کد خبر: 7961
1400/06/20 - 16:43


سرپرست شعب بانک مسکن استان زنجان طرح جدید در صندوق پس‌انداز مسکن جوانان را تشریح کرد؛

700 میلیون وام برای 15 سال بعد!

سیداکبر سیدهاشمی: میزان قسط 700 میلیون تومان در 5 سال تقسیط 13 میلیون و 580 هزار تومان و در 20 سال تقسیط 6 میلیون و 340 هزار تومان است!

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- به گفته سرپرست مدیریت شعب بانک مسکن در استان زنجان، پرداخت وام 700 میلیون تومانی در زنجان در قالب تسهیلات خرید مسکن از محل حساب پس انداز مسکن جوانان، در صورت افتتاح حساب، 15 سال بعد قابل انجام است اما آیا با توجه به اینکه میزان قسط 700 میلیون تومان در 5 سال تقسیط 13 میلیون و 580 هزار تومان و در 20 سال تقسیط 6 میلیون و 340 هزار تومان است، قشر متوسط دست‌شان به مسکن می‌رسد؟

نشست خبری سیداکبر سیدهاشمی، سرپرست مدیریت شعب بانک مسکن استان زنجان امروز شنبه 20 شهریورماه با موضوع «حساب پس‌انداز مسکن جوانان بانک مسکن» برگزار شد.

پرداخت وام 700 میلیون تومانی در زنجان در قالب تسهیلات خرید مسکن از محل حساب پس انداز مسکن جوانان، در صورت افتتاح حساب، 15 سال بعد قابل انجام است.

بر این اساس دارندگان حساب پس‌انداز مسکن جوانان که از سال 1400 اقدام به افتتاح این حساب کنند، در یک دوره انتظار 5 تا 15 ساله می‌توانند از تسهیلات مرتبط با این حساب بهره‌مند شوند.

به گفته مسئولان بانک مسکن، میزان قسط 700 میلیون تومان در 5 سال، 13 میلیون و 580 هزار تومان و در 20 سال 6 میلیون و 340 هزار تومان است.

با این حساب متقاضیان این وام در زنجان باید در عرض 20 سال حدود 1.5 میلیارد تومان به بانک برگردانند! که با کسر 700 میلیون تومان اصل وام، 800 میلیون تومان آن سود این تسهیلات خواهد بود!

طرح «حساب پس‌انداز مسکن جوانان بانک مسکن» همه اقشار جامعه را تحت پوشش قرار می‌دهد؟

سیدهاشمی در پاسخ به سؤال صدای زنجان مبنی بر اینکه طرح مذکور کدام یک از دهک‌ها را شامل می‌شود، آیا در این طرح وضعیت مالی اقشار کم‌درامد مدنظر تصمیم‌گیران بوده است، گفت: این طرح یکی از محصولات بانک مسکن است و شامل تمامی افراد بدون احتساب سن و جنسیت می‌شود. اگر افراد نیاز فوری به این تسهیلات دارند می‌توانند از محل اوراق استفاده کنند، افرادی هم که برنامه برای آتیه خود یا فرزندان‌شان دارند می‌توانند از این حساب استفاده کنند.

وی ضمن تشریح «حساب پس‌انداز مسکن جوانان بانک مسکن» اظهار کرد: این حساب برنامه‌ای است که به 3 دوره 5 ساله تقسیم می‌شود، در 5 سال نخست مبلغ واریز ماهانه 200 هزار تومان، 5 ساله دوم 300 هزار تومان و 5 ساله سوم 400 هزار تومان است که توسط متقاضیان پرداخت می‌شود.

سیدهاشمی که معتقد است با توجه به قسط ناچیز (200 هزار تومان) این تسهیلات، اقشار کم‌درآمد و متوسط که در شرایط دشوار اقتصادی تبدیل به اقشار ضعیف شده‌اند نیز می‌توانند بدون هیچ مشکلی این مبلغ را در هر ماه واریز کنند، به صدای زنجان گفت: احساس من این است که قشر متوسط هم از این طرح استقبال کند چرا که واریز قسط 200 هزار تومان چیزی نیست!

این مسئول در بخش دیگری از اظهارات خود در پاسخ به سؤالی مبنی بر این که «در تدوین این طرح متولیان میزان تورم را محاسبه کرده‌اند؟ چه تضمینی وجود دارد که قیمت مسکن پس از مدت زمان یاد شده افزایشی نباشد و عملا این وام نیز به درد کسی نخورد؟» ابراز کرد: این طرح به مثابه سبدی از محصولات بانک مسکن است. طرح مذکور کمکی است برای خرید و احداث مسکن متقاضیان! تورم دست ما نیست! تصورمان این است که اگر برنامه‌های دولت در زمینه ساخت یک میلیون واحد مسکن در سال عملیاتی شود و از سوی دیگر اقداماتش برای ساماندهی وضعیت مسکن نظیر کنترل قیمت مصالح ساختمانی مثمرثمر باشد، قطعا این طرح در تامین نیاز مسکن متقاضیان تاثیر دارد.  

