کد خبر: 8208
1400/09/07 - 16:7


آخرین آمار مرکز امار ایران نشان می‌دهد:

زنجان گران‌ترین شهر ایران

بنابر گزارش مرکز آمار ایران از تورم نقطه به نقطه دوازده ماهه منتهی به آبان‌ماه ١٤٠٠، استان زنجان عنوان گران‌ترین استان کشور در ماه گذشته به خود اختصاص داده است

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- بنابر گزارش مرکز آمار ایران از تورم نقطه به نقطه دوازده ماهه منتهی به آبان‌ماه ١٤٠٠، استان زنجان عنوان گران‌ترین استان کشور در ماه گذشته به خود اختصاص داده است.

در آبان ماه ١٤٠٠ عدد شاخص کل برای خانوارهای کشور (١٠٠=١٣٩٥) به ٣٧٣,٠ رسید که نسبت به ماه قبل ٢.٥ درصد افزایش نشان می­دهد. در این ماه بیشترین نرخ تورم ماهانه خانوارهای کشور مربوط به استان‌های كهگيلويه وبويراحمد و اردبیل با ٥.٠ درصد افزایش و کمترین نرخ تورم ماهانه مربوط به استان­­­ کرمان با ١,٤ درصد افزایش است.

درصد تغییر شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) برای خانوارهای کشور ٣٥,٧ درصد می­باشد. بیشترین نرخ تورم نقطه به نقطه مربوط به استان كهگيلويه و بويراحمد (٤٦.٥ درصد) و کمترین آن مربوط به استان سیستان و بلوچستان  (٢٧.٩ درصد) است.

 نرخ تورم دوازده ماهه منتهی به آبان ماه ١٤٠٠ برای خانوارهای کشور به عدد ٤٤,٤ درصد رسید. بیشترین نرخ تورم دوازده ماهه مربوط به استان ایلام (٥٢.٢ درصد) و کمترین آن مربوط به استان قم (٤٠.٠ درصد) است.

خانوارهای شهری

در آبان ماه ١٤٠٠ عدد شاخص کل برای خانوارهای شهری (١٠٠=١٣٩٥) به ٣٦٨,٩ رسید که نسبت به ماه قبل ٢.٤ درصد افزایش نشان می­دهد. در این ماه بیشترین نرخ تورم ماهانه خانوارهای شهری مربوط به استان اردبیل با ٥.١ درصد افزایش و کمترین نرخ تورم ماهانه مربوط به استان‌ کرمان با ١.٤ درصد افزایش است.

درصد تغییر شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) برای خانوارهای شهری کشور ٣٥,٣ درصد است. بیشترین نرخ تورم نقطه به نقطه خانوارهای شهری مربوط به استان زنجان (٤٣.٧ درصد) و کمترین آن مربوط به استان سیستان و بلوچستان (٢٦.٦ درصد) است.

نرخ تورم دوازده ماهه منتهی به آبان ماه ١٤٠٠ برای خانوارهای شهری به عدد ٤٣,٦ درصد رسید. بیشترین نرخ تورم دوازده ماهه مربوط به استان ایلام  (٥١.٤ درصد) و  کمترین آن  مربوط به  استان قم (٤٠.٠ درصد) است.

خانوارهای روستایی

در آبان ماه ١٤٠٠ عدد شاخص کل برای خانوارهای روستایی (١٠٠=١٣٩٥) به ٣٩٦,٤ رسید که نسبت به ماه قبل ٢.٧ درصد افزایش داشته است. در این ماه بیشترین نرخ تورم ماهانه خانوارهای روستایی مربوط به استان كهگيلويه وبويراحمد با ٦.١ درصد افزایش و کمترین نرخ تورم ماهانه مربوط به استان­ قزوین با ٠.٩ درصد افزایش می‌باشد.

 درصد تغییر شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) برای خانوارهای روستایی ٣٧,٤ درصد می باشد. بیشترین نرخ تورم نقطه به نقطه مربوط به استان­ كهگيلويه و بويراحمد (٥٢.٩ درصد) و کمترین آن مربوط به استان همدان (٢٦.٦ درصد) است.

نرخ تورم دوازده ماهه منتهی به آبان ماه ١٤٠٠ برای خانوارهای روستایی به عدد ٤٨,٣ درصد رسید. بیشترین نرخ تورم دوازده ماهه مربوط به استان­ ایلام (٥٥.٧درصد) و کمترین آن مربوط به استان­‌ سيستان وبلوچستان (٤١.٩ درصد) است.

انتهای پیام/

منبع: مرکز آمار ایران



صدای زنجانتورمزنجان
sedayezanjannews.ir/nx8208


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»