کد خبر: 8109
1400/08/10 - 16:38


رئیس جدید هیئت فوتبال استان زنجان انتخاب شد؛

«بلباسی» تاج را از «اصفهانیان» قرض گرفت

رئیس سابق هیئت فوتبال استان زنجان در حضور رئیس فدراسیون فوتبال: منتقدان فوتبال مریض هستند

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- مجمع انتخاباتی ریاست هیئت فوتبال استان زنجان در میان حواشی بسیاری، از برخورد با خبرنگاران گرفته تا ادعای لابی‌گری برای انتخاب نامزد مشخص از سوی برخی از کاندیداها آن هم پیش از آغاز رسمی مجمع، برگزار و «نادر بلباسی» با کسب 11 رای از 21 رای به عنوان رئیس هیئت فوتبال استان انتخاب شد.

مجمع انتخاباتی ریاست هیئت فوتبال استان زنجان ظهر دوشنبه 10 آبان‌ماه در سالن همایش مهرانه در جوی برگزار شد که به خبرنگاران گفته شد به هیچ عنوان حق عکسبرداری و فیلمبرداری از نمای نزدیک را ندارند.

در ابتدای ورود علی ناصحی، دبیر هیئت فوتبال استان زنجان نیز با تاکید بر اینکه «من برای نشستن محل خبرنگاران تصمیم می‌گیرم» گفت که خبرنگاری که در بالکن سالن مستقر نشود می‌تواند سالن را ترک کند! البته خبرنگاران بدون توجه به اظهارات او در سالن اصلی مستقر شدند اما باز هم مسئولان که در طول برگزاری مراسم رفتار مناسبی با خبرنگاران حاضر در مراسم نداشتند، آنها را به انتهای سالن تبعید کردند!

وقتی علت رفتار خاص مسئولان برگزارکننده نیز سوال شد یکی از مسئولان برگزاری «عدم تکرار حوادثی مانند انتخابات فدراسیون و برملا شدن رای حاج‌صفی» را علت اصلی این تصمیم اعلام کرد!

در این بین چند نفر از کاندیداهای ریاست هیئت فوتبال استان زنجان با حضور در جمع خبرنگاران مدعی شدند که لابی‌گری‌ها برای انتخاب گزینه خاص کارساز شده و مجمع کاملا نمایشی است!

به گزارش صدای زنجان در لحظات ابتدایی این انتخابات «مجید بیگلی» از کاندیداها به نفع «نادر بلباسی» دیگر کاندیدای ریاست هیات فوتبال استان زنجان کنار کشید.

پیش از آغاز رای‌گیری نیز «جواد نوروزی» یکی از کاندیداها با وجود ارائه اهداف و برنامه‌های خود، از ادامه مسیر کنار کشید.  

در این مجمع غلامرضا داداشی، کاندیدای ریاست هیئت فوتبال استان زنجان که همانند سایر کاندیداها برنامه‌های خود را ارائه می‌کرد نیز خطاب به مسئولان هیئت سابق فوتبال استان و برخی کاندیداهای خاص که گفته می‌شود با برنامه آن‌ها در این انتخابات شرکت کرده و در صورت انتخاب ادامه‌دهنده راه مسئولان هیئت قبل می‌شوند، به صراحت گفت: مگر در طول ۱۰ سال ریاست و بودن‌تان در هیئت چه کرده‌اید؟ اگر برنامه‌‌ای داشتید چرا در این مدت اجرا نکردید؟

بالاخره پس از اتمام تشریح برنامه‌ها از سوی کاندیداها، رای‌گیری رسما آغاز و «نادر بلباسی» با کسب 11 رای از 21 رای به عنوان رئیس هیئت فوتبال استان انتخاب شد.

فدارسیون فوتبال برخورد قهری با خبرنگاران را برنمی‌تابد

حسین شریفی، سخنگوی فدراسیون فوتبال نیز این مجمع در واکنش به نحوه برخورد مسئولان برگزارکننده که البته مدعی بودند از مسئولان فدراسیون دستور ممانعت از حضور خبرنگاران در سالن اصلی را دریافت کرده‌اند، گفت: فدراسیون فوتبال هیچ منع و محدودیتی برای فعالیت رسانه‌ها در حوزه کاری خود قرار نداده است.

وی با تاکید بر اینکه هیچ کس در فدراسیون فوتبال حق توهین به اصحاب رسانه را ندارد، از حواشی پیش آمده در ابتدای مراسم انتخابات هئیت فوتبال عذرخواهی کرد و افزود: فدراسیون برخورد قهری با خبرنگاران را برنمی‌تابد و معتقدیم با حضور رسانه‌ها شاهد فوتبالی پویا در کشور باشیم.

سخنگوی فدراسیون فوتبال با بیان اینکه اگر فردی در هئیت فوتبال زنجان رفتار خود را به ما نسبت داده با آن فرد برخورد خواهیم کرد، گفت: تاخیر در برگزاری انتخابات مربوط به وجود پرونده در دیوان عدالت اداری بود و منتظر صدور حکم بودیم.

