کد خبر: 7950
1400/06/16 - 14:48


رئیس شورای شهر زنجان اعلام کرد:

شهردار پاییزی زنجان، مخفیانه می‌آید

رئیس شورای اسلامی شهر زنجان با اشاره به اینکه رای‌گیری درباره انتخاب شهردار به صورت مخفی خواهد بود، گفت: پس از انتخاب، نام منتخب رسانه‌ای نخواهد شد، تا اینکه نتیجه استعلام نفر برگزیده، از وزرات کشور تعیین تکلیف شود. ضمن اینکه تلاش ما این است که ۱۵ مهرماه شهردار زنجان انتخاب و معرفی شود

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- چهارمین جلسه رسمی و علنی شورای شهر ششم زنجان صبح امروز (16 شهریور1400) در سالن جلسات ساختمان شورای شهر با حضور 7 نفر از اعضای شورای اسلامی استان و در حالی که «داوود حسنی» و «اسحاق اسماعیلی» در جلسه حضور نداشتند، برگزار شد.

برخی از لوایح مورد بررسی در این جلسه شامل «درخواست صدور مجوز اعمال هزینه‌های اجرایی پروژه‌های عمرانی مازاد بر هزینه بودجه سال 140» و «درخواست تصویب مناقصه احداث و تکمیل پل عابرپیاده کوی سایان و پونک»، «واگذاری امور خدماتی شهرداری زنجان به شرکت خدماتی مهران ساحل»، « ساماندهی دکه و کانکس‌های واقع در سه‌راه امجدیه»، «احداث و بهره‌برداری از واحدهای تجاری با جابه‌جایی در ردیف بودجه‌ای»، «افزایش ردیف بودجه خرید سطل زباله مکانیزه در سطح منطقه یک»، « اعمال مشارکت 7 ساله در قالب طرح سرمایه‌گذاری مشارکتی با سرمایه‌گذار خصوصی در محل گردشگری و تفریحی زنجان‌کوه» و «تولید فیلم مستند فاخر شهید علی‌محمد سلیمانی»، «تقدیر از 350 جهادگر فرهنگ شهروندی» و «تقدیر از 3 نفر برتر کنکور سراسری» بود.

تا 15 مهرماه شهردار معرفی می‌شود

منصور مرادلو، رییس شورای اسلامی شهر زنجان در این جلسه با اشاره به تصمیمات اتخاذ شده در رابطه با انتخاب شهردار جدید زنجان اشاره کرد و گفت: مدارک ۵۵ نفر به صورت جداگانه بررسی و در نهایت ۸ نفر انتخاب شد که یکی از این افراد انصراف داد و در حال حاضر ۷ نفر آخرین فرصت برای ارائه برنامه دارند که تلاش داریم سریع‌تر این اقدامات انجام شود. ضمن اینکه در نهایت به کاندیدها بر اساس حروف الفبا فرصت داده خواهد شد و پس از استماع برنامه‌ها، شهردار انتخاب می‌گردد.

رئیس شورای اسلامی شهر زنجان با اشاره به اینکه رای‌گیری درباره انتخاب شهردار به صورت مخفی خواهد بود، گفت: پس از انتخاب، نام منتخب رسانه‌ای نخواهد شد، تا اینکه نتیجه استعلام نفر برگزیده، از وزرات کشور تعیین تکلیف شود. ضمن اینکه تلاش ما این است که ۱۵ مهرماه شهردار زنجان انتخاب و معرفی شود.

وی با اشاره به اینکه تقریبا یک ماه از فعالیت شورای ششم گذشته است و تلاش دوستان در این یک‌ماه به صورت هماهنگ و تیمی بوده است، اظهار کرد: اگر می‌خواهیم در بحث کمیت و کیفیت امور اتفاقی بیفتد اعضای شورا باید حتما به صورت میدانی به همه پروژه‌های خرد و کلان شهر نظارت داشته باشیم و ضعف‌ها و قوت‌های آنها را بررسی کنند.

وی با بیان اینکه باید دغدغه‌های مردمی را پاسخ بدهیم، اظهار کرد: ما در همین یک ماه تلاش داشته‌ایم که در شهر و نقاط مختلف شهری حضور داشته باشیم. پروژه‌های مهمی که باید بر روی آن تمرکز داشته باشیم را بررسی کنیم و خلا که در این زمینه وجود داشته است و باعث شده است موارد گاها کند پیش بروند و یا مشکلات حقوقی و مالی که در پروژه‌ها وجود داشته، پیدا و بررسی کنیم. همچنین دوستان سعی کرده‌اند که با ارتباطی که با مدیریت شهرداری و بقیه مدیران ارشد بدنه داشته‌اند، جلسات مستمر کارشناسی برای رفع مشکلات داشته باشند تا به زودی شاهد افتتاح برخی از پروژه باشیم.

