کد خبر: 8240
1400/09/21 - 16:30


گفت‌وگو با فعال فرهنگی زنجانی که 4 سانس سینما را برای مردم رزرو کرد؛

فرهنگ باید توسط سرمایه‌داران هم حمایت شود

«علی خدایی»، فعال فرهنگی زنجانی نزدیک به هزار بلیت سینمای بهمن زنجان را برای فیلم «آتابای» رزرو کرده است تا در اختیار مردم زنجان قرار دهد و به گفته خود نقش کوچکی در توسعه فرهنگی استان زنجان ایفا کند

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- «علی خدایی»، فعال فرهنگی زنجانی نزدیک به هزار بلیت سینمای بهمن زنجان را برای فیلم «آتابای» رزرو کرده است تا در اختیار مردم زنجان قرار دهد و به گفته خود نقش کوچکی در توسعه فرهنگی استان زنجان ایفا کند.

این فعال فرهنگی اظهار کرد: معتقدم که هویت شهری موجب افزایش مشارکت مردم در هر زمینه می‌شود و فرهنگ باید توسط سرمایه‌داران ما نیز حمایت شود.

او که برادرزاده عاشیق ستار خدایی از فعالان موسیقی عاشیقی استان نیز است در مصاحبه با صدای زنجان عنوان کرد: قرار است 4سانس کامل فیلم «آتابای» در سینما بهمن زنجان طی 4 روز به صورت کامل در اختیار مردمان این شهر قرار گیرد.

وی هدف خود را از این کار اینگونه تشریح می‌کند: شاهد هستم که وقتی افراد بزرگسال خانواده در کنار هم هستند، بیشتر شبکه استانی زنجان (اشراق) را دنبال می‌کنند و به دنبال تماشای فیلم‌هایی با زبان ترکی که زبان مادری ما است هستند، با این وجود احساس می‌کنم یک فاصله‌ای بین سینما و افراد دهه‌های 30 و 40 وجود دارد که وقتی دلیلش را هم می‌پرسیم علت را در نبود فیلم ترکی در سینما عنوان می‌کنند. از همین جهت با توجه به اینکه «آتابای» یک فیلم به زبان ترکی است، تصمیم گرفتم که در جهت فراهم آوردن شرایط دیدن این فیلم برای عموم مردم به ویژه بزرگ‌ترهای خانواده قدمی بردارم.

این فعال فرهنگی با اشاره به اینکه بلیت‌های این 4سانس سینما به صورت رایگان در اختیار مردم قرار خواهد گرفت ، اظهار کرد: این مهم، کار کوچکی بود که از دست من برای فرهنگ این شهر برمی‌آمد و امیدوارم این حرکت‌، حرکتی باشد تا سرمایه‌داران و کارخانه‌داران استان را در جهت استقبال از این موضوعات سوق دهد و بهانه‌ای باشد تا آنها نیز از این تولیدات بومی حمایت کنند چرا که آتابای اولین فیلمی است که به زبان ترکی در سینماها پخش می‌شود.

وی عنوان کرد: با هماهنگی‌هایی که در این زمینه صورت خواهد گرفت احیانا این فیلم در روزهای دوشنبه، چهارشنبه، پنج شنبه و جمعه اکران خواهد شد.

خدایی با بیان اینکه در این موضوع ما جامعه هدف خاصی نداریم از همین رو انتظار می‌رود مردم در اطلاع‌رسانی در این زمینه ما را یاری کنند.

این فعال فرهنگی، اظهار می‌کند: اگر بتوانیم این کار را به نحو احسن به سرانجام برسانم برای روز معلم با همکاری عمویم عاشیق ستارخدایی حرکتهایی در جهت گرامیداشت مقام معلم و استاد خواهیم داشت. ضمن اینکه امید دارم که مردم از این حرکت استقبال کنند.

خدایی با بیان اینکه تاکنون این فیلم را ندیده‌ام و من نیز به همراه مردم به تماشای این فیلم خواهم نشست، اظهار می‌کند: تعاریفی از این فیلم شنیده‌ام و می‌دانم داستان این فیلم ماجرای عاشقانه است و در روستایی واقع در خوی اتفاق می‌افتد.

وی با بیان اینکه امید است این حمایت‌ها از فرهنگ ادامه‌دار باشد، اذعان می‌کند: تولیدی پوشاک دارم و در این حرفه مشغول به فعالیت هستم امابا توجه به مدرک تحصیلی‌ام که برنامه ریزی شهری است فرهنگ شهری یکی از دغدغه‌های من است. از همین جهت معتقدم که هویت شهری موجب افزایش مشارکت مردم در هر زمینه می‌شود و فرهنگ باید توسط سرمایه‌داران ما نیز حمایت شود.

انتهای پیام/

خبرنگار: زهره میرعیسی‌خانی

 

اقدام کننده: دبیر تحریریه

صدای زنجانآتابایخدایی
sedayezanjannews.ir/nx8240


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»