کد خبر: 7799
1400/04/28 - 11:53


افزایش بی‌سروصدای نرخ مصوب مرغ از سوی ستاد تنظیم بازار زنجان؛

مرغ یواشکی گران شد

افزایش قیمت مرغ در زنجان در حالی انجام شده است که مسئولان تاکنون خبری درباره آن منتشر نکرده‌اند

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- بررسی‌های میدانی از عرضه مرغ به قیمت بالاتر از نرخ مصوب 24 هزار و 900 تومان در بازار مصرف حکایت دارد و منابع آگاه می‌گویند: ستاد تنظیم بازار استان زنجان پس از بررسی‌های کارشناسی‌شده، اواخر هفته گذشته نسبت به افزایش نرخ مصوب اقدام و قیمت مرغ را 26 هزار تومان کرده است!

پس از افزایش نارضایتی‌ مرغداران در رابطه با مشکلات در بازار تامین نهاده‌ها از جوجه یک روزه گرفته تا ذرت و سویا و به صرفه نبودن تولید در مقایسه با نرخ مصوب مرغ زنده (17 هزار و 100 تومان) و نرخ مصوب برای مصرف‌کننده (24 هزار و 900 تومان) گزارش‌ها از تصمیم مسئولان استانی در افزایش نرخ مصوب در بازار زنجان حکایت دارد این در حالی است که اطلاع‌رسانی در رابطه با آخرین افزایش نرخ مصوب تا امروز صورت نگرفته است!

یک منبع آگاه در سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان در گفت‌وگو با صدای زنجان از افزایش نرخ مصوب مرغ خبر داد و گفت: بنا به تصمیم ستاد تنظیم بازار استان زنجان از اواخر هفته گذشته، نرخ مصوب مرغ برای مصرف‌کننده 26 هزار تومان اعلام شد. قیمت مرغ زنده نیز از 17 هزار و 100 تومان به 18 هزار تومان رسید.

وی نرخ مصوب اعلامی را کاملا کارشناسی‌شده دانست و افزود: با توجه به اینکه هزینه تمام شده تولید برای مرغداران بالا بود و نرخ مصوب 24 هزار و 900 تومانی با این هزینه‌ها مطابقت نداشت مسئولان استانی تصمیم به افزایش نرخ مصوب مرغ گرفتند.

این منبع آگاه نرخ مصوب 26 هزار تومانی مرغ در استان زنجان در مقایسه با سایر استان‌ها را مطلوب و حتی پائین عنوان کرد.

به گزارش صدای زنجان، فروردین‌ماه جاری و بر اساس تصمیم قرارگاه ساماندهی مرغ کشور قیمت مصوب مرغ گرم برای مصرف‌کننده از کیلویی 20 هزار و 400 به کیلویی 24 هزار و 900 تومان افزایش یافته بود که در بسیاری از استان‌ها این کالا به قیمت دولتی به دست مصرف‌کننده‌ها نرسید اما در زنجان به هر روشی که بود خانواده‌ها تا حدود زیادی دستشان به مرغ 24 هزار و 900 تومانی رسید.

انتهای پیام/

خبرنگار: لیلا محمدی

 

اقدام کننده: دبیر تحریریه

صدای زنجانگرانی مرغتنظیم بازار زنجان
sedayezanjannews.ir/nx7799


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»