کد خبر: 8069
1400/07/27 - 15:56


در جلسه علنی و رسمی شورای شهر زنجان رخ داد:

اختلاف در شورا برای 70 میلیون تومان!

در جلسه علنی شورای شهر زنجان، اختصاص 70 میلیون تومان برای تکریم تعدادی از خانواده‌های شهدای زنجان موجب کشمکش میان رئیس شورا و یکی دیگر از اعضای شورا شد

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- جلسه علنی و رسمی شورای اسلامی استان زنجان امروز دوشنبه 27 مهرماه 1400 با حضور همه اعضای شورا با حواشی پیرامون یکی از لایحه‌ها برگزار شد.

در این جلسه 4 لایحه با عناوین «بررسی برنامه پیشنهادی سازمان فرهنگی و اجتماعی و ورزشی شهرداری»، «مشخص‌کردن تعرفه‌های مربوط به نصب دکل مخابراتی در املاک و منازل شخصی» و «تقسیط و مشخص کردن تعرفه‌های صدور شناسنامه ساختمانی» و همچنین «اختصاص 70 میلیون تومان از ردیف بودجه 121206 برای تکریم و دیدار با خانواده‌های شهدا» مطرح شد.

بودجه فرهنگی شهرداری برای سال 1400؛ 7و نیم میلیارد تومان

یکی از لایحه‌های تصویب شده در این جلسه، مربوط به بررسی برنامه پیشنهادی سازمان فرهنگی و اجتماعی و ورزشی شهرداری بود که در این زمینه محمد کاظم مجتهدی، یکی از اعضای شورای ششم استان با اشاره به اینکه برنامه‌های فرهنگی سال 1400 شهرداری و شورای شهر زنجان علیرغم اینکه در شورای پنجم به تصویب رسیده بود، برای آشنایی بیشتر اعضای شورای ششم با سر فصل‌های این برنامه، مجددا در کمیسیون فرهنگی به تصویب رسید و برای اجرای بهتر به سازمان فرهنگی و هنری و ورزشی استان زنجان ابلاغ شد تا با خیال راحت بتوانیم به ارائه این خدمات بپردازیم و نسبت به هزینه این بودجه مشکلی وجود نباشد.

مرادلو، رییس شورای شهر زنجان در مورد بودجه اختصاص یافته به سازمان  فرهنگی و هنری و اجتماعی شهرداری زنجان اظهار کرد: بودجه فرهنگی شهرداری برای سال 1400؛ 7و نیم میلیارد تومان است که توسط شورای پنجم مصوب و سرفصلها کاملا مشخص شده بود و تعدادی از این برنامه‌ها اکنون عملیاتی شده است.

وی با بیان اینکه ما به هیچ عنوان به دنبال تصدی‌گری در امور فرهنگی نیستیم و تلاش بر این است که از سمن‌ها و گروه‌ها و مجموعه‌ها در این زمینه کمک بگیریم، ادامه داد: تلاش بر این است که تا پایان سال برنامه‌هایی که تصویب شده است با نظارت شورا و کمیسیون فرهنگی به انجام برسد و هزینه فرهنگی در جای درست خود هزینه شود. رویکرد شورای ششم بر این است که فعالیتهای این دوره از شورا در زمینه فرهنگ زیرساختی باشد چرا که اعضای شورا بر این باروند که باید مباحث فرهنگی را در استان تقویت کنیم.

الویت‌ها برای نصب دکل‌های مخابراتی با فضاهای عمومی و مکان‌هایی است

لایحه دیگری تصویب شده در این جلسه «پیشنهاد بهای خدمات صدور نصب دکل مخابراتی در املاک و منازل شخصی» بود که در این زمینه مجید ناصحی مقدم، نائب رییس شورای شهر زنجان با بیان اینکه با توجه به این امر که نصب دکل‌های مخابراتی در مکان‌های عمومی و همین طور منازل پیش از این هیچ آیین نامه‌ای نداشت؛ در واقع برای ضابطه مند شدن این موضوع این لایحه  مورد بررسی قرار می‌گیرد. نصب کلهای مخابراتی بر طبق این آیین‌نامه مذکور خواهد بود. بر همین اساس الویت‌ها برای نصب دکلهای مخابراتی با فضاهای عمومی و مکان‌هایی خواهد بود که کاربری تاسیساتی دارند. ضمن اینکه در لایحه تصویب شده است که موارد زیست محیطی این موضوع نیز حتما باید مورد توجه قرار گیرد. همچنین در قالب این طرح برای نصب دکل‌ها در منازل و فضای خصوصی نیز تعرفه‌ای مشخص خواهد شد.

بر اساس این لایحه کلیه کاربران اعم از حقوقی و حقیقی که مبادرت به نصب و بهره‌برداری از انواع تجهیزات مخابراتی و ارتباطی اعم از دکل، آنتن بی تی اس و تکرار کننده‌ها و موارد مشابه در شهر زنجان و محدوده آن کنند جهت صدور مجوز نصب دکل تحت عنوان بهای مجوز نصب دکل مخابراتی برای یک بار مبلغ 40 میلیون ریال برای نصب دکل رادیویی و بی تی اس ماکرو و مبلغ 20 میلیون تومان نیز برای دکل ماکرو به سازمان آمار و فناوری اطلاعات شهرداری بایستی پرداخت کنند.

