کد خبر: 7703
1400/03/27 - 10:14


مدیر شعب بانک کشاورزی در استان زنجان خبر داد:

اشتغال 6 هزار نفر با تسهیلات بانک کشاورزی

جواد صمدی: انحلال 4 شعبه زیان‌ده شهری بانک کشاورزی استان زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- مدیر شعب بانک کشاورزی در استان زنجان با تاکید بر حساسیت مسئولان نسبت به بررسی و پرداخت به موقع تسهیلات سرمایه در گردش به واحدهای تولیدی بخش کشاورزی از ابتدای شیوع کروناویروس گفت: برخلاف آسیب بخش‌های مختلف تولیدی به علت شیوع کرونا، رونق تولید در بخش کشاورزی دارای ثبات بوده و امنیت غذایی دچار اختلال نشده است.

جواد صمدی در گفت‌وگو با صدای زنجان ضمن تشریح اقدامات این بانک در جهت تحقق شعار سال با عنوان «تولید؛ پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها» اظهار کرد: در سال جاری سقف تصویب و پرداخت تسهیلات در شعب این بانک و مدیریت استان افزایش یافته که باعث کاهش بروکراسی اداری و جلوگیری از طولانی شدن برررسی پرونده و ارجاع به واحدهای بالاتر از جمله ستاد مرکزی تهران شده است.

صمدی اضافه کرد: مساعدت‌های قانونی نظیر امهال، تمدید و حتی پرداخت مجدد تسهیلات با هدف احیای واحدهای تولیدی راکد و کمک به واحدهای کوچک و متوسط همچنان جزو اولویت‌های این بانک در جهت حمایت از تولید است.

مدیر شعب بانک کشاورزی استان زنجان با اشاره به راه‌اندازی سامانه بازارگاه نهاده‌های کشاورزی با هدف دسترسی سریع و بدون واسطه تولیدکنندگان مواد اولیه و نهاده‌های کشاورزی که توسط این بانک طراحی شده است، تصریح کرد: این سامانه در راستای پشتیبانی و حمایت از تولید و با همکاری سازمان جهاد کشاورزی راه‌اندازی شده است.

صمدی در ادامه تشریح اقدامات بانک کشاورزی در جهت تحقق شعار سال، نظارت بر مصرف تسهیلات و تزریق منابع، متناسب با پیشرفت طرح‌های تولیدی جهت جلوگیری از هزینه‌کرد منابع در بازارهای خارج از طرح، همچنان از اولویت‌های کاری این بانک اعلام کرد.

انحلال 4 شعبه زیان‌ده شهری بانک کشاورزی استان زنجان

مدیر شعب بانک کشاورزی استان زنجان در بخش دیگری از اظهارات خود به عملکرد بانک در زمینه ارتقا و بهینه‌کردن شعب اشاره کرد و گفت: مطابق تکالیف مقرر در قانون برنامه ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور، به منظور کاهش تعداد شعب زیان‌ده شهری (استیجاری) و نیز تعهدات بانک کشاورزی به وزارت اقتصادی و دارایی مبنی بر کاهش تعداد 200 شعبه از شعب زیان‌ده در بازه زمانی سال‌های 1397 تا 1400 و سهمیه ابلاغی به استان از تعداد یاد شده و در راستای بهینه‌سازی شبکه شعب این بانک، در مجموع 4 شعبه در طول مدت مذکور از شعب زیان‌ده شهری استان منحل و در شعب دارای پتانسیل و قابلیت‌های لازم برای بهبود یا ارتقای بهره‌وری ادغام شده است.

به گفته صمدی، شعب «خیابان طالقانی ابهر»، «میدان ارک»، «انصاریه» و «امیرکبیر» زنجان از جمله شعب منحل شده بودند. از مجموع تعداد 32 شعبه استان در ابتدای برنامه ششم توسعه در حال حاضر تعداد 28 شعبه این بانک در سطح استان به ارائه خدمات به عموم مشتریان به ویژه جامعه هدف بانک (کشاورزان) اقصی نقاط استان مشغول است.

شعب روستاها ادغام یا منحل نشدند

مدیر شعب بانک کشاورزی استان زنجان با اشاره به ماهیت تخصصی بانک، هیچ یک از شعب مستقر در مناطق روستایی (حتی در صورت زیان‌ده بودن شعبه) در برنامه انحلال یا ادغام استان قرار نداشته است، اضافه کرد: این اقدام به منظور خدمات‌رسانی به مشتریان، و با جلوگیری از بروز وقفه و مشکل برای تولیدکنندگان استراتژیک‌ترین محصول، در دستور کار مسئولان مربوطه قرار گرفته است.

صمدی در رابطه با کسری نیروی انسانی استان نیز افزود: کسری انسانی استان ناشی از بازنشستگی سالیانه، انتقال به خارج از استان و غیره از محل انحلال یا ادغام شعب یاد شده تامین شده است و در طول برنامه ضرورتی به استخدام نیرو احساس نشده است.

