کد خبر: 8024
1400/07/08 - 8:27


نماینده مردم زنجان در مجلس اظهار کرد:

نمایندگان موافق استانداری افشارچی بودند

باقری: هر 5 نماینده برای استانداری آقای افشارچی موافق بودیم! برای اینکه این حرف‌ها پیش نیاید صورتجلسه امضا کردیم و طبق امتیازبندی به 8 نفر رسیدیم! آقای افشارچی هم جزو این 8 نفر بودند!»

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- نماینده مردم زنجان و طارم در ارتباط با انتصاب استاندارد جدید زنجان می‌گوید: «شخص آقای محسن افشارچی به‌عنوان سهمی از ستادها، مطرح نشده است! حالا ممکن است وزارت کشور بگوید بین گزینه‌ها چون ایشان در ستادهای ما هم فعال بوده، طبیعتا مورد ملاک قرار می‌دهیم. وگرنه در پیگیری نماینده‌ها به هیچ عنوان این مهم موضوعیت نداشته است!»

مهدی باقری، نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شامگاه دیروز (چهارشنبه 7 مهرماه) در حاشیه افتتاح نمایشگاه تخصصی توانمندی‌های صنایع کوچک و متوسط شهرک‌های صنعتی استان زنجان در نمایشگاه بین‌المللی ‌کاسپین زنجان، در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه «انتخاب محسن افشارچی به عنوان استاندار زنجان از سوی وزارت کشور تا چه میزان مورد تائید نماینده‌های استان است» به صدای زنجان گفت: «آقای افشارچی خیلی مورد تائید ماست! زیرا بومی زنجان است! باانگیزه است! باسواد و فرهیخته است! با مشکلات استان به جهت اینکه با بدنه مردم در ارتباط است و سابقه مدیریتی در زنجان دارد با جزئیات مشکلات استان آشنایی کافی دارد.»

باقری با بیان اینکه استاندار جدید به راحتی با نخبگان که ظرفیت‌های استان محسوب می‌شوند ارتباط دارند، عنوان کرد: ایشان به علت شخصیت و روحیه جهادی که دارند می‌توانند با نخبگان و فرهیختگان استان ارتباط برقرار کرده و با همراهی تمامی گروه‌ها و جناح‌های مختلف برای آبادانی و پیشرفت استان برنامه‌ریزی کنند.

وی اضافه کرد: برای انتخاب استاندار جدید لیست 50 الی 60 نفره که از گروه‌های موثر ارائه شده بود که پس از بررسی موشکافانه این تعداد بر اساس امتیازبندی و رای‌گیری به 8 نفر کاهش یافت، آقای دکتر افشارچی نیز بین این گزینه‌ها بود.

هر 5 نماینده برای استانداری آقای افشارچی موافق بودیم!

این نماینده مجلس در رابطه با «وجود اختلاف نظر در بین نماینده‌های استان در انتخاب استاندار جدید زنجان» به صدای زنجان گفت: «ما هر 5 نماینده برای استانداری آقای افشارچی موافق بودیم! برای اینکه این حرف‌ها پیش نیاید صورتجلسه امضا کردیم و طبق امتیازبندی به 8 نفر رسیدیم! آقای افشارچی هم جزو این 8 نفر بودند!»

باقری در مورد شاخص‌های امتیازبندی نیز تصریح کرد: این شاخصه‌ها متعدد بود! ترجیح ما این بود که فرد «غیربومی» را به عنوان استاندار پیشنهادی اعلام نکنیم اما با این حال 5 الی 10 نفر از لیست 60 نفره مدنظر ما مربوط به نفرات غیربومی بود. ما بر «بومی بودن» استاندار تاکید داشته و داریم و این موضوع ارتباطی با دیدگاه ناسیونالیستی ندارد! استاندار نباید روحیه پشت‌میزنشینی داشته باشد، باید جهادی بوده و برای حل مشکلات مردم در بین آن‌ها حاضر شود! برای دغدغه معیشتی و اقتصادی مردم به ویژه دهک‌های پائین تلاش کند. اینکه استاندار جدید باید بر مشکلات استان اشرافیت داشته باشد برای‌مان مهم‌ترین آیتم بود. از این رو ما 8 نفر پیشنهادی برای استانداری زنجان را به وزارت کشور معرفی کردیم و وزارتخانه متبوع نیز پس از بررسی آقای افشارچی را به عنوان استاندار جدید زنجان منصوب کرد!

