کد خبر: 8497
1400/12/02 - 8:48


مدیرکل غله استان زنجان خبر داد:

آغاز توزیع 1000 تن برنج تنظیم بازار در زنجان

این کالا با معرفی مباشرین از طریق ادارات جهاد کشاورزی شهرستان‌های تابعه به این اداره کل، در قالب شبکه توزیع اعم از فروشگاه‌های زنجیره‌ای، تعاونی‌ها، فروشگاه‌های غرفه میادین تره‌بار و اصناف منتخب به دست خانوارهای زنجانی می‌رسد

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان از آغاز توزیع یک هزار تن برنج با نرخ دولتی در سطح استان خبر داد.

ولیاله زمانی، مدیرکل غله استان زنجان در گفت‌وگو با صدای زنجان از توزیع یک هزار تن برنج وارداتی با نرخ تنظیم بازار از نوع تایلندی تا پایان سالاری در استان خبر داد و گفت: این کالا با معرفی مباشرین از طریق ادارات جهاد کشاورزی شهرستان‌های تابعه به این اداره کل، در قالب شبکه توزیع اعم از فروشگاه‌های زنجیره‌ای، تعاونی‌ها، فروشگاه‌های غرفه میادین تره‌بار و اصناف منتخب به دست خانوارهای زنجانی می‌رسد.

زمانی قیمت هر کیلوگرم برنج را 12هزار و 500 تومان عنوان کرد و گفت: با توجه به سیاست‌های دولت در خصوص کنترل قیمت‌ها، اقدامات و عملیات اجرایی، توزیع برنج وارداتی از 20 دی‌ماه در کشور آغازشده و همچنان ادامه دارد .

این مسئول در خصوص موجودی و امکانات استان در قالب ذخایر راهبردی دولت ابراز کرد: هیچ کمبودی در خصوص ذخایر راهبردی استان ازجمله برنج نداریم .

بنا به اظهارات مدیرکل غله استان زنجان، از ابتدای دی‌ماه تاکنون، یک هزار و 400 تن برنج تنظیم بازار توسط این اداره کل در اختیار شبکه‌های مختلف عرضه و قابل‌دسترسی مردم قرارگرفته است.

به گفته زمانی، تأمین برنج برای عرضه در بازار تا بعد از ایام نوروز و پایان ماه مبارک رمضان ادامه دارد.

به گزارش صدای زنجان و به تائید مسئولان صنفی استان، دلالان، نبض بازار برنج را در دست گرفته و علاوه بر دپوی برنج ایرانی، تمایلی برای عرضه برنج خارجی هم ندارند. از سوی دیگر دولتی‌ها در تلاش‌اند با تزریق برنج‌های تنظیم بازاری به بازار، نیاز مصرف‌کنندگان را تأمین کنند اما گزارش‌ها حاکی از آن است که توزیع حدود 1400 تن برنج توسط مباشران در سطح فروشگاه‌های بزرگ در استان زنجان ناکافی بوده و مردم به‌ویژه قشر کم‌درآمد همچنان در تأمین این محصول اساسی با مشکل مواجه‌اند!

انتهای پیام/

 

خبرنگار: لیلا محمدی

اقدام کننده: دبیر تحریریه

صدای زنجانتوزیع برنجغله زنجانولی الله زمانی
sedayezanjannews.ir/nx8497


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»