پیشنهاد تقسیط کلیه مراحل صدور شناسنامه ساختمان  از دیگر لایحه های تصویب شده در این جلسه بود که در این خصوص ناصحی مقدم، نائب رییس شورای شهر زنجان با بیان اینکه پیش از این هر گونه تقسیط در زمینه پرداحخت عوارض ممنوع شده بود اما برای تسهیل در امر صدور پروانه، پیشنهاد شهرداری بر این است که 50 درصد هزینه‌ها در ابتدا پرداخت شود و مابقی به صورت تقسیط از سازندگان اتخاذ گردد که این لاحه نیز به تصو.یب اعضای شورای شهر رسید

 در ادامه اسحاق اسماعیلی، از دیگر اعضای شورای شهر زنجان  با شاره به  اینکه این لایحه قدم مثبتی در جهت ترویج و رونق ساخت و ساز مسکن در استان است، اظهار کرد: از سایر اعضای شورا خواهشمندم که  در خصوص ساخت و ساز و توسعه آن و جلوگیری از فرار سرمایه گذاران این بخش ازاستان حتما فکر اساسی شود، هرچند در این زمینه اقداماتی صورت گرفته است اما این موضوع نیاز به توجه بیشتری دارد.

انسیه ابوبصیر، از دیگر اعضای شورای شهر زنجان  نیز با بیان اینکه سوای تقسیط هزینه مراحل صدور شناسنامه ساختمان‌ها موضوع دیگری که در این زمینه باید مورد توجه باشد تسهیل مراحل اداری این مهم است، گفت: بسیاری از مردم از طولانی بودن پروسه اداری این مسیر گلایه مند هستند که باید در این زمینه نیز اقداماتی انجام بگیرد.

اختصاص 70 میلیون تومان برای بازدید از 140 خانواده شهدا

لایحه چهارم این جلسه که با حواشی خاصی به تصویب رسید اختصاص 70 میلیون تومان برای تقدیر و قدردانی از 140 خانواده در طی مراسم بازدید از خانواده این شهدا بود که نظر کمیسیون نیز در این زمینه به دلیل اینکه با توجه به اینکه بابت کنکره ردیف بودجه مستقلی  وجود دارد این هزینه از ردیف بودجه 121206که محل ردیف بودجه آموزش همگانی شهروندان است نباشد چرا که ردیف بودجه جداگانه‌ای برای کنکره وجود دارد.

در این زمینه غلامحسین احمدی، معاون مالی و اداری شهرداری زنجان با بیان اینکه 6 آبان ماه کنکره گرامیداشت 3535 شهدای استان برگزار خواهد شد و یکی از برنامه هایی که کنکره پیشبینی کرده است بازدید از خانواده‌های معزز شهدا است که بنیاد شهید و ستاد کنکره بازدید از خانواده شهدا را بین ادارات تقسیم کرده‌اند که به شهرداری هم یک وظیفه‌ای در این خصوص داده است و با توجه به موقعیت شهرداری بنا شده است که این ارگان از 140 خانواده شهدا دیدار داشته باشد که در این زمینه یک لوح و کادوی ناچیزی که به نوعی یادمان کنکره است برای این خانواده در نظر گرفته شود که در این زمینه 70 میلیون تومان هزینه پیش‌بینی شده است اما با توجه به اینکه لایحه بودجه اختصاص یافته به کنکره به تصویب شورا رسیده بود انتظار می‌رود که با توجه به اینکه مدت زمان کوتاهی تا برگزاری این مراسم مانده است این هزینه به این امر اختصاص یابد.

در ادامه مرادلو، رییس شوای شهر زنجان با بیان اینکه دیدار از خانواده شهدا از وظایف شورای اسلامی است و ما در سال‌های آینده نیز به این موضوع توجه خواهیم داشت و این طور نیست که با پایان یافتن کنکره شهدا این دست از اقدامات از یاد برود چرا که این از وظایف هر ارگانی است که به گرامیداشت شهدا بپردازد و این امر جزو الویت‌های شورا است، گفت: تلقی من این است که این بودجه را به کنکره ارتباط ندهیم و تنها برای تقدیر و قدردانی از خانواده شهدا این بودجه به این امر اختصاص یابد.

این موضوع مورد بحث میان اعضای شورا قرار گرفت و موجب کشمکش بین اسحاق اسماعیلی از اعضای شورا و منصور مرادلو رییس شورای ششم استان زنجان قرار گرفت که اسماعیلی در این زمینه معتقد بود که این لایحه باید به کمیسیون فرهنگی ارجاع داده شود تا در این زمینه این بودجه بررسی‌هایی صورت گیرد و مرادلو خواهان تصویب سریع این لایحه بود که با رای گیری اعضای شورا و 5 رای مثبت این لایحه به تصویب شورای ششم رسید.

انتهای پیام/

خبرنگار: زهره میرعیسی‌خانی


اقدام کننده: دبیر تحریریه

صدای زنجانشورای شهر زنجاناختلاف
sedayezanjannews.ir/nx8069


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»