کد خبر: 8103
1400/08/08 - 15:50


یک مسئول در توضیح دلیل ارسال پیامک چهارم واریز 40 میلیون تومان:

برای مسکن ملی، مردم دست‌به‌جیب شوند!

سعید شاهین‌فر: طبق توافقی که با بانک مرکزی انجام شده، قرار است به هر واحد تسهیلات 250 الی 300 میلیون تومانی اعطا شود اما ظاهرا بانک‌ها این مصوبه را دریافت نکرده‌اند! پس مردم دست به کار شوند

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- معاون اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان گفت: با توجه به درخواست تعدادی از متقاضیان، پیامک واریز چهارمین 40 میلیون تومان را ارسال کردیم! وگرنه متقاضیانی که توانایی پرداخت 40 میلیون را ندارند فعلا واریز نکنند اما پیشنهاد می‌کنیم برای جلوگیری از توقف پروژه، مردم دست به کار شوند!

متقاضیان مسکن ملی که سومین واریزی برای تحویل مسکن ملی را انجام داده‌اند، می‌گویند با وجود اینکه قرار نبوده پس از واریز سومین قسط، تا پایان سال مبلغی از ما اخذ شود، پیامک واریز چهارمین قسط را دریافت کرده‌اند!

یکی از متقاضیان مسکن ملی به صدای زنجان می‌گوید: طبق گفته مسئولان اداره‌کل راه و شهرسازی استان که در رسانه‌های تصویری هم منتشر شد، قرار بود بعد از دریافت قسط سوم، وام به پروژه‌ها تزریق شود و حداقل تا پایان سال ۱۴۰۰ دیگر مبلغی از متقاضیان دریافت نشده و در واقع تنفس بدهند اما متاسفانه پیامکی مبنی بر لزوم پرداخت قسط چهارم به مبلغ ۴۰ میلیون تومان را دریافت کرده‌ایم! متاسفانه بسیاری از متقاضیان، توانایی پرداخت این مبلغ را ندارند چرا که واریز 40 میلیون تومان آن هم هر 6 ماه یکبار آن هم در شرایط سخت اقتصادی ممکن نیست!

تعدادی از متقاضیان خواستند که چهارمین واریزی را از آنها دریافت کنیم!

سعید شاهین‌فر، معاون ساختمان و مسکن اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان در گفت‌وگو با صدای زنجان با اشاره به اینکه 3 پروژه مسکن ملی در زنجان در مراحل پایانی قرار داشته و تصور می‌کنیم قبل از پایان سال تحویل متقاضیان شوند، اظهار کرد: پیامک واریز مرحله چهارم آورده نقدی متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن در زنجان برای پروژه‌های ۷۴۴ واحدی کوی نصر (برکت)، ۱۲۹۶ واحدی ام6 (کوی زنگان) و ۱۴۴ واحدی گلشهر ارسال شده است. این پروژه‌ها به دلیل پیشرفت بالای پروژه‌های ذکر شده امکان واریز مبلغ وجود دارد و به همین علت پیامک به آنها ارسال شده است.

این پیامک، فرصتی برای کسانی است که امکان واریز مبلغ در مرحله چهارم را دارند و در صورت پرداخت مرحله چهارم آورده نقدی، امکان تحویل زودتر واحدها برای متقاضیان فراهم می‌شود.

در پروژه 744 واحدی کوی نصر (برکت) در صورت پرداخت واریزی‌ها شاید بتوانیم 240 واحد را قبل از پایان سال تحویل شهروندان دهیم.

شاهین‌فر با بیان اینکه تعدادی از متقاضیان تمایل به تحویل واحد در سریعترین زمان ممکن را داشته و خواستار اعلام زمان مشخص برای چهارمین واریزی خود بودند، عنوان کرد: با توجه به درخواست تعدادی از متقاضیان، پیامک واریز چهارمین 40 میلیون تومان را ارسال کردیم!

این مسئول در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه «طبق فرمایش شما تعدادی از متقاضیان خواستار واریز چهارمین قسط بودند نه همه آنها! چرا این پیامک به صورت عمومی و به تمامی متقاضیان ارسال شده است» به صدای زنجان گفت: به علت مسائل حقوقی پیامک به تمامی متفاضیان مسکن ملی ارسال شد تا تمامی آن‌ها در جریان واریز چهارمین قسط خود باشند! چون همانطور که عرض کردم تعدادی از متقاضیان خواستار واریز چهارمین قسط و تحویل واحد در اسرع وقت هستند!

