کد خبر: 7846
1400/05/18 - 16:18


هفتمین جشنواره مطبوعات استان زنجان پایان یافت؛

درخشش دوباره صدای زنجان در جشنواره مطبوعات

گروه رسانه‌ای صدای زنجان شش عنوان هفتمین جشنواره مطبوعات و رسانه‌های استان را از آن خود کرد

پایگاه خبری صدای زنجان

زهره میرعیسی‌خانی- هفتمین جشنواره مطبوعات استان زنجان به کار خود پایان داد و گروه رسانه‌ای صدای زنجان با کسب شش عنوان این جشنواره در بخش‌های گوناگون، موفقیت‌های شش دوره گذشته را تداوم بخشید.

در اختتامیه این جشنواره که عصر دیروز در سالن اجتماعات روزبه بیمارستان آیت‌الله موسوی زنجان برگزار شد، یوسف ناصر، مدیر خانه مطبوعات استان با اشاره به اینکه خانه مطبوعات از سال 80 فعالیت خود را شروع کرده است و اکنون 134 نفر عضو اصلی و افتخاری است، اظهار کرد: بحث واکسیناسیون خبرنگاران با همکاری علوم پزشکی به خوبی انجام گرفت و همه دوستان تقریبا واکسینه شدند.

وی ادامه داد: بحث مسکن خبرنگاران موضوع دیگری است که در طی امسال دنبال شد که با پیگیری‌های صورت گرفته، امید است خبرنگاران استان هم از این ظرفیت بهره خواهند برد.

این مسئول اظهار کرد: در جشنواره شمالغرب کشور که 4 استان غربی کشور مشارکت داشتند استان زنجان خوش درخشید و این نشان دهنده ظرفیت بالای استان زنجان در این زمینه است.

مدیر خانه مطبوعات استان، با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه بین خانه مطبوعات و خانه کارگر استان اظهار کرد: در جهت بهبود وضعیت رفاهی خبرنگاران، خانه مطبوعات یک تفاهم‌نامه‌ای با خانه کارگر بسته‌ است و کسانی که از طریق خانه مطبوعات عضو خانه کارگر شدند، می‌توانند از خدمات خانه کارگر بهره ببرند.

وی در مورد هفتمین جشنواره مطبوعات استان گفت: با توجه به شرایط کرونا ما انتظار نداشتیم این استقبال از این جشنواره صورت بگیرد که خوشبختانه تعداد آثار ارسالی حتی بیشتر از سال‌های گذشته بود.

ناصر اظهار کرد: سال گذشته یعنی در ششمین دوره جشنواره مطبوعات استان، ۲۹۴ اثر به جشنواره ارسال شده بود و این در حالی است که در هفتمین دوره این جشنواره که امسال برگزار می‌شود، تعداد ۳۵۵ اثر در سایت جشنواره بارگذاری شده‌ است.

وی با بیان اینکه ۹۱ نفر از فعالان رسانه استان آثار خود را در سایت جشنواره بارگذاری کردند، افزود: تعداد آثار بارگذاری شده در بخش‌های مختلف به این‌گونه است که در بخش خبر ۲۹ اثر، گزارش ۷۶ اثر، عکس ۲۶ اثر، مصاحبه ۴۸ اثر، مقاله، یادداشت، سرمقاله ۶۷ اثر، طنز مکتوب ۷ اثر، تیتر ۷۱ اثر، طرح و کاریکاتور یک اثر و در بخش طراحی و صفحه‌آرایی ۳۰ اثر بارگذاری شده‌ است که مراحل داوری آثار طی شد تا  امروز شاهد اعلام برگزیدگان باشیم.

امیدوارم این توسعه و پیشرفت محسوس در حوزه روزنامه‌نگاری مداوم باشد

در ادامه محمدربیع احمدخانی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با اشاره به اینکه دلایل  نامگذاری 17 مرداد، به روز خبرنگار اظهار کرد: در سال 77 شهید صارمی به همراه تعدادی از کارمندان سرکنسولگری ایران در افغانستان به شهادت رسیدند و شورای فرهنگ عمومی در سالگرد شهادت ایشان 17 مرداد را به عنوان روز خبرنگار انتخاب کردند.

