کد خبر: 8809
1401/03/10 - 10:40


سد تهم زنجان دارای با کیفیت‌ترین آب آشامیدنی است

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای زنجان گفت: بر اساس پایش‌های مستمر، آب سد تهم در شهر زنجان با کیفیت‌ترین آب آشامیدنی در کشور است.

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان - مدیرعامل شرکت آب منطقه ای زنجان گفت: بر اساس پایش‌های مستمر، آب سد تهم در شهر زنجان با کیفیت‌ترین آب آشامیدنی در کشور است.

اسماعیل  افشاری افزود: بر اساس پایش مستمر آب مخزن سد تهم و نمونه برداری هایی که به صورت ماهانه از سوی شرکت آب منطقه ای زنجان از ورودی آب رودخانه های تهم، گلهرود و خشکه رود، همچنین مخزن سد به عمل می آید، کیفیت آب سد تهم مشکلی ندارد.

وی خاطرنشان کرد: در پایش های انجام شده پارامترهای فیزیکی، شیمیایی، میکروبی و فلزات سنگین مورد آنالیز قرار گرفته است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای زنجان گفت: سپس به تصفیه خانه آب شهر منتقل شده و آب خروجی از مخزن سد قبل از تحویل به مشترکان توسط شرکت آب و فاضلاب استان در حد استانداردهای کشوری و به صورت مستمر در تصفیه خانه تهم تصفیه و کیفیت آن مورد پایش مستمر قرار می‌گیرد.

افشاری تاکید کرد: سدهای سطح کشور که تأمین کننده آب شرب هستند، به اندازه سد تهم محصور نشده اند.

وی متذکر شد: حضور تعدادی از شهروندان در کنار دریاچه تهم به منزله آلودگی آب نبوده و نخواهد بود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان زنجان گفت: این شرکت از سالهای گذشته هشدارهای لازم به منظور  جلوگیری از تغییر کاربری در بالادست سد را داده است.

افشاری ادامه داد: تغییر کاربری‌های غیرمجاز هم باید با حساسیت های لازم پیگیری و با همکاری دستگاه‌های مرتبط انجام شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان زنجان گفت: این شرکت سالهای گذشته تعدادی از بناهای ساخته شده در حریم دریاچه را تخریب کرد و اخطاریه های لازم به منظور قلع و قمع برخی از ساخت و سازهای موجود در حاشیه سد را داد و این موضوع را از طریق مراجع قضایی نیز پیگیری می‌کند.

به گفته وی، چالش و نگرانی اصلی شرکت آب منطقه ای فعالیت های معدنی و صنعتی در بالادست این سد است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای زنجان گفت: این موارد و از همه مهمتر کاهش فاحش میزان آب ورودی به مخزن سد از نظر کمی، در پایین آمدن کیفیت آب در آینده تاثیرگذار خواهد بود.

 

انتهای پیام

 

منبع:روابط عمومی


صدای زنجانآب آشامیدنی زنجان
sedayezanjannews.ir/nx8809


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»