شریفی با بیان اینکه داشتن فوتبال حرفه‌ای نیازمند فراهم شدن الزاماتی است که فدراسیون نیز پیگیر این مسائل است، تاکید کرد: در ادوار مختلف مواردی مطرح شده که باشگاه‌ها باید این نکات را رعایت کنند تا در کورس رقابت‌های آسیایی باشند و فدراسیون در این رابطه اجازه دخالت ندارد.

وی به تمایل فدراسیون فوتبال برای واگذاری امور لیگ به خود باشگاه‌ها اشاره کرد و گفت: برنامه رئیس فدراسیون در این راستا تدوین شده و درست انجام شدن کار است؛ نباید به‌گونه‌ای شود که باشگاهی وارد میدان شده و در میانه راه کار را رها کند.

او با یادآوری اینکه با نتایجی که اخیرا کسب شده است، شاهد روزها خوب برای فوتبال ایران در رده‌های مختلف هستیم، تاکید کرد: برای فدراسیون فوتبال رنگ‌ها معنایی ندارد و به همه تیم‌ها در فدراسیون با یک نگاه توجه می‌شود و حال فوتبال باید خوب شود.

رتبه 28 فوتبال زنجان زیبنده نیست!

 شهاب‌الدین عزیزی‌خادم، رئیس فدراسیون فوتبال ضمن آرزوی موفقیت برای اعضای جدید هیئت فوتبال استان اظهار کرد: معتقدیم موفقیت در اجرای برنامه‌های هیئت فوتبال استان زنجان در سایه همکاری بین بخشی و همچنین با مسئولان دیگر حوزه‌ها محقق‌شدنی است.

عزیزی‌خادم بر لزوم بهره‌گیری از تمامی ظرفیت‌ها و استعدادهای موجود استان جهت پیشبرد اهداف تاکید کرد و گفت: با استعدادهای فعلی، رتبه ۲۸ فوتبال زنجان، زیبنده استان نیست و ضروری است با توجه به موقعیت جغرافیایی و همچنین توان اقتصادی برای ارتقای این رتبه تلاش شود. مشاهدات من، اوضاع به نسبت خوبی را به لحاظ امکانات و ظرفیت‌ها نشان می‌دهد، بنابراین این رتبه در شان مردم این استان نیست و قطعا می‌توانست بهتر از این باشد.

عزیزی‌خادم به فضای ایجاد شده در کشور و ورزش اشاره کرد و گفت: به شخصه معتقدم با تلاش و کار، می‌تون برنامه‌ها را در ابعاد ملی و استانی محقق کرد.

این مسئول به موفقیت‌های فوتبالی کشور در رده‌های مختلف اشاره و ابراز امیدواری کرد، این موفقیت‌ها منجر به ایجاد انگیزه برای ادامه مسیر و موفقیت‌های بزرگ شود.

عزیزی‌خادم با تاکید بر وجود نگاه توسعه‌محور در فدراسیون فوتبال ابراز کرد: موفقیت تیم فوتبال بسیار انگیزه‌بخش است چنانکه موفقیت تیم ملی بزرگسالان در بحرین و همچنین تیم ملی بانوان بسیار قابل تامل و برای عموم مردم رضایت‌بخش است.

وی به وجود ورزشگاه 15 هزار نفری زنجان اشاره کرد و افزود: به هر حال یک فدراسیون توسعه محور در کشور تشکیل شده و باید از این فرصت برای پیشبرد اهداف توسعه‌ای به ویژه در حوزه ورزشگاه‌ها استفاده شود.

این مسئول با تاکید بر اینکه زنجان زیرساخت‌های خوبی در ورزش دارد، ادامه داد: در این  راستا باید ظرفیت‌های بخش خصوصی برای جذب در ورزش احصا شود.

عزیزی‌خادم با تاکید بر اینکه مسئولان استانی و فدراسیون باید به وظایف خود عمل کنند، تصریح کرد: فدراسیون یک برنامه مالی و اقتصادی طراحی کرده  که تلاش خواهد شد ضمن تحقق، هیئت‌های استانی را هم حمایت کند.

وی با توصیه به رئیس هیئت فوتبال استان زنجان و لزوم استفاده از ظرفیت‌های موجود عنوان کرد: هیچ وقت نباید به دنبال حذف بود چرا که تجربه ثابت کرده است، چنین رویکردی تلف کردن وقت، امکانات و زمان است که البته هیچ عایدی هم در بر ندارد.

عزیزی‌خادم بر لزوم اجرای طرح استعدادیابی زیر نظر فدارسیون فوتبال و همچنین برنامه‌های فوق‌العاده تاکید کرد و گفت: به نظر این طرح‌ها به ویژه در حوزه فوتسال انجام نشده چرا که هزینه آن‌چنانی ندارد بنابراین باید در فوتسال و فوتبال بانوان اقداماتی انجام شود.

وی با اشاره به برگزاری مجمع و رای به «نادر بلباسی» اظهار کرد: هیئت‌های استانی فوتبال باید در صدد کمک به فدراسیون باشند و در این بین زنجان به دلیل نزدیکی به تهران و داشتن منابع قابل توجه باید اوضاع بهتری داشته باشد.

