کد خبر: 5517
1400/01/28 - 15:39


مدیرعامل زنجانی بنیاد ملی گندمکاران:

مشخص نبودن منبع مالی خرید گندم بهانه‌ است

علی خانمحمدی: این بهانه به کوتاهی‌های مجلس برمی‌گردد

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- مدیرعامل بنیاد ملی گندمکاران اعتقاد دارد، مجلس باید در بودجه سالانه خود مبلغی را برای خرید تضمینی گندم مشخص و منبع مربوطه اعم از صندوق توسعه، محل فروش نفت و غیره را تعیین کند تا دولت بهانه‌ای برای تعیین نرخ منطقی نداشته باشد!

علی خانمحمدی، مدیرعامل زنجانی بنیاد ملی گندمکاران ایران در گفت‌وگو با صدای زنجان ضمن ابراز ناخرسندی از عدم حضور مسئولان دولتی در جلسه مربوط به اصلاح نرخ خرید تضمینی گندم و به تعویق افتادن موضوع اصلاح نرخ اظهار کرد: پیشنهاد ما در مورد قیمت خرید تضمینی 5842 تومان است، اما تصمیم نهایی باید هفته آینده در شورا گرفته شود. ما امیدواریم دولتی‌ها در این جلسه حضور یابند!

خانمحمدی با اشاره به مصوبه مجلس مبنی بر تشکیل شورای قیمت‌گذاری که اعضای آن را دولتی‌ها، مجلسی‌ها و نماینده بخش کشاورزی تشکیل می‌دهد، عنوان کرد: اگر این شورا نرخ محصولات را مصوب کند دولت موظف به اجرای آن است اما دولت با بیان اینکه منبع مالی برای اجرایی کردن مصوبه را ندارد اعتنایی به مصوبات شورا ندارد که این مهم به مشخص نبودن منبع مالی برمی‌گردد.

مدیرعامل بنیاد ملی گندمکاران ایران با بیان اینکه کوتاهی مجلس در مصوبه و قوانین مربوط به خرید تضمینی کاملا مشهود است، تصریح کرد: به نظرم مجلس باید در بودجه سالانه خود مبلغی را برای خرید محصولات استراتژیکی مثل خرید تضمینی گندم مشخص و منبع مربوطه اعم از صندوق توسعه، محل فروش نفت و غیره را تعیین کرده و موانع پیش روی دولت را برطرف کند. اگر مجلس منبع مالی برای خرید تضمینی گندم را تعیین می‌کرد الان دولت بهانه‌ای برای عدم موافقت با قیمت پیشنهادی کشاورزان برای خرید تضمینی گندم نداشت.

جوجه را آخر پائیز می‌شمارند!

مدیرعامل بنیاد ملی گندمکاران ایران در بخش دیگری از اظهارات خود در واکنش به اظهارات برخی مسئولان در رابطه با افزایش خرید تضمینی گندم در استان‌های جنوبی نسبت به مدت مشابه سال قبل گفت: انشاءالله معلوم می‌شود! جوجه را آخر پاییز می‌شمارند! تا به امروز یک سوم از خرید مدت مشابه سال قبل را انجام داده‌اند. الان عراقی‌ها گندم را به نرخ 12 هزار تومان از کشاورزان ایرانی خریداری می‌کنند. مسئولان مطمئن باشند کشاورز 12 هزار تومان را کنار نمی‌گذارد بچسبد به 4 هزار تومان!

خانمحمدی با بیان اینکه گندم در خارج از مرزها به قیمت بالای 8 هزار تومان از کشاورزان ایرانی خریداری می‌شود، ابراز امیدواری کرد تا دولتی‌ها پیشنهاد خرید تضمینی گندم به نرخ 6 هزار تومان را قبول کنند.

اخیرا حسن حنان، معاون بازرگانی داخلی شرکت بازرگانی دولتی ایران در گفت‌وگو با رسانه‌ها از آغاز خرید تضمینی گندم از دهه دوم فروردین ماه در کشور خبر داد و گفت: تاکنون 20 هزار تُن گندم در استان‌های خوزستان، سیستان و بلوچستان، بوشهر، هرمزگان و کرمان خریداری شده است.

معاون بازرگانی داخلی شرکت بازرگانی دولتی ایران افزود: سال گذشته در همین مقطع 5 هزار تُن گندم خریداری شده بود و در سال جاری 20 هزار تُن خریداری شده که البته دلیل این افزایش، آغاز زودتر خرید تضمینی در کشور به دلیل کاهش بارندگی‌ها بوده است. 941

انتهای پیام/


اقدام کننده: دبیر تحریریه

صدای زنجانخرید تضمینی گندمخانمحمدی
sedayezanjannews.ir/nx5517


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»