کد خبر: 7974
1400/06/27 - 12:27


ملی‌پوش زنجانی کاراته:

هیچ حمایتی ندیده‌ام!

محمد خادم‌رضایی: 2 الی 3 میلیون تومان برای اداره کل ورزش و جوانان چیزی نیست!

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- ملی‌پوش زنجانی تیم ملی کاراته که تا چند روز دیگر برای حضور در مسابقات جهانی امارات یا مسابقات آسیایی قزاقستان در مسابقه انتخابی تهران شرکت می‌کند، حتی ملزومات ساده ورزشی نظیر ساق و روپایی، در حد حضور در مسابقات سطح بالا را هم ندارد!

کاراته ورزشی جذاب و پرطرفدار و هنر واقعیست که برای درک بهتر آن نیاز به حضور فرد از دوران کودکی است تا غرق در عالم ادب و احترام شود چرا که کاراته با احترام شروع و با احترام تمام می‌شود و هر چقدر در فراگیری و آموزش پیشرفت کنی باز هم دنیایی از تکنیک‌های متفاوت برای یادگیری وجود دارد و اگر در کنار استاد متبحری شروع به فراگیری این هنر رزمی کردید قطعا راه و رسم زندگی هنر آموز به سمت رسیدن به کمال حقیقی و آرامش ذهنی سوق داده می‌شود اما از نظر «محمد خادم‌رضایی، ملی پوش زنجانی تیم ملی کاراته» تا زمانی که اهداف کاراته‌کاران و زحمات آنها مورد غفلت واقع شده و حمایت مالی از این رشته و قهرمانان نباشد هنر کاراته نیز به درد ورزشکاران نخورده و به تدریج برای کسب درآمد به ناچار ورزش را کنار می‌گذارند!

چشم‌انداز تار

این ملی پوش که تا چند روز دیگر برای حضور در مسابقات جهانی امارات یا مسابقات آسیایی قزاقستان در مسابقه انتخابی تهران شرکت می‌کند، حتی ملزومات ساده ورزشی نظیر ساق پا و روپایی، در حد حضور در مسابقات سطح بالا را هم ندارد!

خادم‌رضایی می‌گوید: بارها خواستم ورزش را کنار بگذارم و به زندگی‌ام برسم! اما هر بار با اصرار مربی بازگشتم! اگر در مدت 10 سالی که مشغول کاراته هستم در یک رستوران مشغول به کار بودم، پس‌انداز داشتم! در حال حاضر ساعت‌ها در یک واحد صنعتی مشغول به کارم، این درآمدم ناچیز است و صرف امور زندگی‌ام می‌شود، دیگر پولی برایم نمی‌ماند که تجهیزات در حد تیم ملی را تامین کنم! 2 الی 3 میلیون تومان که برای اداره کل ورزش و جوانان چیزی نیست! لطفا حرف ما را به مسئولان برسانید!

این ورزشکار با اشاره به حضور استعدادهای ورزشی در رشته کاراته زنجان تاکید می‌کند: کاراته‌کاران مستعدی در تمامی رده‌های سنی در 2 سالن اختصاصی (امجدیه و شهید پرویز عطایی) مشغول به تمرین هستند، در بین آن‌ها 2 الی 3 نفر توانایی این را دارند که عضو ثابت تیم ملی هم شوند اما به علت عدم حمایت مسئولان استانی این شرایط برایشان مهیا نشده است! باور کنید اگر حمایتی در کاراته باشد جای پیشرفت این رشته در زنجان زیاد است.

کسانی که در حقم احجاف کردند را بخشیدم، چون کاری از دستم برنمی‌آید!

خادم‌رضایی می‌گوید: قهرمانان و مربیان اغلب با هزینه شخصی به اکثریت مسابقات اعزام شده‌اند و اگر شانسی داشته باشند مقدار خیلی کمی از هزینه‌ها پرداخت می‌شود و تمامی اینها به دلیل نبود زیرساخت‌های مناسب برای حمایت از سرمایه‌های ورزش استان و نبود افق و آینده‌ای روشن برای قهرمانان به وجود آمده است.

قهرمان 26 ساله زنجانی که 3 سال پس از ورود به این رشته به عضویت تیم ملی درآمده به صدای زنجان می‌گوید: به مدت 10 سال در این رشته فعالیت می‌کنم در این مدت تنها دغدغه من رسیدن به سکوهای قهرمانی بود، برایش شب و روز تلاش کردم، برای تامین هزینه‌های تجهیزات موردنیاز کار کردم، قهرمانی سوپرلیگ در وزن 67 کیلوگرم (سال 98) و عضویت در تیم ملی برایم دلچسب بوده و هست اما با توجه به عدم برنامه برای حمایت از ورزش قهرمانی در مضیقه هستم!

خادم‌رضایی با اشاره به عدم حمایت مربیان و مسئولان وقت تیم ملی از او با وجود اینکه حضور در مسابقات جهانی از جمله اسپانیا و خط زدن نامش از لیست ورزشکاران اعزامی و جایگزینی کردن ورزشکاری که در مقایسه با او شایسته هم نبود، عنوان می‌کند: مسئولان وقت تیم ملی که اتفاقا تعدادی از آن‌ها زنجانی بودند یک شبه من را از لیست خط زدند و به راحتی گفتند دیگر قرار نیست به تورنومنت جهانی بروی! با وجود اینکه در حقم اجحاف کردند اما من آنها را بخشیدم! چون کاری از دستم برنمی‌آید!

زنجان کاتاکار حرفه‌ای ندارد!

خادم‌رضایی با بیان اینکه برخی از ورزشکاران به علت اجحاف‌هایی که در حقشان شد کاراته را برای همیشه کنار گذاشتند، عنوان می‌کند: زنجان کاتاکار در حد تیم ملی ندارد تا بتواند در مسابقات حضور یابند. در مسابقات سوپرلیگ با اختصاص هزینه ناچیزی که فقط در حد تامین مخارج ایاب و ذهاب و غذای ورزشکاران باشد، حضور داریم آن هم بدون قرارداد! هدف از حضور در این مسابقات نیز کسب تجربه است، تیم ما در 3 سال پیش هفتم شد و خوب بالا آمد، البته کاتاکار هم نداشتیم کاتاکارهای تبریزی در تیم زنجان حضور یافتند و نتیجه هم قابل قبول بود!

این ملی پوش اضافه می‌کند: زنجان سالهاست در لیگ حضور ندارد! آخرین حضور کاراته‌کاران زنجان به حدود 5 الی 6 سال قبل برمی‌گردد که اسپانسری آن بر عهده شرکت گاز زنجان بود! در زنجان با وجود کارخانجات بزرگ صنعتی و تولیدی هنوز مشکل اسپانسر داریم که باید از سوی مسئولان ورزشی و غیرورزشی پیگیری شود چرا که نبود برنامه برای کاراته، استعدادهای ورزشی را در انزوا قرار داده و به تدریج شاهد افول کاراته زنجان خواهیم بود!

انتهای پیام/

خبرنگار: لیلا محمدی


اقدام کننده: دبیر تحریریه

صدای زنجانکاراتهمحمد خادم‌رضایی
sedayezanjannews.ir/nx7974


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»