کد خبر: 5508
1400/01/25 - 11:23


واکنش رئیس انجمن انبوه‌سازان زنجان به آشفتگی بازار سیمان:

دود گرانی سیمان به چشم مردم می‌رود

رئیس انجمن انبوه‌سازان زنجان و عضو هیئت مدیره کانون انبوه‌سازان کشور معتقد است اگر مسئولان به موقع برای کوتاه‌کردن دست فرصت‌طلبان را از بازار سیمان و کنترل قیمت‌ها وارد بازار نشوند، بازار مسکن نیز تحت تاثیر قرار گرفته و تنها کسی که در این بازی ضرر می‌کنند فقط مردم هستند

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- رئیس انجمن انبوه‌سازان زنجان و عضو هیئت مدیره کانون انبوه‌سازان کشور معتقد است اگر مسئولان به موقع برای کوتاه‌کردن دست فرصت‌طلبان را از بازار سیمان و کنترل قیمت‌ها وارد بازار نشوند، بازار مسکن نیز تحت تاثیر قرار گرفته و تنها کسی که در این بازی ضرر می‌کنند فقط مردم هستند!

اسفندیار سلطانی در گفت‌وگو با صدای زنجان با اشاره به وضعیت این روزهای بازار سیمان و کمبود آن با وجود نیاز بازار ساختمان‌سازی با توجه به قرارگیری در فصل ساخت‌وساز عنوان کرد: 10 سال بعد، 15 میلیون مسکن اولی خواهیم داشت. از گرانی سیمان و وضعیت موجود تنها مردم زیان می‌کنند. دولت باید همانند سال‌های قبل به انبوه‌سازان سهمیه سیمان در نظر می‌گرفت تا نگرانی بابت گران شدن محصول نهایی یعنی مسکن برای مردم وجود نداشته باشد چون به نظرم این اقدام گامی در مسیر کنترل قیمت‌ها در بازار مسکن بود.

رئیس انجمن انبوه‌سازان زنجان و عضو هیئت مدیره کانون انبوه‌سازان کشور «پیشگیری از جرم» را امری مهم دانست و گفت: ضروری است با توجه به مشکلات اقتصادی مردم، سیستم‌های امنیتی برای شناسایی عوامل پشت پرده سیمان و حمایت از خانواده‌ها در جهت ایجاد رضایتمندی عموم مردم در اقصی نقاط کشور ورود کنند.

رونق اقتصاد مسکن؛ صف‌شکن تورم

وی در بخش دیگری از اظهارات خود به دلایل نابسامانی بازار مسکن اشاره کرد و افزود: تغییر دولت‌ها و به تبع آن وزرای بخش مسکن و اتخاذ تصمیمات سلیقه‌ای و عدم شناخت کافی از حوزه مسکن از دلایل آشفتگی در بازار مسکن است.

سلطانی حمایت اساسی و ضابطه‌مند دولت از بخش خصوصی در حوزه مسکن  را از راهکارهای موجود برای ساماندهی بازار مسکن دانست و با اشاره به ثبت 8 میلیون واحد در بافت فرسوده و 30 میلیون سکونتگاه ناامن در کشور تصریح کرد: ضریبا ساخت این‌ها نهایتا ساخت 300 هزار واحد در سال است. در حال حاضر بسیاری از زمین های بافت های فرسوده کشور در اختیار مردم است، به نظرم دولت اعتبار مطلوبی را به بخش خصوصی به‌عنوان تولیدکننده و عرضه‌کننده مسکن نداده است.

رئیس انجمن انبوه‌سازان زنجان و عضو هیئت مدیره کانون انبوه‌سازان کشور رونق اقتصاد مسکن را صف‌شکن تورم اعلام کرد و گفت: دولت در خصوص اجرای طرح ملی مسکن عملکرد قابل قبولی نداشت و به شخصه معتقدم این کار را عمدا نکرد! 941

انتهای پیام/


اقدام کننده: دبیر تحریریه

صدای زنجانگرانی سیمانمافیای سیماناسفندیار سلطانی
sedayezanjannews.ir/nx5508


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»