کد خبر: 5505
1400/01/24 - 17:34


رئیس کل دادگستری استان زنجان خبر داد:

افزایش 46 درصد تغییر کاربری اراضی در زنجان

عاملان شهادت محیط‌بانان در کمترین زمان مجازات می‌شوند

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- رئیس کل دادگستری استان زنجان گفت: بر اثر ترک فعل مسؤولان امر و دستگاه‌های متولی با رشد 46 درصدی تغییر کاربری اراضی مواجه هستیم.

حجت‌الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی در جلسه حفظ حقوق بیت‌المال اظهار کرد: قالب مصوبات شورا مربوط به حوزه زمین است که همه باید به حساسیت و اهمیت کار توجه کنند و نگذاریم به بیت‌المال و حقوق عمومی صدمه وارد شود.

رئیس کل دادگستری استان زنجان تصریح کرد: پدیده زمین‌خواری اقدامی زشت از سوی برخی افراد و قانون گریز خواند و گفت: این پدیده خروجی بسیار  بدی دارد که برای مقابله با این کار  بایستی اقدامات جدی به عمل آید.

صادقی نیارکی گفت: بر اثر ترک فعل مسؤولان امر و دستگاه‌های متولی با رشد 46 درصدی تغییر کاربری  مواجه هستیم، پس اینجا مقصر کدام نهاد است؟ چه مسؤولی مرتکب ترک فعل شده است تا این میزان خسارت وارد شود، باید پاسخگو باشد؟

رئیس شورای قضایی استان زنجان گفت: ترک فعل از سوی هیچ نهادی پذیرفته نیست و سازمان‌های مسؤول این امر بایستی از اختیارات قانونی استفاده کنند و برخورد جدی بکنند.

وی تصریح کرد: همین جا به اداره کل بازرسی استان مأموریت داده می‌شود که با ورود و بررسی جدی پیگیری لازم برای مشخص کردن کوتاهی مسؤولان و ترک فعل‌هایی که برای تحقق این میزان تغییر کاربری صورت گرفته انجام و گزارش کند.

رئیس کل دادگستری استان زنجان یادآور شد: نباید تبعیض در برخورد با افراد و سازمان‌هایی که اقدام به تغییر کاربری می‌دهند  باشد و اگر تغییر کاربری محقق شده باید برخورد شود.

وی با اشاره به اینکه اعمال مقررات و رفتارهای تبعیض‌آمیز پذیرفتنی نیست و دادستان زنجان باید جلوی کار را بگیرد، افزود: افراد پر قدرت و با نفوذ نداریم، اتفاقا نسبت به افراد پر نفوذ باید برخورد شدیدتر باشد.

صادقی نیارکی گفت: در بحث محیط زیست باز هم تاکید می‌کنم سازمان بازرسی و دبیرخانه شورای حفظ حقوق بیت‌المال با فوریت پیگیر موضوع باشند و پیگیری کنند که کوتاهی از سوی چه کسی در این حوزه صورت گرفته است.

رئیس کل دادگستری استان زنجان موضوع تخصیص فضای آموزشی در مناطق شهری و شهرک‌ها را موضوع دیگر قابل پیگیری دانست و ادامه داد: بسیاری از قصورها و عدم انجام وظایف محوله در این امر  یک پایه اش ترک فعل‌هاست‌ که اگر در فضای آموزشی و احداث بناهای شهری کوتاهی مسئولان نبود، امروزه شاهد فقدان فضاهای برخی از شهرک‌ها نبودیم.

وی با اشاره به اینکه برخورداری همه نقاط شهر از فضای آموزشی بصورت عادلانه باشد و اصول قانون بر این امر تاکید دارد، اضافه کرد: ایجاد شهر پرجمعیتی مثل زنجان فاقد فضای آموزشی چه معنی دارد؟دانش‌آموزان این شهر و شهرک‌ها از دسترسی به فضای اموزشی محرومند.

رئیس کل دادگستری استان زنجان در ادامه ضمن ابراز همدردی با خانواده دو محیط بان شهید که در راه حفظ و حراست از محیط زیست نا جوانمردانه توسط افراد متجاوز به این حوزه و بی‌قانون به درجه رفیع شهادت نائل آمدند، گفت: دستگاه قضایی از همان دقایق اولیه حادثه بلافاصله کمیسیون جرایم تشکیل و با اقدام جهادی و انقلابی ضابطان در کمتر از 8 ساعت قاتلان شناسایی و دستگیر شدند و هم اکنون نیز تحقیقات از آنان با سرعت در حال انجام است.

وی تصریح کرد: در همین جا از دادستان زنجان درخواست داریم در کمترین زمان مرتکبین مجازات شوند تا آلامی باشد برای خانواده این دو شهید و دوستداران محیط زیست و حسب دستور ریاست قوه قضاییه در جلسه شورای عالی قوه قضاییه نیز بر سرعت بخشیدن برای مجازات قاتلین بود، اما ما وظیفه داریم در این امر با قدرت و سرعت عمل کنیم.

انتهای پیام/


اقدام کننده: دبیر تحریریه

صدای زنجانصادقی نیارکیتغییر کاربری زمین
sedayezanjannews.ir/nx5505


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»