وی ادامه داد: گزارش رسیده از دبیرخانه این جشنواره و اظهار نظر سایر مشاوران اذعان دارد که هر چند  نواقص و کاستی‌هایی  در این زمینه وجود دارد اما از جهاتی نیز رشد کمی و کیفی شاخص‌ها به نسبت سال گذشته را نشان می‌دهد و امیدوارم این توسعه و پیشرفت محسوس در حوزه روزنامه‌نگاری  مداوم باشد و استان زنجان همواره از ثمرات آن بهره‌مند شوند.

رابطه رسانه‌ها و مسئولین و نظارت‌شان بر مدیران و حاکمان یک ضرورت است

 فتح الله حقیقی، استاندار زنجان، با اشاره به اینکه در سال‌های فعالیتم قصد من همواره این بوده است که صادقانه فعالیت داشته باشم و تمام هم و غمم این بوده که با خبرنگاران ارتباط صادقانه‌ای برقرار کنم، اظهار کرد: علت این موضوع هم این است که رابطه رسانه‌ها و مسئولین و نظارتشان بر مدیران و حاکمان یک  ضرورت است و هر جا توسط هر شخص و مدیری این ضرورت به معنای عملیاتی صورت بگیرد، مسلما توفیقات آن دستگاه هم خوب بوده و هم خوب انعکاس یافته است و در دید مردم جای گرفته است و هر جایی که این انتقاد و ضرورت در شعار باقی مانده است طبیعتا مدیریت هم خسارت دیده است و در انظارعمومی جایگاه چندانی پیدا نکرده است.

وی ادامه داد: اگر بخواهیم بر اساس فرمایشات امام علی ( ع) و مقام معظم رهبری که می‌فرمایند عملکرد خود را گزارش بدهید، پیش برویم باید اذعان داشت، تمام گزارشات و اقدامات ‌از طریق رسانه‌ها و خبرنگاران صورت می‌گیرد‌، وگرنه کار یک مدیر در اتاق خود تمام می‌شود. این خبرنگاران و رسانه‌ها هستند که عملکردها را انتقال می‌دهند. برخی از مدیران از ظرفیت استفاده کردند و برخی هنوز نتوانسته‌اند با خبرنگاران ارتباط بگیرند.

وی با  اشاره به اینکه خواسته‌های من در مورد بهبود وضعیت معیشتی رسانه‌ها عملی نشده است؛ ادامه داد: اولین بحث ما این بود که  ما تلاش کنیم برای خبرنگاران از طریق مسکن ملی اقدام کنیم چرا که ما استان موفقی در این زمینه هستیم و 9 درصد از پروژه‌های کشور در این  قسمت در حال انجام است. سهم  جمعیت ما 3 هزار و 500 واحد بوده است که 15 هزار و 100 واحد در حال اجرا داریم که  تمام این واحدها در حال شروع به فوندانسیون هستند که از این تعداد 4 هزار و 650 واحد  اسکلت‌بندی شده است و هزار واحد در مرحله نازک کاری است و مطمئنا امسال تحویل داده می‌شود.

استاندار زنجان خاطرنشان کرد: ما به شدت به دنبال کار خبرنگاران بودیم اما متاسفانه در این زمینه اما و اگرهایی صورت گرفت و بحث‌هایی در این زمینه انجام شد که چرا تنها برای خبرنگاران و برای سایر گروه‌ها این امر محقق نشود! که در هر حال مجوز این موضوع گرفته شده است و به زودی رویه این کار در  دست اداره فرهنگ و ارشاد قرار می‌گیرد تا اسامی خبرنگاران را وارد سامانه مرتبط کند و امید‌واریم که بتوانیم یک قدمی در این‌ زمینه برای این قشر برداریم.

حقیقی با اشاره به اینکه در مورد واکسیناسیون ما اکنون 50 درصد  افراد بالای 50 سال را واکسینه کردیم و در واقع  5 سال هم از سن واکسیناسیون کشور پایین‌تر هستیم. ضمن اینکه بنا است که در این هفته  این سن به زیر 48 سال برسد. واکسیناسیون نیروی انتظامی و خبرنگاران و افراد فعال در بخش حمل و نقل درون و برون شهری و برخی  از ارگان‌ها مثل بانک‌ها را در حدود 10 روز است که شروع کرده‌ایم و اکنون خبرنگاران ما دز اول واکسن را دریافت کرده‌اند.

