کد خبر: 8299
1400/10/06 - 13:34


مدیرکل غله استان زنجان خبر داد:

50 هزار تن گندم در راه زنجان

ولی‌اله زمانی: هدف از این اقدام، تامین ذخائر استراتژیک و پاسخگویی به نیاز نانوایی‌های استان است.

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- به دنبال ابهامات در کسری ذخائر گندم استان زنجان، مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان ضمن رد این مهم از آغاز بارگیری 50 هزار تن گندم در روزهای آتی به استان زنجان خبر داد و گفت: در حال حاضر نیز مشکلی در تامین گندم موردنیاز برای تبدیل به آرد واحدهای نانوایی استان وجود ندارد.

ولی‌اله زمانی، مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان در گفت‌وگو با صدای زنجان از آغاز بارگیری محموله 50 هزار تنی گندم طی روزهای آتی به استان زنجان خبر داد و گفت: در راستای تنظیم ذخایر راهبردی کالاهای استراتژیک استان به ویژه گندم، این اداره کل با استفاده از ظرفیت‌های موجود در استان و همچنین به جهت تامین گندم مورد نیاز در ماه‌های آتی، نسبت به انعقاد قرارداد با شرکت‌های حمل و نقل ذی‌صلاح مبنی بر حمل 50 هزار تن گندم از بنادر جنوبی کشور اقدام کرده است.

به گفته زمانی، این مقدار برای تامین نیاز مصرفی استان در مراکز ذخیره‌ای اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان نگهداری و حسب نیاز، جهت استحصال آرد به کارخانجات آرد سازی و در نهایت به واحدهای خبازی و نانوایی‌ها تحویل می‌شود.

این مسئول با تاکید بر اینکه محموله مذکور با هدف تامین نان مردم استان به مقصد زنجان بارگیری می‌شود تا اختلال و مشکلی در خصوص تامین این کالای استراتژیک در استان حاصل نشود، صراحتا اعلام کرد که در حال حاضر ذخیره سازی به اندازه کافی انجام شده و موجودی استان در سطح مطلوب است.

بر اساس آمارهای ارائه شده توسط مسئولان اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان،  حدود ۷۲ هزار و ۹۶ تن محصول گندم در سیلوهای استان تخلیه شده که بیشترین میزان خرید این محصول در شهرستان خدابنده بوده است.

انتهای پیام/

خبرنگار: لیلا محمدی


اقدام کننده: دبیر تحریریه

صدای زنجانواردات گندماداره غله زنجان
sedayezanjannews.ir/nx8299


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»