حساب پس‌انداز مسکن جوانان بانک مسکن، قابلیت انتقال دارد

سیدهاشمی حداقل مدت انتظار برای استفاده از تسهیلات این حوزه که در قالب خرید و احداث مسکن صورت می‌گیرد را 5 سال تمام اعلام کرد و گفت: تمامی آحاد جامعه و همشهریان فارغ از میزان سن و جنسیت می‌توانند نسبت به افتتاح این حساب اقدام کنند.

به گفته این مسئول، افتتاح‌کنندگان حساب می‌توانند امتیاز حساب خود را به بستگان نزدیک خود اعم از پدر، مادر، فرزند، همسر، خواهر، برادر، مادربزرگ و پدربزرگ انتقال دهند.

سیدهاشمی برداشت از حساب در طول سپرده‌گذاری به علت نیاز بلامانع اعلام کرد و افزود: البته باید این برداشت به صورت مدیریت‌شده باشد به طوری که متوسط موجودی حساب از حداقل مبلغ تعیین شده توسط بانک مرکزی در هر سال کمتر نباشد چرا که پیکرگیری حساب انجام می‌شود.

سقف تسهیلات اعطایی در زنجان

این مسئول در رابطه با حداکثر تسهیلات اعطایی با توجه به تقسیم‌بندی سه گانه جغرافیایی ابراز کرد: در تهران سقف تسهیلات در مدت 5 سال تمام، 400 میلیون تومان، در 8 شهر بزرگ شامل کرج، مشهد، تبریز، اصفهان، اهواز، قم، شیراز و کرمانشاه 350 میلیون تومان و در سایر شهرها از جمله زنجان 300 میلیون تومان است.

وی سقف تسهیلات در مدت 15 سال تمام در تهران را یک میلیارد تومان، در 8 شهر بزرگ یاد شده 850 میلیون تومان و در سایر شهرها نظیر زنجان 700 میلیون تومان است.

سیدهاشمی نرخ بازپرداخت تسهیلات تا 5 سال را 6 درصد، نرخ سود تسهیلات بیش از 5 سال را 9 درصد اعلام کرد که نهایتا تقسیط آن تا 20 سال انجام می‌شود.

به گفته او متقاضیانی که در نظر دارند در مدت 5 سال سپرده‌گذاری از سقف تسهیلات در سایر شهرها مثل زنجان استفاده کنند باید ضریب 4.92 درصد اقدام کنند. به عبارتی نزدیک 5 برابر باید ماهانه که معادل 984 هزار تومان می‌شود، پرداخت کنند!

سیدهاشمی با بیان اینکه در صورت عدم استفاده از تسهیلات بنا به درخواست مشتری، سود معادل سود کوتاه مدت به آنها پرداخت می‌شود، میزان قسط 300 میلیون تومان در 5 سال تقسیط به صورت ساده را 5 میلیون و 800 هزار تومان و این میزان در 20 سال را 2 میلیون و 700 هزار تومان عنوان کرد.

این مسئول میزان قسط 700 میلیون تومان در 5 سال تقسیط به صورت ساده را 13 میلیون و 580 هزار تومان و در 20 سال تقسیط 6 میلیون و 340 هزار تومان عنوان کرد.

وی با تاکید بر اینکه املاک مسکونی که از تاریخ صدور پروانه ساختمانی بیش از 25 سال نگذشته باشد مشمول سقف این تسهیلات می‌شوند، افزود: بانک مسکن توانسته سبد متنوعی از تسهلات خرید و احداث مسکن را در اختیار طیف‌های مختلف در شهرها قرار دهد و کسانی که بدون عجله و به صورت مدت‌دار برای خود و یا فرزندان خود از این روش استفاده کنند. افرادی که در صدد خانه‌دار شدن سریع و فوری هستند می‌توانند از سایر محصولات بانک مسکن از جمله از محل اوراق ممتاز استفاده کنند و در مدت 15 روز این تسهیلات در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/

خبرنگار: لیلا محمدی

 

اقدام کننده: دبیر تحریریه

صدای زنجانواموام مسکن جوانانبانک مسکن
sedayezanjannews.ir/nx7961


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»