حضور صدیقی، رئیس فدراسیون ووشو و علی خلیلی، مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان برگزار شد. در این انتخاخبات رامین موحدنیا، رئیس سابق هیئت ووشوی استان زنجان پس از ۱۶ سال، سکان مدیریت را به علی الماسی داد. گفته می‌شود موحدنیا به علت بدهی هیئت که مربوط به سال‌های 92 تا 96 بود، نخواسته از سمتش کناره‌گیری کند.

نمی‌توانستم هیئت ووشوی زنجان را با بدهی‌هایش رها کنم

او در گفت‌وگو با صدای زنجان می‌گوید: در دوره قبل می‌خواستم پس از 12 سال از سمتم کناره‌گیری کنم. با همراهی دوستان و دلسوزان، هر آنچه که لازم بود برای رشته ووشو انجام داده بودیم، زیرساخت‌هایی که بیش از 5 سال برای ایجاد آن زمان نیاز بود را ایجاد کرده بودیم، ما در این مدت مسئولان و فدراسیون را به این باور رساندیم که زنجان استحقاق این کمک‌ها و امکانات را دارد، تمامی این‌ها نیازمند به زمان بود. وقتش بود که کنار بروم اما به علت بدهی سنگینی که بابت برگزاری مسابقات غرب آسیا در زنجان و مسابقات کشوری (سال 91 و 92)  متوجه هیئت ووشوی استان بود، خواستم بمانم و این سنگینی را از دوش هیئت بردارم. بدهی‌ها در هیئت‌ها شکل حقوقی ندارد. تجهیزاتی خریداری کرده بودیم که به علت محدودیت منابع مالی ورزشی که از سال 92 تا 96 بود نمی‌توانستیم مبالغ آن را برگردانیم. مبلغ بدهی عدد درشتی بود و نمی‌توانستم هیئت را با این بدهی رها کنم. خوشبختانه در این مدت مشکلات را حل کردیم، اتفاقات خوبی نیز در عرصه ورزش ووشو اتفاق افتاد.

رشته ووشو از سال 68 فعالیت خود را به شکل رسمی آغاز کرده است. یکی از بنیانگذاران انجمن ووشو تای چی چوان اهل زنجان، مرحوم حسین داوودی‌پناه ملقب به داداشی و از پیشکسوتان کونگ فو توآ در ایران بود. او از بدو تولد رشته ووشو در ایران، این رشته را در زنجان هم فعال کرد.

با تلاش دلسوزان و ورزشکاران، زنجان به چین ایران تبدیل شد

 در سال 1371 بنا به دعوت کمیته برگزاری فستیوال جهانی ووشوی شانگهای و پس از هماهنگی و تأیید سازمان تربیت بدنی و کمیته ملی المپیک، اولین تیم ملی ووشوی جمهوری اسلامی ایران به مدیریت داداشی عازم این فستیوال شد و طی آن، وی موفق به کسب مدال طلا در اجرای فرم استاندارد تای چی چوان شد.

با تصمیم سازمان تربیت بدنی در سال 1372 کمیته ورزش‌های چینی در حوزه معاونت فنی و امور فدراسیون ها تأسیس و سه انجمن رزمی (ووشو، کونگفو و رزم‌آوران) را تحت پوشش قرار داد. در این کمیته داداشی مسئولیت انجمن ووشو و نیز مسئولیت کمیته فنی ووشو را برعهده داشتند.

در سال 1382 همزمان با تاسیس فدراسیون ووشو، رامین موحدنیا به عنوان رئیس هیئت ووشوی استان زنجان انتخاب شد. البته قبل از تاسیس هیئت ورزشی ووشو، ورزشکاران این رشته در سال‌های 77 و 78 در عرصه قهرمانی حضوری فعال داشتند اما شکل رسمی نداشت.

موحدنیا می‌گوید: در سال 82 که این سمت را عهده‌دار شدم، من بودم و برگه کاغذی که در آن حکم ریاست هیئت ووشوی استان بود و رشته ورزشی ووشو! اما الان این رشته مجهز به آکادمی با تمامی تجهیزات و امکانات اعم از تالوفیلد، سکوی مبارزه، سالن بدنسازی تخصصی، دفتر اداری، فروشگاه و کافی‌شاپ است. ارزش ریالی فعلی تالوفیلد، میلیاردی است که از کشور چین وارد شده است. تمامی تجهیزات را با کمک هیئت رئیسه و دلسوزان این رشته فراهم کرده و در اختیار علاقمندان به این رشته قرار دادیم، خرسندم که با تجهیزات کاملی که وجود دارد ورزشکارانی تربیت شدند و می‌شوند که در عرصه‌های ملی و بین‌المللی درخشیده‌اند تا جایی که زنجان به «چین ایران» مشهور شده است.

