کد خبر: 8171
1400/08/27 - 17:51


رئیس جمهوری در زنجان:

اوضاع تولید در زنجان رنج‌آور است

محور بودجه 1401 عدالت خواهد بود

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- رئیس جمهور با بیان اینکه محور بودجه 1401، عدالت خواهد بود، گفت که بر این اساس محور توجه به عدالت نیز تنظیم سند آمایش سرزمینی است که این امر مورد توجه دولت است.

سیدابراهیم رئیسی در جریان سفر یکروزه خود به استان زنجان، بعدازظهر پنجشنبه 27 آبان ماه سال جاری در دیدار با نخبگان، علما، خانواده شهدا و ایثارگران و جمعی از اقشار مختلف مردم که در سالن الغدیر دانشگاه زنجان برگزار شد، ضمن گرامیداشت جایگاه عالمان بزرگ زنجان به شهدا و غواصان دریادل زنجانی ادای احترام کرد و گفت: ما مسئولیت خطیری در قبال شهدا داریم و همواره باید به موضوع فرهنگ در استان زنجان و سرتاسر کشور توجه ویژه‌ای داشته باشیم هم‌چنانچه رهبری هم به این مهم توجه دارند. هنرمندان و نخبگان دانشگاهی و حوزه‌های علمیه و الگوسازان باید در این امر توجه ویژه‌ای داشته باشند ما نیز به عنوان دولت نظارت و حمایت‌های حقوقی و موضوع اعطای تسهلات به اهالی فرهنگ را وظیفه خود می‌دانیم.

رئیسی در قدردانی از تلاش کادر درمان و سلامت عنوان کرد: 100 میلیون دز واکسن کرونا که تزریق شده است و همچنان نیز روند تزریق ادامه دارد حاکی از همت تمامی افراد جامعه از مردم و کادر درمان است.

وی بر لزوم توجه به پرداخت معوقات کادر درمان و پزشکی تاکید کرد و حراست و حفاظت از محیط زیست را نیز وظیفه دولت دانست و ابراز کرد: الویت دولت ما اتمام پروژه‌های نیمه تمام است، پروژه‌های نیمه تمام مردم را رنج می‌دهد از این رو سروسامان دادن به پروژه‌ها در دستور کار دولت است.

رئیسی در بخش دیگری از اظهارات خود بر لزوم توجه جدی به حقوق زنان به ویژه زنان سرپرست خانوار و زنان بدسرپرست تاکید کرد و افزود: بانوانی که در بیرون از منزل مشغول به کارند باید در فضای امنی حضور داشته باشند که از استاندار و مسئولان استانی زنجان می‌خواهیم فضای کاری مختص بانوان که تصور نمی‌کنم سرمایه زیادی بطلبد را در دستور کار قرار دهد.

وی بر حفظ کرامت زنان تاکید کرد و افزود: فعالیت همه افراد به ویژه بانوان با پیوست فرهنگی در تمامی مراکز اعم از ادارات و واحدهای تولیدی باید مورد توجه باشد. از سوی دیگر برای ایجاد آرامش خاطر زنان باید موضوع ایجاد مهدهای کودک در ادارات و مراکز تولیدی باید در دستور کار باشد.

رئیسی از فعال شدن فرودگاه در آینده خبر داد و گفت: طبق گزارش مسئولان استانی عملیات اجرایی برای این مهم در دستور کار قرار دارد.

وی با بیان اینکه محور بودجه 1401، عدالت خواهد بود، عنوان کرد: محور توجه به عدالت نیز تنظیم سند آمایش سرزمینی است که این امر مورد توجه دولت است.

رئیسی در واکنش به عدم فعالیت حدود 80 معدن استان تصریح کرد: چرا نباید این معادن فعال نباشند؟ از مسئولان می‌خواهیم موضوع را در کنار خام‌فروشی معادن مدنظر قرار دهند.

وی موضوع حق‌آبه را از حقوق مردم ایران اعلام کرد و گفت: سهم ما در اقتصاد منطقه اصلا کافی نیست. سهم ما حتی 2 درصد نیست، ما می‌توانیم سهم خود را تا 40 الی 50 میلیارد دلار افزایش دهیم.

رئیسی بر لزوم افزایش جاذبه روستا برای روستائیان را گامی مهم در جلوگیری از مهاجرت روستائیان به شهرها اعلام کرد و گفت: نخبگان، دانشگاهیان می‌توانند در این زمینه نقش بسزایی داشته باشند.

وی بر لزوم حمایت از کارگاه‌ها و کارخانه‌های استان و توجه به رونق تولید توجه کرد و وضعیت کارخانه‌های نظیر روغ نباتی جهان را رضایت‌بخش ندانست و اوضاع تولید در زنجان رنج‌آور است.

رئیس با اشاره به زیرساخت‌های موجود کشوری عنوان کرد: با وجود جوانان نخبه و کارآفرینان و سرمایه‌گذاران می‌توانیم شعار «ما می‌توانیم» را بیش از بیش اجرایی کنیم.

انتهای پیام/

خبرنگار: لیلا محمدی


اقدام کننده: دبیر تحریریه

صدای زنجانابراهیم رییسیسفر استانی
sedayezanjannews.ir/nx8171


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»