کد خبر: 7874
1400/05/31 - 14:38


گزارش صدای زنجان از پیشرفت فیزیکی 30 درصدی یک مجموعه ورزشی پس از گذشت 35 سال؛

وعده‌های شیرین برای «عسلک»

رئیس ورزش و جوانان ابهر: به نظرم مدیران وقت در این 35 سال می‌توانستند بهتر از این عمل کنند!

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- پیشرفت فیزیکی ناچیز 30 درصدی مجموعه ورزشی «عسلک» ابهر آن هم پس از 35 سال می‌تواند حاکی از سوء‌مدیریت و تصمیمات هیجانی و البته شیرین مدیران وقت باشد، موضوعی که مسئولان فعلی اداره کل ورزش و جوانان استان و شهرستان علاقه‌ای به اظهارنظر در این رابطه را ندارند!

مجموعه ورزشی «عسلک» ابهر با 9 هکتار در دهه‌ 60 کلنگ‌زنی شد. قرار بود این مجموعه به محلی برای رشته‌های مختلف از جمله سالن چندمنظوره، سالن‌های رزمی، استخر و سوارکاری تبدیل شود اما تا به امروز به جز سالن ورزشی، چمن و یک باب استخری که به گفته مسئولان ورزشی، پس از 20 سال استفاده عموم، مستهلک شده است، امکاناتی ندارد و میزان پیشرفت فیزیکی آن 30 درصد است!

3 دهه انتظار برای تکمیل یک مجموعه ورزشی در ابهر!

تورج عیوض‌محمدی، رئیس ورزش و جوانان شهرستان ابهر با بیان اینکه این مجموعه حدود 35 سال قبل کلنگ‌زنی شده و قدمت طولانی دارد، تصریح می‌کند: متاسفانه بعد از گذشت سه دهه از کلنگ‌زنی این پروژه، مجموعه مذکور هنوز تکمیل و به بهره‌برداری نرسیده است.

گفته می‌شود در بین همه پروژه‌های نیمه‌تمام ورزشی استان، پس از مجموعه ورزشی 3 هزار نفری شهرستان ابهر، یکی از مجموعه‌هایی که سالیان متمادی به‌ صورت نیمه‌تمام مانده، مجموعه «عسلک» است.

مجموعه عسلک ابهر یکی از مجموعه‌هایی است که اگر به صورت کامل افتتاح می‌شد، می‌توانست علاوه بر ایفای نقش بسیار موثر در افزایش سرانه ورزشی، نقش تاثیرگذاری داشته و در توزیع متوازن اماکن ورزشی در نقاط مختلف شهرستان نیز موثر باشد اما آنچه از بین اظهارات مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان برمی‌آید نباید به تکمیل پروژه عسلک آن هم به این زودی‌ها دل خوش کنیم!

انباشت طرح‌‌های نیمه‌تمام ورزشی در سرتاسر استان زنجان!

علی خلیلی، مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان نیز در گفت‌وگو با صدای زنجان با اشاره به اعتبارات محدود دولتی می‌گوید: با انباشت طرح‌های نیمه‌تمام ورزشی مواجهیم، در راستای اجرای دستورات، تکمیل پروژه‌های بالای 50 درصد پیشرفت فیزیکی که بنا به دلایل مختلف حقوقی، فنی و غیره متوقف یا روند اجرای آن کند شده بود را در دستور کار قرار داده‌ایم، برخی را تکمیل کردیم، برخی نیز در انتظار اختصاص اعتبار هستند.

بر اساس آخرین آمارهای ارائه شده مسئولان ورزشی که مربوط به آذرماه سال قبل است، بیش از 40 پروژه نیمه تمام ورزشی در استان زنجان وجود دارد که برای اتمام این پروژه‌های نیمه‌تمام ورزشی اعتباری در حدود 240 میلیارد تومان نیاز است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان با بیان اینکه بلاتکلیف ماندن پروژه‌های نیمه‌تمام باعث می‌شود هزینه‌های زیادی به واسطه استهلاک تحمیلی به این پروژه‌ها وارد آید، ابراز امیدواری می‌کند تا با تخصیص به موقع اعتبارات در این حوزه، شاهد به بهره‌برداری رسیدن این پروژه‌ها باشیم.

برای تکمیل پروژه «عسلک» فعلا اعتباری نداریم!

خلیلی با اشاره به پیشرفت 30 درصدی پروژه عسلک ابهر عنوان می‌کند: با توجه به موارد یاد شده در خصوص محدودیت در منابع مالی دولت، اعتبارای برای تکمیل سکوهای پروزه عسلک نداریم! حتی برای دیوارکشی نیز اعتبارات کفاف نمی‌دهد! اگر اعتبار جذب کنیم بلافاصله روند اجرایی پروژه را از سر می‌گیریم.

تورج عیوض‌محمدی، رئیس ورزش و جوانان شهرستان ابهر نیز با اشاره به اینکه مجموعه ورزشی عسلک، مجموعه ورزشی بزرگی است، بنابراین اگر بخواهیم اعتبار خاصی را صرفاً برای احداث این مجموعه اعلام کنیم، با توجه به محدودیت‌های موجود، اختصاص این بودجه امکان‌پذیر نیست، خاطرنشان می‌کند: تنها برای تکمیل سکوی تماشاگران این مجموعه اعتبار میلیاردی لازم است.