اشتغالزایی برای بیش از 6 هزار نفر با تسهیلات اعطایی بانک کشاورزی

مدیر شعب بانک کشاورزی استان زنجان در بخشی از اظهارات خود به آمار عملکرد اعتبارات و وصول بانک کشاورزی استان زنجان در طول سال 99 اشاره کرد و گفت: اعتبارات شامل طرح رونق (بهین‌یاب) سال 99، مکانیزاسیون، صندوق توسعه ملی سال 97، صندوق توسعه ملی سال 98، قرض‌الحسنه ازدواج، تسهیلات ارزان عشایری، گلخانه، کمیته امداد، بهزیستی و اشتغال پایدار روستایی و عشایری بوده است.

صمدی اضافه کرد: بانک کشاورزی به 3 هزار و 300 نفر در مجموع بیش از 303 میلیارد تومان تسهیلات در حوزه‌های مختلف پرداخت کرده که زمینه اشتغال برای 6 هزار و 74 نفر فراهم شده است.

مدیر شعب بانک کشاورزی استان زنجان با اشاره به مقایسه اعتبارات لحاظ شده در سال 98 و 99 در بخش‌های کشاورزی، صنعت و سایر بخش‌ها ابراز کرد: مبلغ اعتبارات در سال 99 نسبت به سال 98، به لحاظ تعداد کاهش 38 درصدی داشته اما به لحاظ مبلغ شاهد افزایش 92 درصدی بوده است. لازم به ذکر است سهم بخش کشاورزی، صنعت و سایر بخش‌ها از اعتبارات به ترتیب 66.95، 14.62 و 18.43 درصد گزارش شده است.

تسهیلات اعطایی به کشاورزان در بخش مکانیزاسیون

صمدی با اشاره به عملکرد اعتبار سال قبل، مجموع تقاضاهای خرید تراکتور، ادوات و دنباله‌بندها، ماشین‌آلات و تجهیزات واحدهای تولیدی (دام، طیور و آبزیان) که منجر به عقد قرارداد شده را یک هزار و 57 مورد اعلام کرد که در نتیجه آن بانک کشاورزی تسهیلات به ارزش 902 میلیارد و 166 میلیون ریال پرداخت کرده است.

مدیر شعب بانک کشاورزی استان زنجان گفت که از مجموع اعتبارات یاد شده 545 نفر از متقاضیان با اخذ 692 میلیارد و 499 میلیون ریال موفق به دریافت تسهیلات جهت خرید تراکتور شدند.

اعطای مهلت به مجریان طرح‌ها در 1.5 سال شیوع کرونا

صمدی در رابطه با اقدامات بانک کشاورزی برای حمایت از بخش تخصصی خود با توجه به شیوع کروناویروس در 1.5 سال اخیر تصریح کرد: در بخش نظارت بر طرح‌ها، با توجه به شرایط و شیوه‌نامه‌های بهداشتی و همه‌گیری بیماری کرونا و با هدف رعایت حداکثری شیوه‌نامه ‍‌ها و حفظ سلامت همکاران و مجریان طرح‌ها، نظارت حضوری و غیرحضوری (استفاده از تصاویر، فیلم، گردش مالی حساب‌های مجری طرح) تلفیق شده است.

بنا به اظهارات مدیر شعب بانک کشاورزی استان زنجان، مسئولان این بانک با توجه به محدودیت‌های ناشی از بیماری کرونا، جهت انجام هر چه سریع‌تر عملیات تعهدی و جلوگیری از مراجعه مکرر مجری طرح، حداکثر اقساط ممکن را در هر مرحله آزاد کرد.

گفتنی است، در مواردی که به علت مشکلات و محدودیت‌های ناشی از شیوع کروناویروس با دوران سازندگی طرح طولانی شده و در موعد مقرر به اتمام نرسیده است، پوزش‌های مربوطه در این خصوص نیز مورد پذیرش قرار گرفته و به مجریان طرح‌ها، مهلت بیشتری در ایام کرونا طی 1.5 سال اخیر اعطا شده است که در نهایت با تعامل بین بانک و مجریان طرح‌ها تا کنون طرح‌ها به بهترین نحو مدیریت و پیشرفت مناسب داشته و یا تعیین تکلیف و تقسیط شده‌اند.

ثبات رونق تولید در بخش کشاورزی زنجان

مدیر شعب بانک کشاورزی استان زنجان با تاکید بر حساسیت مسئولان نسبت به بررسی و پرداخت به موقع تسهیلات سرمایه در گردش به واحدهای تولیدی بخش کشاورزی در ایام شیوع کروناویروس (طی 1.5 سال اخیر) تصریح کرد: برخلاف آسیب بخش‌های مختلف تولیدی در کشور به علت شیوع کرونا، رونق تولید در بخش کشاورزی دارای ثبات بوده و امنیت غذایی دچار اختلال نشده است.

صمدی در مورد روند اعطای تسهیلات اساسی در بخش کشاورزی نیز عنوان کرد: تسهیلات اساسی در بخش کشاورزی با پرداخت سریع‌تر و در قرار گرفتن اولویت پرداخت سبب حفظ و ایجاد اشتغال در این بخش شده است.

انتهای پیام/

خبرنگار: لیلا محمدی


اقدام کننده: دبیر تحریریه

صدای زنجانجواد صمدیبان کشاورزی
sedayezanjannews.ir/nx7703


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»