کد خبر: 8814
1401/03/10 - 13:55


6 ماه بعد از بازدید رئیس‌جمهوری؛

مشکلات جهان پابرجاست

باوجود تأکید رئیس‌جمهور روغن نباتی جهان هنوز ماده اولیه برای تولید روغن ندارد و کارگران آن نگران از دست دادن کار خود هستند

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- باوجوداینکه انتظار می‌رفت در سفر آبان ماه سال گذشته رئیس‌جمهوری به استان زنجان، مشکلات کارخانه روغن نباتی جهان حل‌شده و این واحد تولیدی به چرخه تولید بازگردد اما شواهد و اظهارنظر کارگران این مجموعه نشان می‌دهد که خبری از عمل به دستورات رئیس‌جمهوری و عملی شدن وعده‌های مسئولان نیست.

در جریان سفر 27 آبان ماه سال گذشته هیئت دولت به استان زنجان، شرکت روغن نباتی جهان ازجمله واحدهای تولیدی بود که مورد بازدید رئیس‌جمهوری و هیئت همراه قرار گرفت.

ابراهیم رئیسی در این بازدید با تأکید به مدیران استانی مبنی بر پیگیری بازگشایی کارخانه روغن نباتی جهان و استفاده حداکثری از توان کارگران آن، از وزیر صنعت، معدن و تجارت، استاندار زنجان و دادستان زنجان خواست راه‌اندازی این کارخانه با جدیت دنبال شود.

حالا که شش ماهی از بازدید رئیس‌جمهوری و تأکیدهای او به مسئولان کشوری و استانی گذشته است هنوز خبری از همراهی مسئولان و راه‌اندازی کارخانه نیست و کار به‌جایی رسیده که کارگران این مجموعه نیز از پایان مواد اولیه خبر داده و از توقف کامل تولید نگران هستند.

تعدادی از کارگران این کارخانه در گفتگو با رسانه‌ها گفته‌اند که فعالیت کارخانه «روغن جهان» در استان زنجان، از اسفندماه سال گذشته (۱۴۰۰) به دلیل تأمین نشدن روغن خام سهمیه‌ای به حداقل رسیده است، از وضعیت موجود رضایت ندارند و کاهش تولیدات این کارخانه تهدیدی برای امنیت شغلی کارگران کارخانه شده است.

به گفته این کارگران، در چند سال گذشته فعالیت «روغن جهان» دیگر رونق سابق را ندارد و از اسفندماه سال گذشته، هرچند هفته یک‌بار به‌صورت موقت برای مدت نامعلومی فعالیت این واحد تولیدی متوقف‌شده است.

این کارگران در تشریح پیشینه مشکلات خود اظهار داشتند: روغن جهان برای چندین سال تعطیل بود و درنهایت فعالیت این کارخانه از ۱۴فروردین‌ماه سال گذشته (۱۴۰۰) از سر گرفته شد تا جایی که به‌مرور بخشی زیادی از مطالبات معوقه کارگران و همچنین دستمزدهای کارگران تا پایان 1400 پرداخت شد.

آن‌ها اظهار داشتند: تولید کارخانه به دلیل تأمین نشدن مواد اولیه (روغن خام) وضعیت مطلوبی ندارد و برخی مشتریان خود را در فاصله زمانی که کارخانه فعال نیست، ازدست‌داده است.

این کارگران که به دلیل نداشتن امکانات تولید، امنیت شغلی‌شان را در مخاطره می‌بینند، در بخش دیگری از سخنان خود گفتند: اگر بی‌توجهی‌های مسئولان در تأمین نشدن مواد اولیه روغن خام ادامه پیدا کند، به‌مرور با افزایش مشکلات کارگران شغل خود را از دست خواهند داد.

این کارگران در ادامه گفتند: به‌رغم همه مشکلات، پرداخت مطالبات مزدی کارگران شاغل در این کارخانه همچنان انجام می‌شود اما واریز بیمه تأمین اجتماعی کارگران در اسفند ۱۴۰۰ و فروردین سال جاری به تأخیر افتاده است. در سال جاری فقط ۴۰ تن روغن با روغن خامی که از قبل به‌صورت سهمیه‌ای به کارخانه اختصاص داده‌شده بود، تولیدشده است.

آن‌ها تأکید کردند که آنچه برای کارگران این کارخانه حائز اهمیت است، حفظ اشتغال و دستوری است که آبان ماه سال گذشته در بازدید سید ابراهیم رئیسی (رئیس‌جمهور) از این واحد به آن تأکید شده بود.

حالا باید دید در شرایطی که تأکید مسئولان کشور حفظ تولید، حل مشکل واحدهای تولیدی و هم‌چنین تأمین مواد غذایی موردنیاز کشور در داخل است، مدیران و مسئولان چه زمانی به فکر حل مشکلات جهان و عمل به وعده‌ها می‌افتند.

انتهای پیام/

 

خبرنگار: مهدی سهرابی

اقدام کننده: دبیر تحریریه

صدای زنجانروغن جهانابراهیم رئیسی
sedayezanjannews.ir/nx8814


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»