کد خبر: 8091
1400/08/05 - 9:21


معاون اقتصادی استاندار زنجان:

کشاورزی در اشتغال، 33درصد سهم دارد

معاون اقتصادی استاندار زنجان با اشاره به سهم 33 درصدی کشاورزی در بخش اشتغال استان بر لزوم بهره‌گیری از تکنولوژی‌های نوین و روش‌های علمی جهت افزایش سهم بخش کشاورزی در اشتغالزایی تاکید کرد

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- معاون اقتصادی استاندار زنجان با اشاره به سهم 33 درصدی کشاورزی در بخش اشتغال استان بر لزوم بهره‌گیری از تکنولوژی‌های نوین و روش‌های علمی جهت افزایش سهم بخش کشاورزی در اشتغالزایی تاکید کرد.

سیدرضا قندیلی، مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی کاسپین زنجان شامگاه سه‌شنبه 4 آبان‌ماه جاری در آئین افتتاح دهمین نمایشگاه تخصصی ادوات و ماشین‌های کشاورزی، سیستم‌های آبیاری، دام و طیور، شیلات و آبزیان، سم و کود و بذر زنجان که تا 7 آبان‌ماه برگزار می‌شود، اظهار کرد: معرفی محصولات جدید، آشنایی با آخرین دستاوردها و فن‌آوری‌های تخصصی ارائه شده از سوی شرکت‌کنندگان، در اختیار گذاشتن فرصت انعقاد قاردادکاری، پیشرفت و توسعه فعالیت‌های اقتصادی شرکت‌کنندگان، ایجاد زیرساخت‌های مناسب برای شرکت‌های نوبنیان از اهداف برگزاری این نمایشگاه است.

قندیلی بر لزوم ایجاد فضای آموزشی برای علاقمندان به شرکت‌های دانش‌بنیان و آشنایی و شناخت رقبای تجاری و برنامه‌های سازمان یافته تاکید کرد و گفت: این نمایشگاه فرصت سرمایه‌گذاری برای پیشبرد اهداف فعالیت‌های اقتصادی را فراهم کرده و تقویت‌کننده ارتباط بین دانشگاه‌ها و صنایع است.

سهم 33 درصدی بخش کشاورزی در اشتغال استان

محمدرضا آبی‌پور، معاون اقتصادی استاندار زنجان نیز در این نشست با اشاره به سهم 33 درصدی کشاورزی در بخش اشتغال استان عنوان کرد: با بهره‌گیری از ظرفیت‌های این بخش و استفاده از تکنولوژی‌های نوین و روش‌های علمی می‌توانیم سهم کشاورزی در اشتغالزایی را افزایش دهیم.

وی با اشاره به رتبه نخست زنجان در تولید و پرورش زیتون و تولید محصولات باکیفیتی نظیر ماهی قزل‌آلا، اقدامات انجام شده در بخش زراعت، باغبانی و آبزیان را حائز اهمیت دانست.

رتبه دوم زنجان در بخش ضریب مکانیزاسیون کشاورزی

جواد تاراسی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان نیز با بیان اینکه توسعه وگسترش بخش کشاورزی و استفاده از ظرفیت‌های بالقوه این بخش همواره در فهرست مهم‌ترین اهداف و برنامه‌های بلندمدت توسعه کشور قرار داشته است، تصریح کرد: استان زنجان به دلیل داشتن موقعیت جغرافیایی ممتاز، شرایط آب و هوایی متنوع و پتانسیل‌های بالا در بخش‌های مختلف به ویژه بخش کشاورزی از چشم انداز خوبی برای توسعه برخوردار است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی زنجان به ضریب مکانیزاسیون بخش کشاورزی در زنجان اشاره کرد و گفت: طی سال‌های اخیر اعتبارات تجهیز شبکه مکانیزاسیون در بخش کشاورزی در استان مطلوب بوده و سال به سال افزایش می‌یابد.

این مسئول با بیان اینکه در حال حاضر ضریب مکانیزاسیون در بخش کشاورزی استان ۲.۱۲۷ اسب بخار در هکتار است، گفت: این استان رتبه دوم کشوری در این حوزه دارد.

تاراسی با اشاره به اینکه یکی از راه‌های بهبود تولید در بخش کشارزی حرکت به سمت کشاورزی صنعتی است، عنوان کرد: در این زمینه بیش از ۵۰ درصد اراضی کشاورزی استان زنجان به سامانه‌های نوین آبیاری تجهیز شده است.

مهدی باقری، نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس نیز برگزاری نمایشگاه‌ها در تمامی حوزه‌های اقتصادی اعم از صنعت، کشاورزی، معدن و غیره را گامی مؤثر در تحقق اهداف تبیین شده برای رونق و آبادانی استان دانست و گفت: دولت در کنار بخش خصوصی باید برای ایجاد فرصت رونق تلاش کند که با توجه به روحیه همدلی در بین مسئولان و فعالان اقتصادی من به این موضوع امیدوار هستم.

به گزارش صدای زنجان، در نمایشگاه تخصصی ادوات و ماشین‌های کشاورزی، سیستم‌های آبیاری، دام و طیور، شیلات و آبزیان، سم و کود و بذر زنجان، متخصصان و فعالان در بیش از 30 گروه کالایی حضور دارند که کودهای آلی، تولید گوگرد معدنی، آبیاری تحت فشار، سازنده فیلترهای فیلتراسیون، تلقیح مصنوعی و اصلاح نژاد دام‌ها، تولید باسکول جاده‌ای و طراحی و اجرای استخرهای ذخیره آب با برق ژئوممبران از جمله این گروه‌ها است.

انتهای پیام/

خبرنگار: لیلا محمدی


اقدام کننده: دبیر تحریریه

صدای زنجانکشاورزیاشتغال
sedayezanjannews.ir/nx8091


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»