کد خبر: 8821
1401/03/11 - 15:39


فرماندهی کل انتظامی کشور در زنجان گفت:

پلیس در کنار مردم است

سردار اشتری: امروز نیروی مسلح و پلیس در کنار مردم هستند و دشمنانی که در این زمینه توطئه می‌کنند بدانند که در زمان مناسب با آن‌ها برخورد درست خواهد شد

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- جلسه تکریم و معارفه فرمانده سابق و جدید انتظامی استان زنجان امروز 11 خردادماه 1401 برگزار شد.

در این آیین سردار حسین اشتری، فرماندهی کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران ضمن گرامیداشت دهه کرامت و میلاد حضرت معصومه (س) اظهار کرد: در آستانه سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره) و قیام ۱۵ خرداد هستیم. بالغ‌بر 33 سال قبل، ملت ایران و همه مسلمانان جهان داغ بزرگی را تحمل کردند. در این برهه عموم مسئولان نگرانی‌هایی درزمینهٔ این داشتند که پس از ارتحال حضرت امام (ره) چه اتفاقی خواهد افتاد.

وی ادامه داد: در این برهه بود که با انتخاب شایسته مقام معظم رهبری همه نگرانی‌ها برطرف شد و با شروع رهبری ایشان آرامشی در کشور و بین مسلمان جهان ایجاد شد چنانچه حضرت امام پیش از ارتحال خود فرمودند با قلبی آرام مرخص می‌شوم و این را می‌دانستند که با رفتن حضرت امام به کشور آسیبی نمی‌رسد چراکه هدایت اصلی این کشور و نظام به دست امام زمان (ع) خواهد بود.

این مسئول با اشاره به اینکه استان زنجان با مراسم عزاداری خاص خود در عاشورای حسینی به جهان معرفی‌شده و حسینیه زنجان، حسینیه ایران اسلامی ما است، اظهار کرد: هر آنچه داریم از برکات این عزاداری‌ها است چنانچه در کشور مشکلات زیادی وجود دارد و دشمنان در حال سازمان‌دهی توطئه‌ای هستند، اما به لطف صاحب‌الزمان و امام حسین (ع) این توطئه‌ها همواره خنثی‌شده‌اند.

اشتری افزود: در دفاع مقدس هم باوجود امکاناتی که دشمن بعثی داشت و همه دنیا کمکش می‌کردند و درحالی‌که ما ازنظر تجهیزات دستمان خالی بود، توانستیم به‌واسطه همین ایمان و روحیه و توسلی به امام حسین(ع) داشتیم، پیروز باشیم. امروز برای مقابله با تهدیدات دشمن و برای در امان ماندن از شبیخون فرهنگی نیز هیچ راهی نداریم جز اینکه به این حضرت توسل داشته باشیم  و دشمن را مأیوس و دوستان را امیدوار کنیم.

فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران بابیان اینکه خدمت به مردم افتخاری است، اظهار کرد: امروز نعمت امنیت که بالاترین نعمت است (نعمت امنیت و سلامت بالاترین نعمت‌ها هستند) به برکت خون شهدا و هشیاری نیرو مسلح به امنیت باثبات تبدیل‌شده است چراکه اگر نگاهی به گوشه و کنار جهان داشته باشیم کشورهای مختلفی در جنگ هستند.

وی بابیان اینکه همکاران انتظامی ما برای ارتقای امنیت فعالیت می‌کنند و مشغول انجام‌وظیفه در این زمینه هستند، عنوان کرد: باید همه سعی کنیم که این وضعیت خوب امنیت در کشور ارتقا یابد. ضمن اینکه تولید دانش‌بنیان و اشتغال و ارتقای تولید و اقتصاد (شعار سال) در سایه امنیت برقرار می‌شود و از همین رو هر سازمانی اگر بخواهد بر اساس قانون حرکت کند این وظیفه نیروی انتظامی است که امنیتش را ایجاد کند. در سایه امنیت است که می‌توان رشد و پیشرفت داشت و  نیروی انتظامی ستون‌های اصلی برقراری این امنیت است. امید است که بتوانیم این مسیر را با ارتقای آموزش حرفه‌ای و تجهیزات روز ارتقا بدهیم و نگذاریم کسانی که به کشور چشم دارند کاری از پیش ببرند.

نیروهای پلیس مقتدرانه در کنار مردم هستند

این مسئول بابیان اینکه تهدیدات دشمن در دو حوزه سخت و نرم هست، گفت: تهدیدات سخت و نظامی را علیرغم همه سختی‌ها خنثی می‌کنیم ولی بایستی درزمینهٔ تهدیدات امنیتی و فرهنگی هوشیار باشیم و نگذاریم فاصله‌ای بین نیروی نظامی و مردم ایجاد شود. امروز نیروی مسلح و پلیس در کنار مردم هستند و دشمنانی که در این زمینه توطئه می‌کنند بدانند که در زمان مناسب با آن‌ها برخورد درست خواهد شد. امروز نیروهای پلیس ما مقتدرانه در کنار مردم هستند و جان خود را برای حفظ ارزش‌ها در طبق اخلاص گذاشته‌اند تا ما یک‌لحظه از مسیر شهدا عدول نکنیم.

