کد خبر: 8236
1400/09/21 - 12:35


پاسخ به گزارش صدای زنجان

با عنایت به چاپ مطلب (اینجا تخلف را می سازند) در شماره 2059 مورخ سیزدهم آذر ماه 1400، لطفا دستور فرمائید نسبت به چاپ جوابیه مذکور اقدام لازم معمول گردد.

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- متن پاسخ یکی از مخاطبان به گزارش صدای زنجان درباره ساخت‌وسازهای غیر مجاز در سطح شهر در پی می‌آید؛

«جناب آقای سلطانی

مدیر مسئول محترم روزنامه صدای زنجان

با عنایت به چاپ مطلب (این‌جا تخلف را می‌سازند) در شماره 2059 مورخ سیزدهم آذر ماه 1400، لطفا دستور فرمائید نسبت به چاپ جوابیه مذکور اقدام لازم معمول گردد.

جوابیه روزنامه صدای زنجان

متأسفانه در تاریخ 1400/09/13 در مطلبی تحت عنوان (اینجا تخلف را می سازند) در زمینه تخلفات ساختمانی یک پلاک مسکونی به چاپ رسید که اولا اختصاص نیمی از یک صفحه روزنامه پرمخاطبی همچون صدای زنجان به موضوع ساختمان کوچکی که اینجانب در دست ساخت دارم موجب تعجب گردید و ثانیا از صدر تا ذیل بر اساس ادعاهای کذب و مظلوم نمایانه شخصی بنام افشاریان است که خود را زیان دیده از ساخت همسایه خود معرفی می کند. ابتدا لازم میدانم در مورد موقعیت قرارگیری ملک آقای افشاریان نسبت به ملک در حال ساخت خود توضیحاتی ارائه نمایم تا ذهن خوانندگان محترم بیشتر متوجه موضوع گردد.

1- ملک مورد اشاره در انتهای بن بست با عرض گذر حدود 10 متری واقع شده و پشت بنای نامبرده به سمت حیاط ساختمان در حال ساخت می باشد. با توجه به موقعیت استقرار بنای این دو ملک کارشناسان امر متوجه این موضوع شدند که ساخت ملک اینجانب اشرافیت، سایه اندازی یا هیچگونه مشکل و مزاحمتی برای پلاک نامبرده ایجاد نمی کند.

2- در مورد درب مسأله سازی که نامبرده به آن اشاره می کند خوشبختانه با توضیحات جناب آقای مهندس طالب عضو محترم شورای اسلامی شهر زنجان در مصاحبه‌ای که در ذیل ادعاهای نامبرده انجام شده است موضوع را روشن می کند و ادعای نامبرده را مردود می داند که نیاز به پاسخگویی از جانب بنده را باقی نمی گذارد.

3- در مورد تخلفات ادامه دار مورد ادعای ایشان معروض می دارم پروژه از حدود 8 ماه پیش شروع به احداث گردیده است و تا این لحظه که این متن نگارش می شود 1400/09/20 پس از گذشت 8 ماه از آغاز احداث، حدود یک ماه بوده است.

4- در بخشهایی از این ادعاهای کذب، ایشان اعلام نموده است که از شورای محترم حل اختلاف و همچنین دیوان عدالت اداری آرایی به نفع خود و در جهت تعطیلی پروژه گرفته است که اینجانب صراحتأ اعلام می نمایم هرگز چنین آرایی صادر و ابلاغ نشده است. لذا در صورت وجود چنین آرایی شهرداری موظف به اجرای آرای صادره می باشد.

5- لازم به توضیح است که در دفترچه عوارض خدمات شهرداری مطابق بند 2 ماده 13 تعرفه مصوب عوارض و بهای خدمات شهرداری زنجان که اشاره می کند هرگاه شخصی از ساخت و ساز شخص دیگر شکایت داشته باشد می بایستی با ارائه تأمین دلیل کارشناس رسمی دادگستری آن هم در دو زمینه اشرافیت و خسارت، می تواند طرح شکایت نموده و شهرداری هم بر اساس آن نسبت به جلوگیری و اصلاح روند احداث اقدامات قانونی لازم را انجام دهد که آقای افشاریان بدون رعایت مراتب قانونی اشاره شده و خارج از مسیر قانونی اقدام به فرافکنی و تشویش اذهان مسئولین و کارشناسان دستگاه های مختلف اداری از جمله شهرداری نموده و موجبات خسارت جبران ناپذیر و مزاحمت را برای پروژه فراهم کرده است که این امر می تواند در آینده برای احقاق حقوق تضییع شده برای اینجانب محفوظ باشد.

ضمنأ از روزنامه محترم صدای زنجان هم این انتظار می رفت که با تکمیل اطلاعات و تحقیقات از مراجع ذیصلاح و مسئول در امر یاد شده نسبت به انتشار مطالب مطابق واقعیات اقدام می نمود و روزنامه خوشنامی چون صدای زنجان را محلی برای تصفیه حساب های شخصی و احیانأ خدای ناکرده محملی جهت تشویش اذهان مردم شریف شهر زنجان قرار نمی داد، چرا که پروژۀ مزبور در بین صدها پروژه ریز و درشت شهر زنجان بوده و چه بسا از معدود پروژه های با کیفیت و دارای رعایت استانداردهای ساختمانی، و همچنین رعایت حقوق همسایگان محترم خود را در سر لوحۀ کارهای خود قرار داده است می باشد.

در پایان از شهرداری محترم زنجان، شورای محترم اسلامی شهر زنجان، کمیسیون محترم ماده100 و هر مرجع مسئول در این زمینه ملتمسانه تقاضامندم در خصوص ساماندهی به بخش ساخت و ساز و خشکاندن ریشه مزاحمتهای مرسوم از سوی برخی اشخاص که متأسفانه با نیات و خواستهای پشت پرده مطرح می گردد اما در ظاهر با طرق مظلوم نمایانه سعی در جلب ترحم مسئولین محترم را دارند با درایت و هوشمندی برخورد گردد، چرا که تنها در صورت احراز تضییع حقوق همسایگان در اثر ساخت یک پروژه آن هم از سوی کارشناس معتبر دادگستری حق اعتراض برای اشخاص ایجاد می گردد، در غیر این صورت هر شخصی با هر نوع انگیزه ای می تواند در سطح شهر اقدام به مزاحمت و باج خواهی از تمام پروژ های ساختمانی نماید.

با تقدیم احترام

مولود نوروزیان»                                



صدای زنجانجوابیه
sedayezanjannews.ir/nx8236


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»