افتتاح قسمت شمالی پروژه سبزه‌میدان تا دو ماه دیگر

وی ادامه داد: پروژه سبزه‌میدان بنا بود در شهریورماه به اتمام برسد یعنی قراردادی که وجود دارد به مدت دو سال بوده است که در این ایام باید شاهد افتتاح پروژه می‌بودیم اما بحث مطالعاتی و نیازسنجی در این پروژه و مشکلاتی که در بدنه پروژه به وجود آمد. البته مواردی در قرارداد بود که باید تجدیدنظر می‌شد؛ به همین خاطر تکالیف جدیدی طرح شد و تلاش داریم فاز اول پروژه که شامل بخش جنوبی است که بسیار مهم است و مردم با این بدنه بیشتر در ارتباط هستند تا دو ماه آینده افتتاح شود و در قسمت شمالی طرح نیز در حال انجام عملیات عمرانی هستیم و انتظار داریم روند کار سریع‌تر پیگیری شود.

رییس شورای اسلامی شهر زنجان ادامه داد: قسمت عمده پروژه پادگان انجام شده است. بخش عمده این پروژه به پایان رسیده است و تا پایان پاییز این پروژه به پایان رسیده است و اکنون قسمت دژبانی و درب ورودی باقی مانده است که پیمانکار قول داده است که تا پایان آبان ماه کار به اتمام برسد.

پارکینک طبقاتی خیابان سعدی بعد از 20 سال افتتاح می‌شود

به گفته مرادلو؛ موضوع دیگری که مورد توجه است بحث پارکینک طبقاتی واقع در خیابان سعدی است که یک پارکینگ بسیار مهم در داخل شهر است که بیش از 20 سال است که مردم منتظر هستند که این پارکینگ به اتمام برسد که در بازدید اعضای شورای شهر مسئولین پروژه اعلام کردند که  تلاشمان بر این سات که قبل از پایان پاییز این پارکینک به بهره برداری برسد. و این پروزه یکی از پروژه‌های مهمی است که به واسطه وجود ترافیک در مرکز شهر مخصوصا محدوده سعدی برای شهر اهمیت دارد. این پارکینک ویژه شهرداری است و صفر تا صد این پروژه برای خود شهرداری است و پیمانکار فقط برای شهرداری کارهای عمرانی و ساخت و ساز را انجام داده است که امید است که بتوان از این پارکینک هم در بحث‌های تجاری و هم در جهت کنترل ترافیک و فضای پارک از آن استفاده کنیم.

وی به وضعیت دوربرگردان پل گلشهر اشاره کرد و گفت: تلاش شده است تا مشکلات مربوط به این پروژه بر طرف شود و این معبر بعد از رفع مشکلات حقوقی امیدواریم در ماه‌های آینده به بهره‌برداری برسد.

30میلیارد تومان برای آسفالت معابر اصلی در نظر گرفته شده است

رییس شورای اسلامی شهر زنجان، همچنین با اشاره به وضعیت معابر اصلی شهر و وضعیت آسفالت آن، تصریح‌ کرد: اعتباری بالغ بر 30 میلیارد تومان برای این امر اختصاص یافته و قبل از آغاز بارندگی قطعاً آسفالت‌ریزی در این معابر انجام و قطعا ان نازیبایی و مشکلاتی که برای شهروندان به وجود آمده است برطرف خواهد شد. همچنین معابر فرعی نیز توسط پیمانکاران خرد و امانی توسط  خود شهرداری در حال انجام است.

وی با اشاره به اینکه به صورت هفتگی از مناطق شهری توسط اعضای شورای بازدید و حضور خواهیم داشت، اظهار کرد: تا مشکلات مردم را از نزدیک شاهد باشیم و در جهت رفع انها بر آییم و روزهای چهارشنبه در مناطق 4 گانه حضور خواهیم داشت.

انتهای پیام/

خبرنگار: زهره میرعیسی‌خانی

 

اقدام کننده: دبیر تحریریه

صدای زنجانشورای شهر زنجانشهردار زنجانمنصور مردالو
sedayezanjannews.ir/nx7950


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»