او با اشاره به پیشرفت 30 درصدی روند اجرای پروژه آن هم پس از گذشت بیش از 30 سال به صدای زنجان می‌گوید: پیشرفت 30 درصدی یاد شده، کلی است وگرنه در داخل این مجموعه پروژه‌هایی نظیر سالن ورزشی چند منظوره وجود دارد که 100 درصد پیشرفت فیزیکی دارند. برخی نیز پیشرفت فیزیکی 70 درصدی داشته‌اند.

عیوض‌محمدی با تاکید بر اینکه امکانات موجود در مجموعه مذکور در شان مردم ابهر و استان نیست، تصریح می‌کند: در این مجموعه صرفا چمن احداث شده و خبری از سکو، رختکن و حتی سرویس بهداشتی نیست! به بیانی دیگر این مجموعه قابلیت استفاده بهینه ندارد. با توجه به محدودیت امکاناتی که در چمن این مجموعه هست، حتی نمی‌توانیم یک مسابقه دوستانه نمی‌توانیم برگزار کنیم!

حیف و میل 8 میلیارد تومان اعتبار؟

بنا به گفته مسئولان ورزشی، تا به امروز مبلغ 7 الی 8 میلیارد تومان بابت ساخت پروژه‌های این مجموعه ورزشی هزینه شده است.

برخی‌ معتقدند که هزینه میلیاردی تخصیص یافته برای تکمیل پروژه‌های تعریف شده در دل این مجموعه ورزشی که پس از 35 سال فقط 30 درصد پیشرفت فیزیکی دارد، مصداق حیف و میل بیت‌المال ناشی از سوء‌مدیریت و حتی تصمیم‌های هیجانی مدیران وقت بدون پشتوانه علمی و کارشناسی بوده است.

اما تورج عیوض‌محمدی، رئیس ورزش و جوانان شهرستان ابهر به صدای زنجان می‌گوید: به هیچ عنوان این اظهارات را قبول ندارم! امکانات ایجاد شده در این مجموعه بلااستفاده نیستند، معتقدیم از این فضاها استفاده بهینه نمی‌شود!

عیوض‌محمدی اضافه می‌کند: سالن چند منظوره، قابلیت استفاده دارد و استخر ورزشی نیز با هزینه 2 الی 3 میلیاردی می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد. اما خب این مجموعه ورزشی که 35 سال قبل کلنگ‌زنی شده تا به امروز باید مورد استفاده قرار می‌گرفت اما می‌بینیم که دیوارکشی در این مجموعه انجام نشده است! به نظرم در این 35 سال مسئولان و مدیران وقت می‌توانستند بهتر از این عمل کنند!

وی حصارکشی را از اولویت‌های اصلی برای حفظ امنیت 9 هکتار زمین ورزشی این مجموعه دانسته و تصریح می‌کند: هم‌اکنون افراد مختلف به راحتی در این مکان تردد می‌کنند، ما به مسئولان استانی موضوع را به عنوان نخستین اولویت‌مان برای پیشبرد اهداف پروژه، منعکس کرده‌ایم.

عیوض‌محمدی که 2 سالی است عهده‌دار ریاست ورزش و جوانان ابهر شده است، اضافه می‌کند: در حوزه مسئولیت فعلی‌ام می‌توانم صحبت کنم و پاسخگو باشم اما اگر امکانات در این 20 سال اخیر در اختیارم بود مسلما، حصارکشی اولویت نخست من می‌شد! شاید اولویت مسئولان قبلی سلیقه‌ای بوده و در آن مقطع، استقرار پروژکتور را مهم‌تر از حصارکشی می‌دانستند!

شاید شد!

این مسئول در پاسخ به این سؤال که تا چه میزان برای تکمیل مجموعه ورزشی عسلک با 30 درصد پیشرفت فیزیکی طی سال‌های اخیر با توجه به اینکه پروژه‌های با پیشرفت فیزیکی بالای 50 درصد در اولویت هستند، امیدوار هستید به صدای زنجان می‌گوید: دولت قبلی معتقد بود که پروژه‌های بالای 50 درصد پیشرفت فیزیکی در اولویت تکمیل باشند و سایر پروژه‌های زیر 50 درصد پیشرفت فعلا در اولویت نباشد نه اینکه حذف شود! به نظرم تصمیم منطقی بود چرا که پروژه با 70 درصد پیشرفت فیزیکی نسبت به پروژه با پیشرفت فیزیکی 20 الی 30 درصد، باید در اولویت باشد! نمی‌دانم شاید دولت جدید تصمیمش این باشد که همه پروژه‌ها به صورت یکسان و به موازات یکدیگر پیشرفت فیزیکی داشته باشند. برخی از سالن‌ها و اقدامات در پروژه عسلک ابهر نیز 60 درصد پیشرفت فیزیکی دارند و ما می‌توانیم فاز به فاز آنها را به پیش ببریم!

انتهای پیام/

خبرنگار: لیلا محمدی


اقدام کننده: دبیر تحریریه

صدای زنجانعسلکابهروعده
sedayezanjannews.ir/nx7874


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»