کد خبر: 7
1396/04/07 - 19:46


گزارش صدای زنجان

التهاب ساچمه‌ای

پس از انتشار اخبار خودکشی دو نوجوان در زنجان این بار حمله با تفنگ ساچمه‌ای به زنان خبرساز شد

پایگاه خبری صدای زنجان

التهاب ساچمه‌ای

فرمانده انتظامی استان پس از دستگیری تیرانداز ساچمه‌ای: او به شیشه اعتیاد دارد

الهام احمدی: پس از انتشار اخباری مبنی بر قتل و یا خودکشی دو نوجوان 16 ساله در گاوازنگ زنجان و کشف اجساد آن‌ها این بار خبر تیراندازی یک مرد به زنان در زنجان چند روزی است که به موضوع اصلی در شهر تبدیل شده و نگرانی خانواده‌ها را در پی داشته است به طوری که برخی از آنان عنوان کردند که از ترس حمله ضارب تفنگ به دست جرات بیرون آمدن از خانه‌هایشان را نداشتند.

دو روز پس از انتشار اخباری در زمینه تیراندازی به سمت دختران و زنان توسط یک مرد در برخی از محله‌های شهر زنجان نیروی انتظامی وارد عمل شده و فرد ضارب را در منزل شخصی‌اش دستگیر کرد.

سردار علی ‌آزادی، فرمانده انتظامی استان با اشاره به اینکه در پی دریافت گزارشی مبنی بر اینکه تعدادی از خانم‌ها و دختران با گلوله ساچمه‌ای مورد هدف قرار گرفته‌اند بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران انتظامی استان قرار گرفت.

وی با اعلام اینکه فرد ضارب هفت شهروند را مورد هدف قرار داده بود، یادآور شد: با اقدامات فنی و پلیسی متهم شناسایی و دستگیر و از وی تفنگ ساچمه‌ای مربوطه کشف شد.

به گفته رئیس پلیس استان ضارب اعتیاد به موادمخدر از نوع شیشه داشته و دچار اختلالات روانی است، بیان کرد: این متهم 35 ساله دارای مشکلات خانوادگی بوده و با هدف انتقام‌جویی به زنان و دختران تیراندازی کرده است.

وی با تاکید بر اینکه یکی از 7 مصدوم اقدامات اخیر در بیمارستان به سر می‌برد، خاطرنشان کرد: زنان و دختران مورد هدف ضارب در رده سنی 18 تا 30 سال قرار داشته و دچار مصدومیت سطحی بوده که پس از مراجعه به بیمارستان مداوا و ترخیص شدند

متاسفانه بروز اتفاقات ناهنجاری که عامل اصلی بر هم زننده نظم و امنیت مردم باشد این روزها به یک امر روتینی در حال تبدیل شدن است به طوری که باید هر روز شاهد اتفاقات و رفتارهای ناگوار و هنجارشکنانه در شهر باشیم در حالی که در چند سال گذشته کمتر شاهد بروز این‌گونه اتفاقات در شهر زنجان بودیم.

عدم شفافیت موضوع و بررسی ریشه‌ای و دقیق‌تر موارد رخ داده و نیز برخورد منفعلانه دستگاه‌های مربوطه خود به عامل اصلی برای هنجارشکنی متخلفان در شهر تبدیل شده است.

شاید بتوان بروز رفتارهای هنجارشکنانه و بر هم زننده نظم و امنیت را عدم توجه به برخی از مسائل اجتماعی و آسیب‌های فرهنگی در جامعه و اعمال سطحی‌نگری به این مباحث عنوان کرد که یک مورد از آن وجود آمار بالای نزاع و درگیری در زنجان است.

19 درصد از جرایم رخ داده در زنجان ناشی از بروز نزاع و درگیری است

با توجه به آمارهای ارائه شده در فروردین ماه امسال از سوی فرماندهی نیروی انتظامی در خصوص بالا بودن درصد جرایم ناشی از نزاع و درگیری در زنجان به آمار 19 درصدی در این بخش اشاره کرد که همه ساله با رشد همراه است، گفت: بیش از نیمی از جرایم رخ داده در استان مربوط به شهر زنجان است.

به گفته آزادی متاسفانه در سال گذشته حدود ۱۴ هزار مورد نزاع و درگیری در استان زنجان رخ داده است که نشان از پایین بودن آستانه تحمل مردم شهر است.

