کد خبر: 8774
1401/03/05 - 11:44


افزایش مصرف آب شرب در زنجان به دلیل آلودگی هوا

مدیر آب و فاضلاب شهرستان زنجان با اشاره به افزایش مصرف آب طی روزهای اخیر به دلیل آلودگی هوا گفت: در حال حاضر با مشکل کمبود منابع آب مواجه هستیم و مردم باید در مصرف منابع آب صرفه جویی کنند و مصرف این منابع را به حداقل برسانند

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- مدیر آب و فاضلاب شهرستان زنجان با اشاره به افزایش مصرف آب طی روزهای اخیر به دلیل آلودگی هوا گفت: در حال حاضر با مشکل کمبود منابع آب مواجه هستیم و مردم باید در مصرف منابع آب صرفه جویی کنند و مصرف این منابع را به حداقل برسانند.

رسول امامی با اشاره به آلودگی هوا به دلیل افزایش گرد و غبار اظهار داشت: مصرف آب به‌ویژه در مشترکان خانگی طی روزهای اخیر به شدت به‌صورت مقطعی و پیک ساعتی افزایش یافته است.

وی خاطرنشان کرد: در این ایام تقریباً سطح تمام منابع و مخازن تولید موجود در مدار به صفر رسیده بود، خاطرنشان کرد: به عبارت دیگر مصرف آب طی این روزها خیلی بیشتر از تولید بود و در حالی که آب را هم تولید می‌کردیم و هم ذخیره داشتیم اما با همه این تفاسیر، سطح مخازن پایین می‌رفت.

امامی افزود: با توجه به آلودگی هوا مصرف آب مشترکان به دلیل استحمام و شست‌وشوی محوطه و خودروها بیشتر شده و افزایش یافته در حالی که شهروندان باید به دلیل محدودیت‌ها در مصرف آب صرفه‌جویی کنند.

مدیر آب و فاضلاب شهرستان زنجان در خصوص آب‌بهای مشترکان گفت: هزینه آب مشترکان به‌صورت پلکانی محاسبه می‌شود یعنی با افزایش مصرف آب، هزینه آب‌بها نیز افزایش می‌یابد.

وی با اشاره به تعریف الگوی مصرف برای مشترکان اظهار داشت: مشترکانی که مصرف آن‌ها در مرز الگو باشد، آب‌بهای آن‌ها نیز نرخ متعادلی دارد اما در صورت افزایش مصرف، هزینه آب نیز افزایش می‌یابد و گران‌تر حساب می‌شود.

امامی با بیان اینکه به شهروندان توصیه می‌شود که از آب برای شست‌وشوی سطوح استفاده نکنند، خاطرنشان کرد: شعار ما این است که «آب، جارو نیست» اما متاسفانه برخی مشترکان برای شستن حیاط، کوچه و تراس منازل از آب شُرب استفاده می‌کنند که سبب افزایش مصرف می‌شود در حالی که این سطوح با یک جاروکشی و با استفاده از یک طی، تمیز می‌شوند.

وی افزود: با توجه به محدودیت در منابع آبی، شست‌وشوی سطوح با آب فراوان در شرایط کنونی امکانپذیر نیست و این مساله باید رعایت شود تا آب را هدر ندهیم.

مدیر آب و فاضلاب شهرستان زنجان تاکید کرد: در شست‌وشوی سایر موارد نیز شهروندان هم فشار آب را کم کنند و هم مدت زمان باز بودن شیر آب به‌ویژه در استحمام را کاهش دهند تا ضمن جلوگیری از هدررفت منابع آبی، امکان استفاده از این منبع برای دیگران نیز فراهم شود.

 

انتهای پیام


منبع:موج رسا


صدای زنجانمصرف آب شربمدیر آب و فاضلاب شهرستان زنجان
sedayezanjannews.ir/nx8774


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»