کد خبر: 8627
1401/02/08 - 15:39


گفتگوی اختصاصی صدای زنجان با مشاور جدید استاندار زنجان؛

امام صادقی‌ها به استانداری زنجان رسیدند

وحید بیگدلی: من اگر امیدوار نبودم اصلا این سمت را قبول نمی‌کردم. وقتی یک کاری را قبول می‌کنیم یعنی توانمندی را برای اصلاح وضعیت و احتمال رخداد آن را دیده‌ایم

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- در حالی که دولت سیزدهم در مسیر یک ساله شدن گام بر میدارد و نقش فارغ‌التحصیلان دانشگاه امام صادق(ع) در پست‌های مدیرتی آن هر روز پررنگ‌تر می‌شود، استاندار زنجان هم مشاور خود را از بین فارغ‌التحصیلان این دانشگاه انتخاب کرد.

دیروز بود که خبر حضور «وحید بیگدلی» با عنوان مشاور در کنار محسن افشارچی منتشر شد و حالا این مشاور در خصوص برنامه‌اسش برای بهبود وضعیت اقتصادی استان می‌گوید: الان هیچ قضاوتی نمی‌کنم زیرا تحقق اهداف مدنظر به بسیاری از مؤلفه‌ها بستگی دارد اما با توجه به ارتباطات و هماهنگی مدیریتی که وجود دارد، امیدوار به فتح یکسری گلوگاه‌ها هستیم.

بیگدلی، متولد سال 1364، دارای مدرک کارشناسی ارشد پیوسته از دانشگاه امام صادق(ع) در رشته علوم اقتصادی و دکترای علوم اقتصادی از پژوهشگاه فرهنگ اندیشه اسلامی.

او که هم‌اکنون یکی از مدیران شرکت ارتباطات سیار ایران با نام تجاری همراه اول است سابقه تدریس، فعالیت در نهاد ریاست جمهوری، مجلس، صداوسیما، شورای انقلاب فرهنگی و چندین شرکت خصوصی را در کارنامه خود دارد.

امیدوار به فتح یکسری گلوگاه‌های اقتصادی هستیم

او قرار است در حوزه اقتصادی، به عنوان مشاور استاندار زنجان برای بهبود مسئله رفاه و به نوعی بهره‌مندی مردم از توسعه و پیشرفت اقتصادی استان از مصرف تا سرمایه‌گذاری، پس‌انداز و تامین مالی و توزیع عادلانه عوامل تولید و ارزش افزوده ایجاد شده در سطح استان را مورد بررسی قرار داده و مشاوره لازم را ارائه دهد.

بیگدلی در پاسخ به این سؤال که آیا با توجه به مسئولیتتان در «همراه اول» آیا وقت کافی برای رفت و آمد به زنجان و تهران را دارید و امور محوله استاندار زنجان در حوزه مشاوره اقتصادی با حرفه مذکور تداخلی ندارد و به نوعی مشاور پروازی نیستید، عنوان می‌کند: مدتی است ساکن تهران شده‌ام اما به زنجان در رفت و آمد هستم چرا که خانواده‌ام، ساکن زنجان هستند و به هیچ عنوان مشاور پروازی نیستم.

در حکم صادره از سوی استاندار زنجان برای بیگدلی به بازه زمانی در نظر گرفته شده برای مشاوره او اشاره نشده است اما بیگدلی می‌گوید، قاعدتا تا زمانی که مدل پیشنهادی او در حوزه اقتصاد در استان به طور کامل استقرار نیابد، به عنوان مشاور در کنار تیم اقتصادی استاندار زنجان خدمت خواهد کرد.

