کد خبر: 8141
1400/08/22 - 13:46


پاسخ معاون راه و شهرسازی استان زنجان به دلیل عدم انعقاد قرارداد برخی از پیمانکاران پروژه‌های مسکن ملی با بانک مسکن:

پیمانکاران قبل از عقد قرارداد باید مجوزها را اخذ کنند

مبلغ قبلی وام مسکن 100 تا 150 میلیون بود اما امسال مقرر شده این رقم 350 میلیون باشد. به نظر می‌رسد تاخیر انعقاد قرارداد پیمانکاران با بانک مسکن همین موضوع باشد! موضوعی که مسئولان راه و شهرسازی آن را رد نمی‌کنند!

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- مبلغ قبلی وام مسکن 100 تا 150 میلیون بود اما امسال مقرر شده این رقم 350 میلیون باشد. به نظر می‌رسد تاخیر انعقاد قرارداد پیمانکاران با بانک مسکن همین موضوع باشد! موضوعی که مسئولان راه و شهرسازی آن را رد نمی‌کنند!

سعید شاهین‌فر، معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان در گفت‌وگو با صدای زنجان در رابطه با علت عدم مراجعه برخی از پیمانکاران پروژه های طرح اقدام ملی مسکن برای عقد قردارد با بانک مسکن که سبب شده واریزی‌های بانک با تاخیر انجام شود، اظهار کرد: علت این عدم مراجعه امتناع نیست شاید پیمانکار برای رفع برخی مشکلات رفته باشد. پیمانکاران باید قبل از انعقاد قرارداد با بانک عامل، پروانه را از ارگان‌ مربوطه از جمله شهرداری دریافت کند که زمان‌بر است.

شاهین‌فر با بیان اینکه هر گونه واریز بانک باید پس از اتمام مرحله فونداسیون و با تائید کارشناس بانک باشد، تصریح کرد: در حال حاضر سقف تسهیلات بانکی مسکن در زنجان 350 میلیون تومان اعلام شده که این دستورالعمل به بانک‌ها از جمله بانک‌های استان ابلاغ نشده است.

گفتنی است، مهدی جمالوندی، مدیر شعب بانک مسکن استان زنجان 20 آبان‌ماه سال جاری در گفت‌وگو با خبرگزاری‌ها با اشاره به اینکه کمبود اعتباری در پرداخت تسهیلات طرح اقدام ملی وجود ندارد گفته بود: عدم مراجعه برخی از پیمانکاران پروژه های طرح اقدام ملی مسکن برای عقد قردارد با بانک مسکن و یا عدم پیشرفت کار پروژه ها موجب شده تا واریزی‌های بانک مسکن با تاخیر انجام شود!

به گزارش صدای زنجان، مقرر شده که پس از اتمام فونداسیون و با تائید کارشناس مربوطه، درصدی از مبلغ وام به عنوان نخستین واریز انجام شود، مبلغ قبلی وام مسکن 100 تا 150 میلیون بود اما امسال مقرر شده این رقم 350 میلیون باشد. به نظر می‌رسد این تاخیر انعقاد قرارداد پیمانکاران با بانک همین موضوع باشد!

انتهای پیام/

خبرنگار: لیلا محمدی


اقدام کننده: دبیر تحریریه

صدای زنجانمسکن ملیبانک مسکن
sedayezanjannews.ir/nx8141


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»