غلامرضا امیدی، معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان زنجان در گفت‌وگو با روزنامه صدای زنجان به اقدامات فرهنگی و اجتماعی انجام شده در حوزه کاهش میزان نزاع و درگیری در بین مردم اشاره کرد و از تدوین بخش قابل توجهی از برنامه‌های معاونت اجتماعی نیروی انتظامی با محوریت پرداختن به موضوع نزاع و کاهش میزان آن در زنجان خبر داد و گفت: استفاده از ظرفیت رسانه در این بخش مورد توجه قرار گرفته چرا که تاثیرگذاری آن بر مخاطب جامعه هدف بیش از سایر ابزارها است.

تولید فیلم «مقصر» با موضوع نزاع و درگیری در زنجان

وی با اشاره به ساخت فیلمی با موضوع نزاع و درگیری در زنجان افزود: فیلم "مقصر" با مشارکت و همکاری نیروی انتظامی، شهرداری، استانداری و دادگستری تولید شده که نمونه‌ای از هم‌افزایی دستگاه‌های مرتبط در انجام فعالیت فرهنگی را نشان می‌دهد.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان زنجان با تاکید بر اینکه فیلم "مقصر" تاکنون پخش نشده است، خاطرنشان کرد: داستان مذکور برگرفته از یکی از پرونده‌های واقعی نزاع در دادگستری است که امیدواریم پخش آن تاثیر قابل توجهی در رفتارهای اجتماعی مردم و کاهش آمار نزاع و درگیری در زنجان داشته باشد.

وی در پاسخ به سوالی در زمینه افزایش بروز اتفاقاتی که نظم و امنیت عمومی مردم را در شهر زنجان نسبت به سال‌های گذشته تهدید می‌کند، تصریح کرد: متاسفانه با گذشت زمان موضوعات مرتبط با مسائل فرهنگی و اجتماعی دچار گرگونی شده و رفته رفته بر مشکلات اجتماعی که ریشه در مسائل فرهنگی دارد افزوده می‌شود بنابراین دستگاه‌های متولی در حوزه فرهنگی باید نسبت به انجام وظایف خود به صورت سیستماتیک عمل کنند.

امیدی با تاکید بر اینکه متاسفانه بخش قابل توجهی از اتفاقات اخیر رخ داده در زنجان ریشه در مشکلات روانی داشته و عاملان به هر نوعی می‌خواهند ابزار وجود کنند، خاطرنشان کرد: با بررسی‌ها و مصاحبه‌های کارشناسی انجام شده از دستگیرشدگان و برهم زنندگان نظم و امنیت در شهر، به ناکامی افراد در سنین نوجوانی می‌رسیم که زمینه‌ساز بروز رفتارهای ناهنجار کنونی شده است.

وی به اهمیت کارکرد درست خانواده‌ها اشاره کرد و یادآور شد: در خانواده‌هایی که روابط عاطفی بین اعضای خانواده بیشتر بوده و به درستی شکل گرفته باشد مشکلات و ناهنجاری‌های اخلاقی به ویژه در نوجوانان کاهش می‌یابد و در سنین بالاتر شاهد بروز ناهنجاری در رفتارهایشان نخواهیم بود.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان زنجان با تاکید بر اینکه رسالت و ماموریت حوزه اجتماعی نیروی انتظامی رصد آسیب‌های اجتماعی و جرایم بوده و با حساسیت‌های لازم این وظایف را در قالب برنامه‌های پیش‌بینی شده در حال انجام است، ابراز کرد: معاونت اجتماعی نیروی انتظامی در برنامه‌های در دستور کار خود بر حوزه خانواده تمرکز و تاکیدات ویژه‌ای بر این بخش داشته است.

وی با بیان اینکه در جلسات اولیا و مربیان تشکیل شده در مدارس سطح استان و نیز از طریق تلوزیون‌های شهری، یافته‌ها و آسیب‌شناسی‌های انجام شده از متهمان که برگرفته از آموزش کاملا غیرمستقیم است به جامعه هدف ارائه می‌شود، بیان کرد: کارکرد درست خانواده‌ها منجر به ایجاد جامعه سالم می‌شود.

امیدی مقابله و مبارزه با اراذل و اوباش، هنجارشکنان اجتماعی و اخلاقی، قاچاقچیان مواد مخدر و جمع‌آوری معتادان و پاکسازی مناطق آسیب‌پذیر را از برنامه‌های مهم نیروی انتظامی استان زنجان برشمرد و گفت: در راستای تحقق این ماموریت‌ها ناجا در سال جاری برنامه‌های مدون را تدوین کرده است.

#روزنامه_صدای_زنجان

اقدام کننده: روزنامه صدای زنجان

sedayezanjannews.ir/nx7


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»