زیرساخت‌های ووشو در زنجان تکمیل شده است

رئیس سابق هیئت ووشوی استان زنجان زیرساخت‌ها را دارایی با ارزش ووشوی استان اعلام کرده و می‌گوید: این زیرساخت‌ها در شهر زنجان در 2 محل خانه ووشو (کوی فرهنگ) و آکادمی ووشو (مجموعه ورزشی انقلاب) قرار دارد. علاوه بر آن سکوی مبارزه در شهرستان‌های خدابنده، ماهنشان و خرمدره ایجاد شده و در اختیار ورزشکاران قرار گرفته است که همیشه می‌تواند در خدمت خانواده ووشو قرار گیرد.

ووشوی زنجان در مسیر قهرمانی قرار دارد

موحدنیا با بیان اینکه هم اکنون ووشوی استان زنجان در مسیر قهرمانی قرار دارد به افتخارات هیئت ووشوی استان اشاره کرده و عنوان می‌کند: طبق ارزیابی اداره کل ورزش و جوانان استان زنجان، هیئت ووشو در بین 50 هیئت ورزشی استان رتبه نخست را به لحاظ قهرمانی از آن خود کرده است. در سطح کشور نیز جزو 3 هیئت برتر بودیم. در عرصه قهرمانی همیشه 2 قهرمان ملی داشتیم علاوه بر آن مربیان زنجانی رشته ووشو نیز در ترکیب تیم ملی حضور داشته‌اند. این موارد گفته شده دارایی فنی هیئت ووشوی استان زنجان در این مدت بوده است که به ان افتخار می‌کنیم. البته قطعا نقاط ضعف و مشکلاتی نیز در عملکرد داشته و داریم که با همراهی تمامی دلسوزان و صاحبنظران باید رفع شود.

رئیس سابق هیئت ووشوی استان زنجان از مسئولان هیئت ووشوی استان زنجان (فعلی و سال‌های آتی) تقاضا می‌کند تا برای صاحب صندلی ریاست هیئت به هیچ عنوان شعار نداده و برای کسب رای اکثریت به دنبال حرف‌های پوپولیستی نباشند. بلکه با برنامه‌ریزی دقیق با قابلیت اجرایی وارد گود شوند.

موحدنیا با اشاره به جایگاه زنجان در ووشوی قهرمانی ابراز امیدواری می‌کند تا این استان با کمک ورزشی‌ها و مسئولان ذیربط در ورزش همگانی، سفیران سلامت و توسعه ورزش روستایی و عشایری و غیره تبدیل به قطب شود چرا که زنجانی‌ها استعداد چنین جایگاه‌هایی را دارند.

به آینده ووشوی زنجان خوش‌بین هستم

رئیس سابق هیئت ووشوی استان زنجان با اشاره به خوش‌بینی به آینده ووشوی استان با ریاست علی الماسی (رئیس جدید هسئت ووشوی استان) تصریح می‌کند: ایشان 40 سال است در عرصه ورزش حضور دارند، دارای سابقه مدیریتی درخشان بوده و ازمدیران سالم استان در سیستم بانکی محسوب می‌شوند، من به آینده ووشوی استان خوش‌بین هستم و معتقدم ایشان با همراهی ارگان‌های بالادستی که همواره در این مدت حامی استان زنجان بودند می‌تواند موفقیت‌های قابل قبولی برای زنجان رقم بزند.

موحدنیا که اسفندماه سال گذشته از سوی رئیس فدراسیون دانش آموزی، به مدت دو سال به سمت ریاست انجمن ووشوی مدارس کشور منصوب شده است به صدای زنجان می‌گوید: من با قبول مسئولیت در انجمن ووشوی مدارس کشور تصور نمی‌کنم فرصتی برای حضور در هیئت داشته باشم، باید چند روز در هفته در خدمت فدراسیون باشم، معتقدم کسی که مدیریت در هیئت را قبول می‌کند باید برای آن وقت بگذارد اگر چنین نباشد قطعا هیئت و رشته ورزشی مربوطه آسیب می‌بیند. من برای هیئت ووشوی استان زنجان و مسئولان ان آرزوی موفقیت می‌کنم و امیدوارم ووشوی زنجان همیشه در جایگاه‌های ملی و بین‌المللی بدرخشد./ 941

انتهای پیام/


اقدام کننده: دبیر تحریریه

صدای زنجانرامین موحدنیاووشوی زنجان
sedayezanjannews.ir/nx5483


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»