مشاور استاندار زنجان در پاسخ به این سؤال که با توجه به شرایط دشوار اقتصادی که عوامل داخلی و خارجی در ایجاد این وضعیت نقش داشته‌اند، تا چه میزان امیدوار به اجرای مدل یا مدل‌های پیشنهادی و راهکارهای مدنظرتان هستید به صدای زنجان می‌گوید: من اگر امیدوار نبودم اصلا این سمت را قبول نمی‌کردم. وقتی یک کاری را قبول می‌کنیم یعنی توانمندی را برای اصلاح وضعیت و احتمال رخداد آن را دیده‌ایم. الان هیچ قضاوتی نمی‌کنم زیرا تحقق اهداف مدنظر به بسیاری از مؤلفه‌ها بستگی دارد اما با توجه به ارتباطات و هماهنگی مدیریتی که وجود دارد، امیدوار به فتح یکسری گلوگاه‌ها هستیم.

بازار با سرکوب قیمت‌ها تنظیم نمی‌شود!

عموم مردم زنجان می‌گویند، با توجه به وضعیت نابسامان قیمت اجناس در بازار که بخشی از آن به سیاست‌های کلان دولت بستگی دارد اما قطعا بخشی از آن ورود دستگاه‌های نظارتی و برنامه هدفمند استانی را می‌طلبد، انتظار می‌رود تا مدیریت ارشد استان نسبت به تدوین برنامه نظام‌مند، تنظیم بازار را در اولویت کاری خود قرار داده و اقدامات لازم را انجام دهد. «بیگدلی» در خصوص این مطالبه مردمی عنوان می‌کند: در تنظیم بازار مسیر را اشتباه رفته‌ایم و اشتباهاتمان در این زمینه پررنگ و پررنگ‌تر هم می‌شود. نگاه من نسبت به روال موجود و تنظیم بازار، نقادانه بوده و اینکه چگونه باید با کمک دستگاه‌های مختلف ذیربط به موضوع ورود کنیم.

مشاور استاندار زنجان که مخالف نگه داشتن پائین قیمت‌ها آن هم به صورت تحمیلی است (سرکوب قیمت‌ها)، تصریح می‌کند: ما در ظاهر با نگه داشتن پائین قیمت‌ها برد می‌کنیم اما در واقعیت شکست می‌خوریم و در نهایت بخش خصوصی چند قدم جلوتر از دولت قرار گرفته و همه چیز را به نفع خود پیش می‌برد!

بیگدلی اختلاط آب در شیر خوراکی، کوچک شدن چانه نان، افزودن روغن پالم به روغن خوراکی و در نهایت کم‌فروشی را نمونه بارز سرکوب قیمت‌ها اعلام کرده و می‌گوید: ما به جای اینکه سمت «علت» برویم، سعی در اصلاح «معلول» داریم. به طور مثال در تابستان سال قبل به سراغ قطعی برق رفتیم که نمونه فشار به معلول می‌تواند باشد. متاسفانه قیمت پائین سبب شده تا به صرفه‌جویی و اصول بهره‌وری انرژی و دوجداره کردن پنجره‌ها توجهی نکنند. با این اوصاف در کل نگاه ما به مقوله تنظیم بازار، پائین نگه داشتن قیمت‌هاست تا مثلا به نفع عموم مردم کاری کرده باشیم در حالی که نتیجه این روش چیزی جز متضرر شدن مردم ندارد!

«همین الان دامداران اجازه افزایش گوشت قرمز را نمی‌دهند در حالی که دامدار سنتی با این روش ضرر می‌کند چرا که به نهاده دامی دسترسی ندارد!»

مشاور اقتصادی استاندار زنجان معتقد است اگر قیمت اقلام به فراخور زمان و نه جهشی بالا برود، مردم خود را با آن تطبیق می‌دهند و در نهایت با این روش افزایش اصولی قیمت‌ها نه مصرف‌کننده متضرر می‌شود و نه تولیدکننده!

انتهای پیام/

 

خبرنگار: لیلا محمدی

اقدام کننده: دبیر تحریریه

صدای زنجانوحید بیگدلیمشاوراستاندار زنجان
sedayezanjannews.ir/nx8627


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»