تاکید می‌کنم، متن پیامک به طور پیش‌فرض، تنظیم شده و امکان ویرایش ندارد. هیچ متقاضی مسکن ملی به جز متقاضیانی که واریزی مرحله اول را پرداخت نکرده‌اند، حذف نشده و این دسته از متقاضیان را دعوت به پرداخت آورده نقدی کرده‌ایم.

اگر متقاضیان توانایی پرداخت چهارمین قسط را ندارند، فعلا واریز نکنند!

شاهین‌فر با بیان اینکه برخی از افراد از متن پیامک دریافتی چهارمین واریزی، چنان تصور کرده‌اند که در صورت عدم پرداخت، در ردیف انصراف‌دهندگان از قرار می‌گیرند که به هیچ وجه درست نیست، تصریح کرد: اگر متقاضیان توانایی پرداخت چهارمین قسط را ندارند، فعلا واریز نکنند!

وی با بیان اینکه هر گونه دیرکرد در واریز اقساط مسکن ملی سبب می‌شود تا متقاضیان واحد خود را با تاخیر دریافت کنند، اضافه کرد: به نظرم قبل از اینکه فصل کاری را از دست بدهیم، بهتر است متقاضیانی که توانایی پرداخت 40 میلیون را دارند دست به کار شوند!

برای جلوگیری از توقف پروژه مسکن ملی، مردم دست به کار شوند!

شاهین‌فر در پاسخ به این سؤال که با توجه به شرایط دشوار اقتصادی خانوارها بهتر نیست این مبلغ از محل تسهیلات بانکی تامین شود به صدای زنجان گفت: طبق توافقی که با بانک مرکزی انجام شده، قرار است به هر واحد تسهیلات 250 الی 300 میلیون تومانی اعطا شود اما ظاهرا بانک‌ها این مصوبه را دریافت نکرده‌اند! من می‌گویم با توجه به فرارسیدن ایام سرد سال بهتر است برای جلوگیری از توقف پروژه، متقاضیانی که مشکلی بابت پرداحت چهارمین قسط ندارند، پرداختی‌های خود را داشته باشند!

برای متقاضیانی که امکان واریز ندارند، واحدها با تاخیر تحویل داده می‌شود. البته متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن در صورت عدم واریز قسط چهارم حذف نمی‌شوند و از این بابت جای نگرانی وجود نخواهد داشت.

این مسئول با اشاره به افزایش هزینه‌های تامین مسکن برای سازنده با توجه به وضعیت بازار مصالح ساختمانی عنوان کرد: در بین متقاضیان کسانی هستند که توانایی پرداخت قسط چهارم را دارند و همین الان نیز تمایل به واریز آن دارند، برخی نیز پول دستشان است اما برای واریز یا عدم آن مردد هستند که من پیشنهاد می‌کنم در اسرع وقت نسبت به پرداخت ان اقدام کنند. وضعیت اقتصادی به گونه‌ای است که در بازار تامین مصالح ساختمانی معاملات به صورت نقدی است و سازنده برای خرید این اقلام، مبلغ را از محل واریزی‌های مردم تامین کند، اگر مردم نمی‌خواهند پروژه متوقف شود، 40 میلیون چهارم را واریز کنند!

با ارسال پیامک، قصد فشار به متقاضیان را نداشتیم!

شاهین‌فر اضافه کرد: اداره کل راه و شهرسازی که به عنوان نماینده دولت و از طرف مردم با سازنده قرارداد منعقد کرده است به هیچ عنوان با ارسال پیامک حاوی لزوم پرداخت چهارمین قسط قصد فشار به متقاضیان را نداشته است.

این مسئول در مورد تکلیف خانواده‌های دهک پائین در قبال واریزی‌ چهارم عنوان کرد: تعداد این افراد مشخصا محدود است و واریز مبالغ مدنظر را از طریق ارگان‌های حمایتی این خانوارها پیگیری می‌کنیم بعلاوه این که مسئولان اداره کل راه و شهرسازی برای این دست از خانوارها برنامه‌های تدوین‌شده‌ای دارند.

انتهای پیام/

خبرنگار: لیلا محمدی

 

اقدام کننده: دبیر تحریریه

صدای زنجانمسکن ملیراه و شهرسازی زنجانوام مسکن
sedayezanjannews.ir/nx8103


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»