وی با ابراز امیدواری برای تغییر اوضاع بعد از برگزاری انتخابات ریاست هیئت فوتبال استان به سمت بهبود ابراز امیدواری کرد، این انتخابات یک گام به جلوی اساسی در پیشبرد امور باشد، چرا که هیأت‌های فوتبال از ستون‌های اصلی فوتبال کشور محسوب می‌شوند که با اتکا به آن‌ها می‌توان برنامه‌ریزی کرد.

منتقدان رئیس فدراسیون فوتبال مریض‌اند!

فریدون اصفهانیان، رئیس سابق هیات فوتبال استان زنجان نیز در این جلسه هیچ صحبتی از دلایل واقعی وضعیت نامناسب فوتبال به میان نیاورد و به جای ارائه عملکرد خود به پخش کلیپی- عملکرد هیئت فوتبال استان زنجان بسنده کرد و به دفاع از عملکرد عزیزی خادم ریاست فدراسیون پرداخته و منتقدان «شهاب‌الدین عزیزی‌خادم»، رئیس فدراسیون فوتبال را «مریض» خطاب کرد!

او با تکرار جملات کلیشه‌ای، فوتبال زنجان را دارای ظرفیت‌های بالا عنوان کرد و دلیل عدم موفقیت فوتبال زنجان را نبود حمایت‌های لازم دانست.

لزوم توجه به استعدادیابی‌‌ها

علی خلیلی، مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان در این نشست «وجود زیرساخت» و «توجه به استعدادیابی» را لازمه توسعه ورزش اعلام کرد و گفت: خوشبختانه در زنجان به لحاظ زیرساخت مشکلی نداریم و در حال حاضر استان از چمن مصنوعی و اماکن سرپوشیده برخوردار است بعلاوه اینکه ورزشگاه 15 هزار نفری زیتون زنجان نیز امسال به بهره‌برداری می‌رسد که در توسعه ورزش نقش بسزایی خواهد داشت.

خلیلی از رئیس جدید هیئت فوتبال استان زنجان خواست تا به موضوع «استعدادیابی» توجه ویژه‌ای داشته و در کنار آن از ظرفیت بخش خصوصی و صنایع استان برای جذب «حمایت مالی» آن‌ها بهره ببرد.

البته این مسئول مشکل اصلی عدم موفقیت قابل توجه برای جلب مشارکت صنایع بزرگ استان زنجان برای مباحث مربوط به اسپانسر تیم‌های ورزشی از جمله فوتبال را خصوصی بودن واحدهای تولیدی بزرگ استان اعلام کرد و گفت: در سایر استان‌ها از جمله کرمان، واحدهای بزرگ «دولتی» در زمینه مس فعالند که در بحث اسپانسری به خوبی تیم‌ فوتبال این استان را حمایت می‌کنند اما زنجان با وجود داشتن صنایع بزرگی در زمینه «روی» در حوزه حمایت مالی از تیم‌های ورزشی از جمله فوتبال دستاوردی نداشته است که دلیل آن «خصوصی بودن» این واحدهاست!

خلیلی خطاب به نادر بلباسی، رئیس جدید هیئت فوتبال استان زنجان گفت: شما فقط رئیس هیئت فوتبال «شهر زنجان» نیستید بلکه رئیس هیئت «تمامی شهرستان‌ها» هستید در نتیجه از شما انتظار داریم برای توسعه ورزش فوتبال کل استان به ویژه در امر مربیگری و داوری تلاش کنید.

این مسئول بر لزوم سرمایه‌گذاری هیئت فوتبال استان در رده‌های پایه تاکید کرد و افزود: اداره کل ورزش و جوانان استان زنجان با توجه به ضوابط شاید نتواند در حمایت از تیم‌های لیگی کمکی داشته باشد اما برای بهبود وضعیت فوتبال استان بیش از پیش تلاش کرده و خود را همراه هیئت می‌داند!

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر برای رایزنی با مدیران صنایع بزرگ استان زنجان وارد مذاکره شده و لیست 50 شرکت را با همکاری سازمان صنعت، معدن و تجارت احصا و برای جلب حمایت مالی آن‌ها جلساتی برگزار می‌کنیم بر لزوم حمایت از تیم ورزشی بانوان به ویژه فوتسال تاکید کرد و گفت: زنجان تیم فوتسال بانوان قدرتمندی دارد که تمامی ورزشکاران آن بومی بوده و شایستگی حضور در لیگ برتر را دارند.

به گزارش صدای زنجان، در این جلسه نادر بلباسی، رئیس هیئت فوتبال استان زنجان با کسب 11 رای برای چهار سال به عنوان سکان‌دار این هیئت انتخاب شد.

انتهای پیام/

خبرنگار: لیلا محمدی


اقدام کننده: دبیر تحریریه

صدای زنجانفوتبال زنجانفریدون اصفهانیاننادر بلباسی
sedayezanjannews.ir/nx8109


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»