کد خبر: 8455
1400/11/18 - 17:36


۱۲۹ میلیارد تومان به ورزش زنجان می‌رسد؟

۱۲۹ میلیارد تومان اعتبار سهم حوزه ورزش استان زنجان از مصوبات سفر آبان ماه رئیس‌جمهور به استان است که برای تکمیل برخی پروژه‌های ورزشی در نظر گرفته‌شده است.

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- استان زنجان در حوزه ورزش دارای استعدادها و ظرفیت‌های خوبی است، استعدادهای ورزشی که در رشته‌های ورزشی انفرادی همواره جزو سرآمدان رشته‌های خود بوده و توانسته‌اند به عناوین قهرمانی در عرصه‌های ملی و بین‌المللی و جهانی دست پیدا کنند.

در این میان، رشته‌های ورزشی گروهی همانند فوتبال، والیبال و بسکتبال آن‌چنان‌که باید نتوانسته‌اند به موفقیت برسند. رشته‌های ورزشی که گاهی شاهد ظهور استعدادهایی بوده‌اند ولی به دلیل نبود حمایت‌های لازم یا منزوی‌شده‌اند و یا به تیم‌های سایر استان‌ها رفتند.

وجود صنایع بزرگ و معادن مهم هرگز باعث نشده است که ورزش استان زنجان از وجود صنایع از حوزه ورزش بهره ببرند. معادنی که به‌جای کمک به توسعه استان زنجان، آلایندگی و پسماندهای سرب و روی را برای شهروندان به ارمغان آورند.

در این میان، وجود برخی پروژه‌های نیمه‌تمام به‌عنوان یک چالش جدی برای ورزش استان زنجان است. یکی از این پروژه‌های نیمه‌تمام ورزشگاه ۱۵ هزارنفری برای شهری است که تیم فوتبالی در دسته‌های مختلف فوتبال کشور ندارد و در مرتفع‌ترین منطقه استان و در کوهپایه گاوازنگ ساخته‌شده است که هم‌فشار هوا و هم سرمای ناحیه کوهستانی را دارد ولی محل مناسبی برای حیف‌ومیل بیت‌المال طی یک دهه گذشته بوده است.

ورزشگاهی که هنوز تکمیل‌نشده است بخشی از تجهیزاتش فرسوده شده و صندلی‌های این مجموعه در معرض باد و باران و تابش مستقیم آفتاب از بین رفته‌اند و بار دیگر باید نوسازی شوند، هزینه کردهای بی‌ثمر برای پروژه‌ای که فرجامی برای تکمیل و افتتاح آن نیست.

ساخت مجموعه ورزشی ۱۵ هزارنفری زیتون زنجان از سال ۸۴ آغاز نشده است و زمان قطعی برای افتتاح آن نیز مشخص نیست، این ورزشگاه قرار بود در سال ۸۸ به بهره‌برداری برسد.

زمین چمن ورزشگاه قدیمی امجدیه (۱۵ خرداد)، زمین چمن ورزشگاه انقلاب شاید برای شهری که هیچ تیم فوتبالی در لیگ‌های کشوری ندارد کافی بود و شاید با بهسازی و توسعه سکوها و ترمیم اصولی زمین چمن و سکوهای این دو مجموعه شاهد نتیجه بهتری برای زیرساخت‌های ورزشی زنجان بودیم ولی فارغ از هم شایدها و باید این نکته را هم پرسید که چرا جنوب و غرب شهر زنجان آن‌چنان‌که شمال و شرق زنجان از زیرساخت‌های ورزشی برخوردار نیستند، سؤالی که هنوز پاسخی قانع‌کننده برای آن توسط مسئولان داده نشده است.

شاید بتوان پاسخ این سؤال را در فعالیت دلالان و سودجویان زمین مسکن و در پراکندگی منازل مسکونی مسئولان استانی و شهرستانی زنجان از دهه‌های قبل یافت و یا در نگاه کاسب‌کارانه برخی مسئولان و نمایندگان ادوار مجلس شورای اسلامی و اعضای شورای شهر به مناطق جنوب و شرق را برای کسب رأی متذکر شد.

حمایت نشدن ورزش استان زنجان توسط بخش صنعت نکته‌ای است که رئیس هیئت فوتبال استان زنجان به آن می‌پردازد و می‌گوید: صنایع بزرگ و معادن هیچ‌گونه حمایتی از ورزش استان زنجان انجام نمی‌دهند و در این راستا هیئت دولت به استان زنجان درخواستی در خصوص حمایت واحدهای صنعتی و معدنی از فوتبال استان ارائه داد.

نادر بلباسی بابیان اینکه حامیان مالی وقتی در ورزش هزینه می‌کنند که این هزینه‌ها دیده شود، این در حالی است که این استان فاقد ویترین در ورزش فوتبال است، می‌افزاید: استان زنجان استعدادهای خوبی در حوزه ورزش‌های گروهی به‌خصوص فوتبال دارد ولی نبود حامی مالی سد راه توسعه ورزش استان است.

