کد خبر: 8176
1400/08/28 - 2:16


نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس:

فقط تشییع دشت‌های ممنوعه مرده‌ باقی مانده

نماینده خدابنده: یقه مافیای آب را باید بگیریم

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس با بیان اینکه 95 درصد آب صنعت استان از آب چاه‌های دشت‌های ممنوعه تامین میشود، دشت‌های ممنوعه زنجان را به مرده‌ای تشبیه کرد که فقط تشییع جنازه‌شان باقی مانده است!

مصطفی طاهری، نماینده مردم زنجان و طارم پنجشنبه شب در شورای اداری استان زنجان که با حضور رئیس جمهور در سالن الغدیر دانشگاه زنجان برگزار شد، با بیان اینکه 15 هزار هکتار زیتون‌کاری انجام شده که از فروردین‌ماه نگران تامین آب موردنیازشان هستیم، تصریح کرد: خواستم مشکلات آب استان را مطرح کنم اما به یاد آوردم در 1.5 سالی که در مجلس هستم و همواره به دنبال پیگیری برخی مشکلات هستیم، من می‌دانم که در ماه 60 هزار میلیارد تومان هزینه دولت است و آن چه که از دولت قبل مانده 50 هزار میلیارد تنخواهی است که خرج شده! نفتی که باید فروخته می‌شد حداکثر 10 درصد فروخته شده و کسری‌های بودجه! وقتی همه این‌ها را به یاد آوردم دیگر راجع به مشکلات آب صحبت نکردم اما خواهشم این است که دولت دست استان‌ها را باز نگه داشته و امکان استفاده از صندوق توسعه یا هر منبع دیگری که بتوانیم تولید ثروت کنیم را فراهم کنند.

سیدالبرز حسینی، نماینده مردم خدابنده در مجلس نیز با بیان اینکه در ساختار اداری و سطح کلان کشور، گردش اطلاعات بابت تصمیم‌گیری به شکل درست به دست مسئولان نمی‌رسد، عنوان کرد: در بحث آب بابت تخصیص حق‌آب همه استان‌ها معترض‌اند و خواسته دارند اما عدالت در بحث آب و تقسیم آن نیاز به بازمهندسی جدید دارد و لازم است در این زمینه یقه مافیای آب گرفته شود!

وی با اشاره به اینکه دولت پشتیبانی از تولید و رفع موانع را در دستور کار قرار داده است، ابراز کرد: این در حالی است که سرمایه‌گذار در قدم نخست برای سرمایه‌گذاری در شهرستانی مثل خدابنده با موانع در حوزه آب مواجه می‌شود و این موضوع جدی است.

انتهای پیام/

خبرنگار: لیلا محمدی

 

اقدام کننده: دبیر تحریریه

صدای زنجانسفر هیئت دولتابراهیم رئیسیمصطفی طاهری
sedayezanjannews.ir/nx8176


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»