موضوع سهم‌خواهی‌ها، ربطی به استاندار جدید ندارد؟

باقری گفت: «سهم‌خواهی‌ها ربطی به ایشان ندارد! خدا می‌داند که آقای افشارچی به هیچ عنوان گامی برای رسیدن به این سمت برنداشتند! بنده به‌عنوان نماینده به شما عرض می‌کنم حالا نمی‌دانم چقدر حرفم را می‌پذیرید یا نه! ما از ایشان جانب‌داری نکردیم، حتی دوستان اصلاح‌طلب نیز در بین گزینه‌های پیشنهادی ما برای استاندار شدن قرار داشتند! برای ما فرقی نمی‌کند استاندار زنجان اصلاح‌طلب باشد یا اصولگرا! همین که دلسوزانه برای رفع مشکلات مردم تلاش کند برای ما اهمیت دارد! شخص آقای افشارچی به عنوان سهمی از ستادها، مطرح نشده است! حالا ممکن است وزارت کشور بگوید بین گزینه‌ها چون ایشان در ستادهای ما هم فعال بوده، طبیعتا مورد ملاک قرار می‌دهیم. وگرنه در پیگیری نماینده‌ها به هیچ عنوان این مهم موضوعیت نداشته است!»

باقری اضافه کرد: «آقای افشارچی به هیچ عنوان با نگاه حزبی و گروهی وارد استانداری نمی‌شوند، ایشان چنین روحیه‌ای هم ندارند! با توجه به روحیه‌ای که از ایشان سراغ داشته و دارم، (به عنوان گزینه مناسب برای استانداری) به ایشان رای دادم!»

این نماینده مجلس ضمن تاکید بر لزوم همراهی رسانه‌ها با سیستم اجرایی استان تصریح کرد: من امیدوارم رسانه‌ها نیز آقای افشارچی، استاندار جدید را به دور از نگاه سیاسی و جناحی همراهی کرده و برای آبادانی و پیشرفت زنجان دولت را همراهی کنند.

لزوم حذف بروکراسی اداری برای صدور مجوز

باقری در بخش دیگری از اظهارات خود برپایی نمایشگاه تخصصی توانمندی‌های صنایع کوچک و متوسط شهرک‌های صنعتی استان زنجان واقع در نمایشگاه بین‌المللی ‌کاسپین به عنوان نخستین نمایشگاه پس از حدود 2 سال عنوان کرد: به علت شیوع کروناویروس نمایشگاهی برگزار نشده بود، ما این از سرگیری فعالیت‌های نمایشگاهی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی را به فال نیک گرفته و از مسببان آن قدردانی می‌کنیم! از استاندار جدید نیز می‌خواهیم تا با نگاه اقتصادی، برای احصای مشکلات فعالان اقتصادی در این نمایشگاه حضور یافته و به صورت چهره به چهره با مشکلات آن‌ها آشنا و برای برطرف کردن موانع دست به کار شوند.

او بر لزوم تغییر رویکردها از سوی مجلس و دولت برای رفع مشکلات حوزه صنعت تاکید کرد و افزود: حذف بروکراسی اداری در مراحل صدور مجوز یکی از مهم‌ترین آیتم‌هاست که مجلس برای تحقق آن دست به کار می‌شود.

وعده پیگیری مشکلات کارخانه روغن نباتی جهان

باقری در رابطه با پیگیری‌های صورت گرفته از سوی نماینده‌های استان برای رفع مشکلات کارخانه روغن نباتی جهان در حوزه‌های «کارگری» و «تولید» و نتایج حاصله به صدای زنجان تنها به جمله «شبهه واگذاری غیرصحیح» را با جدیت پیگیری می‌کنیم!» اکتفا کرد.

او در رابطه با شائبه وضعیت نامطلوب کارگری و تعدیل نیروها و اصرار کارفرما برای نگه داشتن 80 کارگر آن هم فقط به علت واهمه از مصادره شدن کارخانه توسط بانک که البته برخی از منابع دولتی نیز آن را رد نمی‌کنند و بر اداره کارخانه توسط مدیر دولتی تاکید دارند، گفت: «در رابطه با مدیریت کارخانه روغن نباتی جهان، اظهارات نباید غیرکارشناسی‌شده باشد! هر مدیر یا منبع دولتی گزارشش را به ما بدهد تا پیگیری کنیم!»

انتهای پیام/

خبرنگار: لیلا محمدی


اقدام کننده: دبیر تحریریه

صدای زنجانمحسن افشارچیشیخ مهدی باقریاستاندار جدید زنجان
sedayezanjannews.ir/nx8024


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»