کد خبر: 8618
1401/02/07 - 14:54


تثبیت جمعیت با اجرای طرح‌های عمرانی در روستاهای زنجان

دیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان گفت: با اجرای طرح‌های مختلف عمرانی در روستاها شاهد تثبیت جمعیت و مهاجرت معکوس به روستاها هستیم

پایگاه خبری صدای زنجان

 پایگاه خبری صدای زنجان- مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان گفت: با اجرای طرح‌های مختلف عمرانی در روستاها شاهد تثبیت جمعیت و مهاجرت معکوس به روستاها هستیم.

رضا خواجه‌ای مقاوم‌سازی مسکن روستایی را از اولویت‌های مهم این نهاد دانست و اظهار کرد: این بنیاد با ابلاغ تسهیلات طرح ویژه به‌سازی مسکن روستایی از سال ۸۴ تاکنون، از تعداد ۹۲۶۹ واحد مسکونی روستایی تعداد ۴۸۹۸ واحد مقاوم‌سازی کرده که ۵۳ درصد کل واحدها است.

وی با اشاره به برخی خدمات این نهاد در راستای توسعه روستاها و خدمت به محرومان، افزود: شهرستان ایجرود دارای ۷۵ روستای بالای ۲۰ خانوار بوده و نقشه طرح هادی برای ۹۰ درصد  این روستاها تهیه شده است و در حال حاضر نیز ۲۵ روستای این شهرستان نیازمند بازنگری طرح هادی است. از تعداد ۷۵ روستای بالای ۲۰ خانوار تعداد ۴۵ روستا از ابتدا تاکنون طرح هادی اجرا شده که  ۶۰ درصد شهرستان است.

این مسئول با تاکید بر اینکه با اجرای طرح‌های مختلف عمرانی در روستاها شاهد تثبیت جمعیت و مهاجرت معکوس به روستاها هستیم، ادامه داد: جلوگیری از ساخت وسازهای غیراصولی و غیرفنی در روستاها با اجرای طرح‌های هادی می‌تواند باعث رشد و توسعه همه جانبه روستاها شود.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان تصریح کرد: فراهم کردن امکانات در سطح روستاها یکی از مهم‌ترین بسترهای توسعه و ارتقای امنیت راه‌های روستایی و فراهم کردن امکانات در روستاها می‌تواند تا حدود زیادی از مهاجرت بی‌رویه روستاییان به شهر جلوگیری کرده و از آسیب‌های ناشی از این مهاجرت‌ها به طور چشم‌گیری بکاهد. در این راستا، مسئولان باید با برنامه‌ریزی صحیح و توزیع عادلانه منابع در همه نقاط شهری و روستایی رفاه و آسایش را برای روستائیان به ارمغان آورد و از فاصله طبقاتی بین زندگی خانوار روستایی و شهری بکاهد.

 خواجه‌ای با اشاره به صدور سند مالکیت برای واحدهای مسکونی روستایی، خاطرنشان کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با همکاری اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان ایجرود در راستای اجرای قانون ساماندهی و حمایت از عرضه و تولید مسکن از تعداد ۹۲۶۹ واحد مسکونی روستایی در سطح این شهرستان برای۹۲۰۳ واحد مسکونی سند مالکیت صادر و تحویل مالکین کرده است که ۹۹ درصد واحدهای مسکونی را شامل می‌شود.

 

انتهای پیام


صدای زنجانتثبیت جمعیتروستاهای زنجان
sedayezanjannews.ir/nx8618


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»