وی بابیان اینکه فرایند انتخاب فرماندهان نیروی انتظامی یک فرآیند خاصی است و مسلماً برای انتخاب آن‌ها معیارهایی مدنظر است، اظهار کرد: خدا را شاکر هستم که فرماندهان ما از جنس مردم و خدمتگزار آن‌ها هستند. جا دارد از زحمات مخلصانه و همت زیاد سردار جهانبخش تشکر کنم چراکه با تلاش و خدمات ایشان در این مدت در اکثر شاخص‌ها پیشرفت داشتیم.

اشتری بابیان اینکه جرائم هرساله پیچیده از سال قبل می‌شوند، اظهار کرد: بایستی برای مقابله و برخورد با متخلفین آماده‌تر باشیم. در خیلی از شاخص‌ها در استان رتبه‌های خوبی داریم و در حوزه عمرانی و آموزش‌ها و امکانات کارهای خوبی صورت گرفته است 

کارگزاران جمهوری اسلامی خود را خادم مردم می‌دانند

 در ادامه آیت‌الله علی خاتمی، نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان با اشاره به اینکه بهترین مدال نیروی انتظامی رضایت مقام معظم رهبری است، افزود: آنچه در رابطه با سردار جهانبخش می‌خواهم عنوان کنم این است که این موفقیت‌ها با حضور یک نفر امکان‌پذیر نیست و همدلی در رأس موفقیت به شمار می‌آید و خوشبختانه در استان شاهد آن هستیم.

وی با اشاره به ایام رحلت حضرت امام (ره) اظهار کرد: در آن برهه حساس دوستان نگران بودند  که پس از رحلت امام خمینی (ره) چه  اتفاقی بر سر مردم این کشور خواهد افتاد اما امام با یک جمله حقیقت را آشکار کرد و فرمودند من بادلی آرام می‌روم و به دعای خیر شما نیازمند هستم و رهبری کشور را به مقام معظم رهبری سپردند که شاهد هستیم که با کمک رهبری خردمندانه ایشان ‌امروز بعد از ۴۳ سال همچنان در مقابل دشمنان شرق و غرب خود ایستاده‌ایم.

نماینده ولی‌فقیه در استان بابیان اینکه امروز کارگزاران جمهوری اسلامی خود را خادم مردم می‌دانند، اظهار کرد: چنانچه امام خمینی موقع فوتشان گفته بود با رفتن یک خادم اتفاقی نخواهد افتاد و خود را خادم مردم دانسته بودند امروز شاهد هستیم که با رفتن افراد خللی در امور این نظام رخ نمی‌دهد و کارها با پیشرفت بیشتری پیش می‌روند.

ناجا باید هوشمندانه عمل کند

در ادامه محسن افشارچی، استاندار زنجان بابیان اینکه نظام جمهوری اسلامی در حال گذار از راهبرد رفع تحریم و استفاده از این فرصت و تبدیل آن به مقابله با تحریم است، اظهار کرد: اتفاق مبارکی در سفر وزیر نیرو به استان اتفاق افتاد و این اتفاق این بود که ۳۱۰ مگاوات برق تحویل شبکه نیروگاهی کشور شد در حالی این پروژه بایستی در سال ۱۴۰۲ به نتیجه می‌رسید.

وی بابیان اینکه در این پروژه به‌صورت جهادی کار شد تا این پروژه به اتمام برسد گفت: در آینده در عرضه برق در بورس انرژی نیز اقداماتی صورت می‌گیرد.

استاندار زنجان بابیان اینکه راهبرد مقابله با تحریم انرژی بر است اظهار کرد: نیروی انتظامی ما در این برهه باید هوشمندانه برخورد کند. ما به‌هرحال درراه برطرف کردن تحریم ضربه خوردیم و وضعیت اقتصادی ما شکننده است و دشمنان درصدد ضربه زدن به‌نظام اسلامی هستند که ناجا باید در دو حوزه امنیت اقتصادی و امنیت فضای مجازی در حوزه رفع تحریم هوشمندانه عمل کند.

اولویت نیروی انتظامی برخورد با مظاهر علنی ناامنی بود

در ادامه سردار رحیم جهانبخش، فرمانده انتظامی سابق استان زنجان گفت: در چند سال گذشته اولویت نیروی انتظامی برخورد با مظاهر علنی ناامنی بود تا هیچ نقطه آزاردهنده در شهر در این زمینه نداشته باشیم. تعامل مناسبی در استان در این خصوص وجود داشت تا امنیت موردنیاز تأمین شود و همدلی مردم و همراهی آن‌ها ما را در این زمینه کمک کرد و به فعالیت‌های ما قدرت بخشید.

وی افزود: امروز برخی دشمنان تلاش می‌کنند که بگویند نیروهای مسلح روبروی مردم است درحالی‌که ما در کنار مردم هستیم و در این راه از گذشت جان خود دریغ نمی‌کنیم و درواقع تقدیم شهدای امنیت مؤید این مطلب است.

