کد خبر: 5509
1400/01/25 - 11:31


مشکلات بخشنامه «گون» برای معدنکاران زنجانی

«گون» در برابر «معدن»

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان: این بخشنامه باید اصلاح شود، در سطح ملی پیگیری‌های مربوطه انجام می‌شود

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- از نیمسال دوم سال ۹۷ که دستورالعمل مربوط به حفظ و حراست از گونه گون از سوی سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری، اداره کل منابع طبیعی استان در راستای اجرای مصوبات مجلس، ابلاغ شده است، بخش اعظمی از فعالیت‌های معدنی در زنجان متوقف شده و به گفته رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان استعلام بیش از 60 درصد اکتشافات معدنی بی‌پاسخ مانده است.

ناصر فغفوری، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان در گفت‌وگو با صدای زنجان در مورد بخشنامه مربوط به گون و مشکلاتی که برای معدنکاران به وجود آورده است، اظهار کرد: گونه گون براساس ماده یک قانون حفظ و حمایت مصوب شده در دهه 70 (سال 71) یکی از گونه‌های ممنوع‌القطع بوده که لزوم حراست از آن صراحتا در قانون قید شده است اما سازمان جنگل‌ها و به تبع آن اداره کل منابع طبیعی استان زنجان این بخشنامه را به این شیوه اجرا نمی‌کرد.

فغفوری با بیان اینکه بر اساس این بخشنامه اگر در هر هکتار 200 گون موجود باشد نباید فعالیت معدنی در آن منطقه انجام شود، تصریح کرد: با توجه به اینکه پوشش عمده ناحیه شمالغرب از جمله استان زنجان را گون تشکیل می‌دهد، طبق بخشنامه مذکور تقریبا نباید فعالیت‌های معدنی انجام گیرد. در حال حاضر این بخشنامه برای توسعه معادن موجود و اکتشاف محدوده‌های جدید معدنی مشکل‌ساز شده است به طوری که بیش از 60 درصد استعلام‌ها که شامل حداقل 80 مورد می‌شود در انتظار پاسخ هستند.

 رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با اشاره به پیگیری‌های صورت گرفته در سطح ملی از سوی مسئولان و نمایندگان مجلس ابراز امیدواری کرد که این بخشنامه اصلاح شود. 941

انتهای پیام/


اقدام کننده: دبیر تحریریه

صدای زنجانگیاه گونمعدن کاران
sedayezanjannews.ir/nx5509


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»