کد خبر: 6528
1400/01/31 - 15:44


رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان استان زنجان:

آمارها با قیمت‌های بازار تفاوت دارد

مظاهر یوسفی‌امیری: زولبیا و بامیه را رها کنید، وضعیت قیمت‌ها در بازار اقلام اساسی مردم خوب نیست!

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- بررسی‌های میدانی نشان می‌دهد وضعیت بازار در ماه مبارک رمضان خوب نیست و برنامه‌های تنطیم‌بازاری برای کنترل قیمت‌ها تا به امروز محسوس نبوده است. رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان استان زنجان می‌گوید: بازرسان به جای رصد قیمت‌ اقلام اساسی مردم از جمله قند، شکر و گوشت تمامی تمرکزشان بر روی قیمت زولبیا و بامیه است که در سبد غذایی خانوارها چندان جایی ندارد!

مظاهر یوسفی‌امیری در گفت‌وگو با صدای زنجان با اشاره به وضعیت نابسامان قیمت‌های بازار در ماه رمضان اظهار کرد: در حال حاضر تمامی تمرکز بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت به قیمت زولبیا و بامیه‌ای است که در طول ماه رمضان شاید نیاز مصرفی هر خانوار محدود و حدود 2 کیلو باشد، در حالی که بازار مهم‌تری نظیر قند، شکر، سیمان و غیره هم وجود دارد.

یوسفی‌امیری با اشاره به گزارش‌های ارائه شده از سوی مسئولان در جلسات ستاد تنظیم بازار استان ابراز کرد: در آمارهای مسئولان مربوطه مشکلی در رابطه با اقلام ضروری خانوارها مشکلی نداریم اما آیا با قیمت مصوب محصولات به دست مصرف‌کننده می‌رسد یا نه؟ در آخرین جلسه ستاد تنظیم بازار مسئول مربوطه قیمت قند را حدود 11 هزار تومان گزارش کرد در حالی که این کالا در بازار 15 الی 16 هزار تومان به دست مصرف‌کننده می‌رسد. طبق گفته مسئولان قیمت شکر برای مصرف‌کننده 8 هزار و 700 تومان است اما در بازار شکر به قیمت کمتر از 13 الی 14 هزار تومان اصلا پیدا نمی‌شود! با این آمارهایی که مسئولان ارائه می‌دهند بازار باید از قند اشباع شده باشد و کمبودی بابت قند به نرخ مصوب نباید باشد! بهتر است مسئولان مربوطه پیگیری کنند تا مشخص شود این قندهایی که آمارشان را می‌دهند به کجا می‌رود!

وی با اشاره به اینکه گرانفروشی در بازار بیداد می‌کند، تصریح کرد: استاندار زنجان بارها در جلسات بر لزوم تشدید برخوردها با متخلفان و گرانفروشان تاکید کرده‌اند اما آیا مسئولان مربوطه این دستور را جدی گرفته‌اند؟ تا به حال چه تعداد از واحدهای گرانفروشی پلمب شده‌اند تا درس عبرتی برای سایر متخلفان باشد؟ 941

انتهای پیام/

 

اقدام کننده: دبیر تحریریه

صدای زنجانقیمت اقلام اساسیسازمان حمایت زنجان
sedayezanjannews.ir/nx6528


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»