کد خبر: 7833
1400/05/14 - 16:20


ادعای رئیس صنعت، معدن و تجارت استان زنجان:

قیمت نان برگشت!

ناصر فغفوری: ممکن است نرخ فعلی نان تا پایان سال تغییر نکند! تعیین قیمن جدید تا هفته آینده را تکذیب می‌کنم چون افزایش نرخ نان به سیاست‌های دولت جدید بستگی دارد

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- به دنبال اخبار ضدونقیض افزایش نرخ نان در زنجان و اعلام قیمت نهایی در هفته آینده، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اعلام کرد: اول اینکه نان بر اساس نرخ آرد قیمت‌گذاری می‌شود و تا به امروز ابلاغیه‌ای در این باره وصول نشده است. دوما خبر منتشره مربوط به اعلام نرخ نان طی هفته آتی نیز صحت ندارد. سوما هرگونه افزایش نرخ نان بستگی به سیاست‌های دولت جدید دارد و شاید اصلا نان تا پایان سال گران نشود!

روز پنجشنبه 14 مردادماه تعدادی از نانوایی‌های استان زنجان اقدام به افزایش نرخ نان کردند. بر این اساس مصرف‌کنندگان نان بربری را به قیمت به یک هزار و ۷۵۰ تومان، لواش را ۴۵۰ و سنگک ۲۰۰۰ تومان خریداری کردند.

محمدرضا آبی پور، معاون اقتصادی استاندار زنجان در واکنش به این موضوع در گفت‌وگو با رسانه‌ها گفت: قیمت نان کارشناسی شده و توسط مسئولان در گروه کارشناسی آرد و نان مورد تایید قرار گرفته است. طی ماه‌های اخیر قیمت نان در برخی از استان‌ها افزایش یافته و قیمت رسمی نان در استان از هفته آینده ابلاغ می شود و نانوایی‌ها حق ندارند از امروز قیمت نان را افزایش بدهند.

معاون اقتصادی استاندار زنجان با بیان اینکه زنجان جزو استان‌های آخر است که قیمت جدید انواع نان را اعلام می‌کند، ابراز کرد: قیمت آرد هنوز تغییر نکرده است، قیمت‌های جدید نان براساس افزایش دستمزد و انرژی کارشناسی شده است.

اما ناصر فغفوری، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان در گفت‌وگو با صدای زنجان با بیان اینکه در استان تصمیم‌گیری شده که قیمت جدید نان پس از اتخاذ سیاست‌های کشوری باشد، انتشار خبر مربوط به اعلام نرخ قیمت نان در هفته آتی که از سوی یکی از مسئولان ارشد استان مطرح شده بود را رد کرد و به صدای زنجان می‌گوید: با پیگیری‌هایی که انجام دادیم، این مسئول گفته بودند که هر گونه افزایش قیمت نان را هفته آتی بررسی می‌کنیم. حتی این بررسی‌ها را بر مبنای سیاست کشوری تعیین تکلیف می‌کنیم. تاکید می‌کنم برای هرگونه افزایش نرخ باید منتظر تصمیم و سیاست دولت جدید باشیم. ممکن است قیمت فعلی تا پایان سال تغییری نکند! بر مبنای شرایط موجود و سیاست کشوری تصمیم‌گیری می‌شود.

فغفوری با تاکید بر لزوم برخورد تعزیراتی با نانوایی‌های متخلف که خودسرانه نسبت به افزایش نرخ نان اقدام کرده‌اند، ابراز کرد: هرگونه تصمیم در رابطه با افزایش نرخ نان در جلسه آرد و نان و تنطیم بازار انجام می‌شود که اصلا چنین جلسه‌ای با بحث مذکور برگزار نشده است.

برخورد تعزیراتی در انتظار نانوایی‌های متخلف!

وی با بیان اینکه این افزایش نرخ خودسرانه و کاملا غیررسمی بوده است، تاکید می‌کند: به علت ناهماهنگی از سوی اتحادیه نانوایان شاهد افزایش نرخ نان به صورت غیررسمی از سوی برخی واحدها بودیم که بلافاصله تذکرات لازم به آن‌ها داده شد. اتحادیه به اشتباه قیمت کارشناسی‌شده که در آن از نقطه نظرات اتحادیه، کارخانجات آرد، استانداری بهره گرفته شده بود و هنوز نهایی نشده است را عنوان نرخ مصوب‌شده به نانوایی‌ها اعلام کرده بود، ما هم اطلاع‌رسانی کردیم و قیمت‌ها برگشت!

فغفوری با بیان اینکه قیمت نان در زنجان متاثر از قیمت آرد است، عنوان کرد: تاکنون چیزی در رابطه با نرخ جدید آرد اعلام نشده است و ما باید تا قیمت رسمی آرد صبر کنیم. نمی‌دانیم روی چه حسابی در برخی از استان‌ها که تعدادشان انگشت‌شمار هم است، نرخ نان افزایش یافته اما در اکثریت آنها از جمله زنجان هر گونه افزایش مستلزم اعلام نرخ آرد است.

انتهای پیام/

خبرنگار: لیلا محمدی

 

اقدام کننده: دبیر تحریریه

صدای زنجانقیمت نانصنعت و معدن زنجان
sedayezanjannews.ir/nx7833


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»