این مسئول با بیان اینکه دو موضوع در واکسیناسیون اهمیت دارد، اظهار کرد: یکی از این موضوعات، مراکز تجمیع است که ما بایستی مراکزی را داشته باشیم که مردم در صف نایستند چرا که تجمع مانع رعایت پروتکلهای بهداشتی است و مشکل ایجاد می‌کند. موضوع دیگر اما میزان واکسن و تنوع سنی واکسن است که تزریق می‌شود. اکنون ما چهارمین دانشگاه علوم‌پزشکی  از نظر مرکز تجمیع واکسیناسیون در سطح کشور هستیم اما از نظر کیفی  رتبه اول را داریم که دومین دانشگاه از ما بسیار فاصله دارد. بدین معنی  به ازای هر 48 هزار نفر ما یک مرکز تجمیع داریم و از نظر تعداد تیم‌های تشکیل دهنده به ازای هر 7 هزار و 500 نفر یک تیم داریم و اکنون مراکز تجمیعی‌مان شلوغ نیست و اگر امروز 30 هزار واکسن به ما بدهند ما همه را بدون هیچ مشکلی می‌توانیم تزریق کنیم.

به گفته استاندار زنجان، اکنون 180 کشور درگیر کرونا هستند که برخی تا 70 درصد واکسیناسیون را انجام داده‌اند ولی این ویروس دلتا همه آنها را آلوده کرده است. ما  در این زمینه دو موضوع پر اهمیت را باید مدنظر داشته باشیم که یکی عملکرد بهداشت و درمان است که ما واکسیناسیون را خوب انجام بدهیم و مرکز تجمیع را شلوغ نکنیم و در مرحله بعدی پیشگیری توسط مردم صورت بگیرد که این دو موضوع باید در توازن باشند. مردم امروز دیگر پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند و میزان رعایت پروتکل‌ها امروز به 48 درصد رسیده است و این طرف ما هنوز نگذاشته‌ایم این پیک به قله برسد. مردم در این زمینه نقش پررنگی دارند و من از مردم خواهشمندم که پروتکل‌ها را رعایت کنند و گروه‌های دعوت شده برای واکسیناسیون هم حتما در موعد مقرر جهت دریافت واکسن خود رجوع کنند.

وی ادامه داد: ما در سال 99  و 1400 پروژه‌های موفقی را افتتاح کردیم. ما اگر در سال گذشته افتتاح پروژه‌های صنعتی را از  هزار و 100 میلیارد تومان  به 9 هزار میلیارد تومان رساندیم،  امسال به 8 هزار و 500 میلیارد تومان رساندیم  که 4 پروژه آن در مرحله افتتاح است. همچنین در سال گذشته ما موفق شدیم که واحدهای  تولیدی بسیار خوبی را به چرخه تولید برگردانیم  و امسال نیز 4 هزار پروژه مهم  که 8 تا 20 سال تعطیل بودند را به چرخه بازمی‌گردانیم که یکی  از آنها آماده افتتاح است.

در نتایج هفتمین جشنواره مطبوعات استان زنجان و از گزوه رسانه‌ای صدای زنجان، مهدی سهرابی عنوان نخست بخش طراحی و صفحه‌آرایی و عنوان دوم بخش خبر را از آن خود کرد، در بخش تیتر ایرج رفیعی شایسته تقدیر شد و لیلا محمدی نیز در همین بخش عنوان سوم را به خود اختصاص داد و الهام احمدی عنوان دوم بخش خبر را از آن خود کرد و معصومه نوروزی در بخش یادداشت شایسته تغییر شد.

صدای زنجان در شش دوره گذشته این جشنواره عنوان برترین رسانه استان زنجان را به خود اختصاص داده است.

انتهای پیام/

خبرنگار: زهره میرعیسی‌خانی

 

اقدام کننده: دبیر تحریریه

صدای زنجانجشنواره مطبوعاتمسیح اله سلطانی
sedayezanjannews.ir/nx7846


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»