وی با اشاره به وضعیت زیرساخت‌های فوتبال در استان زنجان طی سفر رئیس‌جمهور به استان زنجان، نامه‌ای برای رسیدگی و مساعدت برای بهبود وضعیت ورزشگاه امجدیه (۱۵ خرداد) زنجان نوشته شد، اظهار می‌کند: سکوهای ورزشگاه امجدیه تخریب‌شده و نیاز به بازسازی دارد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان بابیان اینکه در سفر رئیس‌جمهور به استان زنجان مبلغ ۱۲۹ میلیارد تومان اعتبار برای پروژه‌های حوزه ورزش مصوب و ابلاغ‌شده است، می‌گوید: از این میزان اعتبار، ۲۰ میلیارد تومان برای پروژه استادیوم ۱۵ هزارنفری اختصاص پیداکرده است که با تخصیص این میزان اعتبار، پروژه مذکور تا پایان سال آینده تکمیل خواهد شد.

علی خلیلی با اشاره به اینکه ۴ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل پیست تارتان مجموعه ورزشی انقلاب زنجان تخصیص‌یافته است تا این دغدغه در پایان سال مالی ۱۴۰۱ مرتفع شود، می‌افزاید: اختصاص مبلغ ۱۲ میلیارد تومان برای استخر سلطانیه است که تا پایان سال ۱۴۰۱ محقق خواهد شد.

وی از اختصاص مبلغ ۱۵ میلیارد تومان برای تکمیل ۱۵ زمین چمن مصنوعی در سطح استان خبر داد و بابیان اینکه مقرر شد این مهم برای امسال و سال آینده محقق شود، اظهار می‌کند: اختصاص مبلغ ۷۰ میلیارد تومان به استخر قهرمانی شهرستان زنجان نیز جزو اعتبارات تخصیص‌یافته در سفر هیئت دولت سیزدهم به استان زنجان است که تا پایان سال ۱۴۰۲ محقق خواهد شد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان با یادآوری اینکه ۵ میلیارد تومان نیز برای تجهیز و تعمیر اماکن ورزشی در سال جاری اختصاص پیدا خواهد کرد، ادامه می‌دهد: از این اعتبارات، ۳ میلیارد تومان نیز برای سالن ورزشی روستای کهلای خدابنده در سال جاری اختصاص پیدا خواهد کرد.

وی با تأکید بر اینکه اولویت تخصیص اعتبار در سفر رئیس‌جمهور برای پروژه‌های نیمه‌تمام و نیز پروژه‌هایی که از پیشرفت فیزیکی قابل قبولی برخوردار بوده، است، یادآور می‌شود: علاوه بر این پروژه جدید در همین راستا فقط مربوط به ۱۵ مورد زمین چمن مصنوعی فوتبال در سطح استان است.

خلیلی بابیان اینکه در سفرهای استانی برای تیم‌های حرفه‌ای اعتباری مصوب نمی‌شود، عنوان می‌کند: به استناد قانون، دولت اجازه کمک به تیم‌های حرفه‌ای را ندارد، به همین خاطر در جریان سفرهای استانی هیئت دولت نیز این اتفاق رخ نمی‌دهد.

وی در همین راستا تأکید می‌کند: تیم‌های حرفه‌ای باید از طریق باشگاه‌های خصوصی و صنایع موردحمایت قرار گیرند که متأسفانه در استان زنجان این رغبت در صنایع برای حمایت از تیم‌های ورزشی وجود ندارد.

خلیلی با اشاره به اینکه با چند شرکت خصوص رایزنی‌هایی را در راستای حمایت از تیم‌های ورزشی استان داشته‌ایم اما متأسفانه هیچ نتیجه‌ای از این مذاکرات برای حمایت از تیم‌های ورزشی استان حاصل نشده است، می‌گوید: این موضوع جزو برنامه‌های اداره کل ورزش و جوانان استان است تا شرکت‌هایی که در استان مستقر بوده و فعال هستند و از همه مهم‌تر این توان را در خود می‌بینند که در این حوزه ورود پیدا کنند، جلساتی برگزار خواهیم کرد.

۴۲ پروژه ورزشی در حال احداث در استان زنجان وجود دارد برای اتمام این پروژه‌های نیمه‌تمام ورزشی در استان به اعتباری بالغ‌بر ۲۴۱ میلیارد تومان نیاز است که امیدواریم شاهد تخصیص به‌موقع آن و برخورداری مردم استان از این ظرفیت در حوزه ورزش باشیم.

انتهای پیام/

 

منبع: مهر


صدای زنجانورزش زنجانپروژه های نیمه کارهسفر رئیس جمهور
sedayezanjannews.ir/nx8455


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»