کد خبر: 8210
1400/09/08 - 10:50


صدای زنجان موضوع قطع درختان مثمر در کوی اندیشه را پیگیری می‌کند؛

قطع درختان به‌خاطر هم‌خوانی نداشتن!

رییس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری زنجان: قطع درختان این منطقه را تائید نمی‌کنیم/ با کارگران متخطی برخورد می‌شود!

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- یکی از شهروندان زنجانی در تماس با صدای زنجان، با اشاره به اینکه شش تا هفت اصله درخت میوه در حد فاصل تقاطع کوی دانشگاه و بسیجیان قطع شده است، گفت: این درختان را پدرم کاشته بود و خود به آنها رسیدگی می‌کرد که متاسفانه طی تماس یکی از مغازه‌داران با شهرداری، مامورین شهرداری اقدام به قطع این درختان کردند.

وی با اشاره به اینکه این اتفاق کمتر از یک ماه پیش اتفاق افتاده است و با توجه به پیگیریهای من متاسفانه در این زمینه کسی پاسخگو نبوده است، ادامه داد: اکنون به جای این درختان، درختان غیرمثمر کوچکی کاشته شده که زمان طولانی باید سپری شود تا این درختان رشد کنند و تنومند شوند!

همخوان نبودن 4 اصله درخت با طراحی فضای سبز منطقه

در این خصوص محسن قربانی، رئیس سازمان سیما منظر و فضای سبز شهرداری زنجان به صدای زنجان، گفت: 4 اصله درخت مثمر در فضای سبز واقع در کوی اندیشه قطع شده است و این اتفاق به این جهت بوده است که عوامل فضای سبز شهرداری منطقه 4 که در حال کشت درخت در این منطقه بودند؛ متوجه شدند که طراحی فضای سبز آن منطقه با وجود این درختان همخوانی ندارد و به همین جهت آن درختان را قطع کرده‌اند.

به گفته این مسئول بر اساس مستندات، محیط بُن این درختان قطع شده 15سانت بوده است و این درختان 4 سال بیشتر نداشتند، بنابراین نمی‌توان گفت که این درختان، درختان بزرگ و تنومندی بودنده‌اند.

قطع درختان این منطقه را تائید نمی‌کنیم

وی با اشاره به اینکه قطع درختان این منطقه را تائید نمی‌کنیم و مسلما نباید چنین اتفاقی می‌افتاد، ادامه داد: قطعا تمامی امور مربوط به قطع و جابه‌جایی درختان بایستی در کمیسیون ماده 7 سیما و منظر طرح و از این کمیسیون مصوبه بگیرد، ولی این اقدام هیچ مصوبه‌ای را از سازمان سیما و منظر و کمیسیون ماده 7 نداشته است و از این بابت هم از سوی عوامل منطقه 4 پیگیر این موضوع بودیم!

به گفته قربانی متاسفانه کارگرانی که کار احداث را انجام می‌دادند بدون هماهنگی با مسئول مربوطه اقدام به قطع این درختان کردند و مسئول مربوطه از این موضوع اطلاعی نداشته است.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری زنجان مدعی است، شهروندی که این موضوع را گزارش کرده است، عنوان می‌کند که مغازه‌داری از وجود این درختان معترض بوده با عوامل شهرداری صحبت کرده و این اتفاق را رقم زده است که اینگونه نبوده است و ما به هیچ عنوان این ادعا را تائید نمی‌کنیم.

وی ادامه داد: موضوعی که برای ما محرز است اشتباه نیروهای فضای سبز منطقه 4 است که به واسطه همخوان نبودن این درختان با طرح فضای این منطقه اقدام به قطع این درختان کرده‌اند.

با کارگران خاطی برخورد می‌شود.

این مسئول با بیان اینکه رییس کمیسیون ماده 7 سیما و منظر با این موضوع به شدت برخورد کردند، اظهار کرد: ما افراد خاطی را به کمیته انظباطی معرفی کردیم منتهی باید به این نکته توجه داشت که این موضوع که از بیرون مجموعه بخواهند به عوامل شهرداری خط بدهند که این درختان قطع شوند، صحت ندارد.

قربانی افزود: می‌توان گفت که این موضوع یک خطای کارگری بوده است که در نهایت کمیسیون تصمیم به برخورد با این متخلفان دارد که به امید خدا این امر نیز محقق خواهد شد.

وی در پاسخ به عدم رسیدگی شهرداری به برخی از درختان حاشیه منازل افراد، افزود: در خصوص درختانی که در کنار خانه‌های مسکونی قرار دارد، شهرداری اقدام به آبیاری این درختان نمی‌کند و ما از شهروندان می‌خواهیم که در این زمینه خود به درختان رسیدگی داشته باشند.

انتهای پیام/

خبرنگار: زهره میرعیسی‌خانی


اقدام کننده: دبیر تحریریه

صدای زنجانقطع درختانشهرداری زنجان
sedayezanjannews.ir/nx8210


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»