فرمانده انتظامی سابق استان زنجان بابیان اینکه پلیس در کنار مردم و مقابل مختل‌کنندگان نظم جامعه است، گفت: مقابله با اشرار، معاندان و افراد شرور وظیفه ما است و در برهه‌های مختلف نشان دادیم که نوکر مردم هستیم.

این مقام انتظامی به آمارها نیز اشاره کرد و گفت: در طول سال‌های خدمتم در استان زنجان در حوزه سرقت بالغ‌بر ۱۲۵۰۰ سارق و ۳۸۰۰ قاچاقچی کالا و مواد در استان دستگیر شد. همچنین ۳۷۸۰ میلیارد تومان انواع اختلاس و قاچاق در استان کشف شد و۱۷۲۰۰ معتاد  در ۳ سال گذشته شناسایی و دستگیر شد.

سردار جهانبخش ادامه داد: در این مسیر ۵ تن مواد مخدر کشف شد. همچنین، ۳۲۲ اوباش دستگیر و به چنگال قانون سپرده شد. ۱۷۰۰ مجرم و باند اینترنتی نیز در این مدت کشف و منهدم شد. همچنین بر اساس نظرسنجی‌ها ۸۱ درصد مردم استان با دیدن نیروی پلیس احساس امنیت می‌کنند و زیاد و خیلی زیاد پلیس را دوست دارند، در سه سال گذشته ۲۲ درصد تقدیرها در این نیرو افزایش پیداکرده است. همچنین جرائم کارکنان در طی این مدت به یک‌سوم کاهش یافت.

در ادامه محمد طراقیه، فرمانده جدید انتظامی استان زنجان با اشاره به اینکه عمده محور ما کمک به امنیت پایدار و خدمت‌رسانی به مردم خواهد بود، اظهار کرد: در طی این دوره سعی خواهیم کرد که ادامه‌دهنده راه فرماندهان قدیم ازجمله سردار جهانبخش باشیم چراکه معتقدم رمز موفقیت ایشان اخلاص ایشان در انجام‌وظیفه بوده است.

20هزار میلیارد ریال ارزش ریالی کشفیات چند روز اخیر

حسین اشتری، فرماندهی کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران در بخش دیگری از سخنان خود در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه عشق مردم زنجان به اهل‌بیت زبانزد خاص و عام است، گفت: امروز آرامش و امنیت مثال‌زدنی را در استان شاهدیم هرچند برخی مخل امنیت هستند که با آن‌ها برخورد قاطع خواهیم داشت.

وی ادامه داد: بعد از اجرای سیاست دولت نیروی انتظامی برای حمایت از سیاست‌های دولت وارد عمل شد و در راستای کمک به مردم تلاش کرد. متأسفانه افراد سودجو از این موقعیت به نفع خود استفاده می‌کنند و در این راستا وظیفه ما شناسایی سودجویان و انبارهای آن‌ها است که در این خصوص بالغ‌بر 6000 تن برنج، 6000 تن آرد و گندم، 4400 تن نهاده‌های دامی و مقادیر زیادی از کالا که غیرقانونی احتکار شده بود ثبت و ضبط‌شده است که ارزش ریالی این کشفیات در چند روز اخیر 20 هزار میلیارد ریال است

وی خاطرنشان کرد: پلیس افتخار دارد که وظیفه حفاظت از مرزها و شهرها و روستاها را بر عهده دارد و در این حوزه‌ها خدمت رسان مردم است که تلاش ما بر این است که با به‌کارگیری تجهیزات و امکانات به‌روز مشکلات را ساماندهی کنیم که سال گذشته در این زمینه تجهیزاتی خریداری شد و امسال نیز در ادامه، این تجهیزات و امکانات را به‌روزتر خواهیم کرد.

این مسئول افزود: پلیس در بحث امنیت مترو پل و خدمت‌رسانی و امدادرسانی و تامین امنیت مردم آبادان نقش داشت و امنیت اطراف ساختمان و نظم ترافیکی با کمک مردم برقرار کرد و مسلماً تا زمانی که نیاز باشد در منطقه مترو پل حضور خواهیم داشت.

فرمانده انتظامی جمهوری اسلامی ایران بابیان اینکه انجام مأموریت‌ها بایستی هوشمند شود، افزود: گام خوبی در راستای هوشمند سازی ارائه خدمات به مردم  در نیروی انتظامی برداشتیم و با استفاده از اپلیکیشن پلیس من امسال از خدمات جدیدی رونمایی خواهد شد و پلیس بااقتدار و تدبیری که دارد به دنبال پیشگیری از بسیاری از جرائم خواهد بود.

اشتری درزمینهٔ ارتقای وضعیت معیشتی کارکنان و کادر نیروی انتظامی یادآور شد: به دنبال بهبود و ارتقای معیشت کارکنان نیروی انتظامی هستیم تا شأن کارکنان ناجا  حفظ و برقرار باشد.

انتهای پیام/

 

خبرنگار: زهره میرعیسی خانی

اقدام کننده: دبیر تحریریه

صدای زنجاننیروی انتظامیسردار اشتری
sedayezanjannews.ir/nx8821


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»